Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Avaghon - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Nieuwe Avaghon

peterk67 schreef:
do 19 aug, 2021 14:15
Fedor schreef:
do 19 aug, 2021 11:25

Afbeelding
Voor mij in ieder geval wel: staat in bestelling. Kon alleen proefrijden op de Racert en toen wist ik het wel: staal is het helemaal.
Leuk! Wanneer wordt 'ie geleverd? Compleet, of ga je 'm zelf vanaf het frame opbouwen?
peterk67 schreef:
do 19 aug, 2021 14:15
Voor mij in ieder geval wel: staat in bestelling. Kon alleen proefrijden op de Racert en toen wist ik het wel: staal is het helemaal.
Gefeliciteerd!

en, wat zijn zoal verschillen tussen de Racert en de Grave?
peterk67 schreef:
do 19 aug, 2021 09:31

Zag in de configurator wel dat max 40mm-banden worden voorgesteld, dat scheelt niet heel veel met de Racert. En frames alleen in L of XL.
50-622 past ook, maar ik heb nog geen banden toegevoegd in die maat.

Nu eerst nog de info pagina's afronden. ;)
Grandonneur schreef:
do 19 aug, 2021 14:04

Trouwens ook geen derailleur tussen de opties.
Die komt er wel, maar met 412 dagen levertijd hebben we die nog maar even uitgezet...
Zodra het mogelijk is, zet ik de optie aan.
ellenvandrunen schreef:
do 19 aug, 2021 16:34
Grandonneur schreef:
do 19 aug, 2021 14:04

Trouwens ook geen derailleur tussen de opties.
Die komt er wel, maar met 412 dagen levertijd hebben we die nog maar even uitgezet...
:shock: Ik hoop dat met Rohloff de levertijd minder lang is, anders kan je ruim een jaar geen fietsen opbouwen...
ellenvandrunen schreef:
do 19 aug, 2021 16:34
Grandonneur schreef:
do 19 aug, 2021 14:04

Trouwens ook geen derailleur tussen de opties.
Die komt er wel, maar met 412 dagen levertijd hebben we die nog maar even uitgezet...
Zodra het mogelijk is, zet ik de optie aan.
Microshift al bekeken?
Jurr schreef:
do 19 aug, 2021 14:17
peterk67 schreef:
do 19 aug, 2021 14:15
Fedor schreef:
do 19 aug, 2021 11:25

Afbeelding
Voor mij in ieder geval wel: staat in bestelling. Kon alleen proefrijden op de Racert en toen wist ik het wel: staal is het helemaal.
Leuk! Wanneer wordt 'ie geleverd? Compleet, of ga je 'm zelf vanaf het frame opbouwen?
dat weet ik nog niet, denk oktober maar ik tel de dagen. En zelf opbouwen, nee dat is niet aan mij besteed.
Het verschil met de racert is een sloping frame en wat andere geometrie, geschikt om op onverhard te raggen. De achtergrond: ik had een MTB en heb een racefiets. Beiden ongeschikt om mee op vakantie te gaan en daarom deze gravel machine die ik ga gebruiken om te sporten en ook wat vakanties. Geen wekenlange tochten. De racefiets heeft 28mm banden en kan best op een schelpenpad gebruikt worden maar meer off road trekt ie niet.
Fedor schreef:
do 19 aug, 2021 18:27

:shock: Ik hoop dat met Rohloff de levertijd minder lang is, anders kan je ruim een jaar geen fietsen opbouwen...
Gelukkig gaat de levering van Rohloff goed.
't Was wel erg blauw bij B4T deze week...

20210907_173140.jpg
Jurr schreef:
vr 10 sep, 2021 17:16
't Was wel erg blauw bij B4T deze week...
Heb je d'r zelf ook eentje gesmurft?

Carl
Mooi kleurtje
Hoop niet dat dat de nieuwe standaard wordt :oops:
Zie net dat Focus ook al een Atlas serie heeft:
https://www.focus-bikes.com/nl_nl/bikes ... avel/atlas
cyclos schreef:
vr 10 sep, 2021 22:00
Zie net dat Focus ook al een Atlas serie heeft:
https://www.focus-bikes.com/nl_nl/bikes ... avel/atlas
(Volledig off-topic)

FOCUS Bikes schreef: Betrouwbare stabiliteit en duurzame kwaliteit: dubbel afgedichte novatec road boost-naven en 23 mm brede wtb velgen.
...
Bovendien zorgt de Road Boost-technologie voor een hoge stabiliteit dankzij een betere spaakspanning en grotere bandenvrijheid, met korte chainstays.
...
frame: 148x12 mm thru axle, fork: 110x12 mm thru axle
And so it begins... 't was te denken dat ze ook in de gravel met boost gingen beginnnen. Waarom ze dat nu niet in één keer konden doen bij de overstap naar schijfremmen... Leve de bike industry!
(/einde off-topic)
bdr schreef:
vr 10 sep, 2021 22:31
And so it begins... 't was te denken dat ze ook in de gravel met boost gingen beginnnen. Waarom ze dat nu niet in één keer konden doen bij de overstap naar schijfremmen... Leve de bike industry!
(/einde off-topic)
Volgens mij is dat toch al lang aan de gang bij de beter 'gravel'bikes?
Carl schreef:
vr 10 sep, 2021 17:26
Heb je d'r zelf ook eentje gesmurft?
Dat niet, wel al een S26 en een S28 gehad (:

Al zou zo'n Grave wel een fraaie aanvulling zijn....

bdr schreef:
vr 10 sep, 2021 22:31
FOCUS Bikes schreef:
frame: 148x12 mm thru axle, fork: 110x12 mm thru axle
And so it begins... 't was te denken dat ze ook in de gravel met boost gingen beginnnen. Waarom ze dat nu niet in één keer konden doen bij de overstap naar schijfremmen... Leve de bike industry!
Het is nog gekker dan dat... De mountainbike wereld rijdt met Boost voorop in 110x15mm, dit zou 110x12mm zijn. Het is te hopen dat iemand een typfout heeft gemaakt, anders heeft men er weeeer een andere voornaafstandaard bij...

cyclos schreef:
za 11 sep, 2021 07:59

Volgens mij is dat toch al lang aan de gang bij de beter 'gravel'bikes?
Die rijden vaak met 100x12mm voor en 142x12mm achter, idworx heeft met de Grandone wel een 110x15mm naaf voorop. De 148x12mm is wel al gangbaar op mountainbikes achter. Die na de quickrelease en voor 'Boost' voorop ook weer met 100x15mm geleverd werden.

Leuk al die verschillende maten, gelukkig is er soms nog wel te converteren en te adapter'en. Maar vaak ook juist helemaal niet...
Shadow schreef:
vr 10 sep, 2021 18:15
Hoop niet dat dat de nieuwe standaard wordt :oops:
Idem. Ik heb ook liever een ander type lak en kleur.
Ik niet, maar er moeten er ook niet teveel in dezelfde kleur zijn :wink:
Jurr schreef:
za 11 sep, 2021 08:17
Carl schreef:
vr 10 sep, 2021 17:26
Heb je d'r zelf ook eentje gesmurft?
Dat niet, wel al een S26 en een S28 gehad (:
Gehad? Maar dan kun je nu dus best…
Al zou zo'n Grave wel een fraaie aanvulling zijn....
Ik zeg verder niks. :wink:

Carl
Ik moet zeggen dat die blauwe kleur in mijn ogen niet 'the topper of al the toppers' is, maar alles beter dan zwart.
Volgens mij is zwart geïntroduceerd in Duitsland.
Loop bij ROSE in Bocholt binnen en alles is zwart, liefst matzwart.
Ik moet bekennen dat Poppink z'n Poppink ook zwart is, maar dat heeft te maken met Poppink z'n zuinigheid en het demo model dat Elias van Groeningen had staan.
Eerdere fietsen heb ik laten spuiten in lichtpaars, neigend naar rose en in Simca metallic blauw.

Geef mij maar de kleuren terug uit de vorige eeuw, samen met de aluminiumkleurige velgen en chromen spaken.

Wat me weer doet denken aan 'De Renner' van Tim Krabbé met de tekst 'J'ai vu la lumière dans sa jante'

Kortom, Avaghon maakt er tenminste wat van.