Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Avaghon - Forum Wereldfietser

Nieuwe Avaghon

Vandaag bij Bike4Travel kwam ik het nieuwe Avaghon frame tegen:

https://www.instagram.com/p/CNX5YPzhxgn/
De naam de 'Grave' is iets dat me wel een beetje zou weerhouden hem te kopen.
De frames die er stonden waren nog niet gelakt, je kan 'm vast zonder type aanduiding bestellen ;)

Of het niet op z'n Engels lezen maar op z'n Frans. Of als Grave net onder Wijchen ;)
Ik hoop dat de foto sterk vertekent want anders past er alleen een chopper voorvork in ;)

Belt-ready gravelbike van Avaghon... ik ben zeker geïnteresseerd in het uiteindelijke resultaat (en de prijs daarvan) :)
Fedor schreef:
di 04 mei, 2021 19:13

Belt-ready gravelbike van Avaghon... ik ben zeker geïnteresseerd in het uiteindelijke resultaat (en de prijs daarvan) :)
De prijs van de Grave komt ongeveer gelijk te liggen met de Racert.
We zijn druk bezig met de opbouw en het bouwen van een configurator.

Nog even geduld! ;)
Ben ook benieuwd of er een frametas goed past met de staande achtervork zo (ik snap het idee van stevigheid en het is een mooi herkenbaar karakter) gemonteerd. Da's met de huidige bikepackingmogelijkheden een puntje.

Ik kom maar weinig foto's tegen van Avaghon's met frametassen om te vergelijken.
ellenvandrunen schreef:
wo 05 mei, 2021 09:16
Fedor schreef:
di 04 mei, 2021 19:13

Belt-ready gravelbike van Avaghon... ik ben zeker geïnteresseerd in het uiteindelijke resultaat (en de prijs daarvan) :)
De prijs van de Grave komt ongeveer gelijk te liggen met de Racert.
We zijn druk bezig met de opbouw en het bouwen van een configurator.

Nog even geduld! ;)
Leuk!
Cool. De Racert is een geweldige fiets. Beperking in het veld is 38-622. Zelfde fiets met evt geveerde vork en 50-584 is wel héél aantrekkelijk :roll:

Nog ontwikkelingen voor de linker drop out toevallig?
Grandonneur schreef:
wo 05 mei, 2021 09:42

Nog ontwikkelingen voor de linker drop out toevallig?
Jazeker! De nieuwe steekas versie (zie foto) en de flat mount versie ligt op de tekentafel, dat is de volgende stap.

Bijlagen

Jurr schreef:
di 04 mei, 2021 18:50
Of het niet op z'n Engels lezen maar op z'n Frans. Of als Grave net onder Wijchen ;)
Volgende na de Grave wordt de Avaghon Vette. En pas daarna de Rotte. Makkelijk schakelen naar de GravE, VettE en RottE ook.
ellenvandrunen schreef:
wo 05 mei, 2021 09:16
Nog even geduld! ;)
Wat is de ETA :D ?

Edit: ik zie dat de configurator nu actief is: http://www.bike4travel.nl/configuratorgrave/index.php
Keuze voor banden moet nog wel aangepast worden volgens mij..... (exacte kopie van de Racert)
keesm54 schreef:
wo 05 mei, 2021 17:49
ellenvandrunen schreef:
wo 05 mei, 2021 09:16
Nog even geduld! ;)
Wat is de ETA :D ?

Edit: ik zie dat de configurator nu actief is: http://www.bike4travel.nl/configuratorgrave/index.php
Keuze voor banden moet nog wel aangepast worden volgens mij..... (exacte kopie van de Racert)
Klopt, na het opbouwen ga ik de configurator vullen met de juiste data. Nu is het nog een kopie van de Racert. ;)
Ik vond er al bijzondere keuzes in zitten. Wel handig dat je er meteen 10 kunt bestellen.
Die configurator is niet zo boeiend. D'r is toch wel van alles mogelijk.

Vind het veel interessanter welke keuzes er met dit frame gemaakt zijn.
Waarin verschilt dit frame van de andere Avaghon modellen?
nicolevelo schreef:
za 08 mei, 2021 13:56
Waarin verschilt dit frame van de andere Avaghon modellen?
ik zie geen lugs meer waarin de buizen zijn gesoldeerd vergelijkbaar met de X29, maar nu zonder die vreemde knik. Maar er zullen vast meer updates zijn...
939E94C2-4C48-4E3C-B6C4-2A97C106CBC8.jpeg
Ik ben ook erg benieuwd naar geometrie en maximale bandbreedte.
Ik vind de x29 een prachtige fiets, maar die mogelijkheid voor een geveerde vork had niet gehoeven van mij :oops:
Shadow schreef:
za 08 mei, 2021 18:24
Ik vind de x29 een prachtige fiets, maar die mogelijkheid voor een geveerde vork had niet gehoeven van mij :oops:
Doel je dan op de gebogen onderhuis of de "hoge" standaard voorvork (Santos heeft ook zo'n voorvork geloof ik)?
De Grave zal het gaatje tussen Racert en X29 vullen. Banden 42-622 en 55-584 mogelijk, of 37-622 met spatborden. Lauf Grit, Suntour GVX of Fox AX mogelijk. Langere achtervork dan de Racert voor voldoende heel clearance bij dikkere banden (en lekker bochten sturen). 73mm BB. Korte reach voor drop bar. Boost achternaaf. Lichte buizen. En ten slotte een paar nokkies extra.

althans daar zet ik mijn twee centen op :)