Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Baobab Bikes testdagen 9/10 april 2021 - Forum Wereldfietser

Baobab Bikes testdagen 9/10 april 2021

Beste Wereldfietsers,

In het voorjaarsnummer van 2021 heb je kunnen lezen over een nieuwe fietsmerk: Baobab Bikes. Deze off-road vakantiefiets is sinds kort te koop en op 9-10 april organiseer ik een testweekend. Dus wil een keer een Baobab proberen: kom dan zeker even langs. Meld je aan via de website https://baobab-bikes.nl/ zodat de juiste fiets beschikbaar is.

Op de site staan ook diverse off-road routes op en rondom de Utrechtse Heuvelrug: zeker de moeite waard om eens te verkennen.

Met groet,

Marc
de link werkt niet!
Hier wel op een oude Windows PC.
Wel leuk die foto's met de verschillende bagage keuzes op dezelfde fiets (-:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Testdagen terwijl de sneeuw met bakken uit de lucht komt: daar zal niet iedereen heel veel zin in hebben.

Maar testdagen of niet: wil je een keer een Baobab proberen? Stuur even een berichtje naar info@baobab-bikes voor meer info en een afspraak.
Tuurlijk wel! een proefrit op een stoere fiets in stoer weer 8)

Mooi frame hoor, zie hem graag eens in het echt, zijn helaas niet de tijden om gewoon even te komen kijken, ben niet opzoek naar een nieuwe fiets.
Veel succes en hoop dat je veel mensen blij kan maken met je werk!
Mooie frameset! Helaas geen steekassen.. Zou voor mij al een goede reden zijn om 'm niet aan te schaffen. Maar verder ziet ie er errrg mooi uit.

Ook moest ik hier even aan denken. :wink:
Afbeelding
jwkeij schreef:
wo 07 apr, 2021 16:23
Mooie frameset! Helaas geen steekassen.. Zou voor mij al een goede reden zijn om 'm niet aan te schaffen. Maar verder ziet ie er errrg mooi uit.
En een vast derailleuroog. Staal buigt wel wat makkelijker terug maar da's nog niet zaligmakend.

Wel fraai frame en een lekkere voorvork met veel bagagemogelijkheden, dat wel :)
Curieus!
Verschillende plaatjes van bepakking. Geen pedaal te bekennen!
Er worden schoenen bijgeleverd met ingebouwde pedalen. :shock:
Hier ook enig voorbehoud nadat ik de fraaie website bekeken heb, al gun ik zo’n bouwer heel erg zijn succes.

Met de ‘traditionele’ keuze voor o.a. 100/135 QR en IS mount vallen véél standaard opties anno nu al af, helaas. Je moet houden van mix&match. Frames zijn lang, in vergelijking met mijn racert dan. En het gewicht duidt op dikke plain buizen, of er is iets anders aan de hand. Héél veel meegewogen boutjes ofzo :D

Maar goed, hiermee kan de fiets zonder meer prima rijden. Wie weet waag ik er wel eens een ritje aan. Zou leuk zijn.
Peter Molog schreef:
wo 07 apr, 2021 17:21
Curieus!
Verschillende plaatjes van bepakking. Geen pedaal te bekennen!
Er worden schoenen bijgeleverd met ingebouwde pedalen. :shock:
Op de drie plaatjes in mijn post die ik linkte vanaf de Baobab website zijn wel pedalen te zien toch? Eentje tenminste, de tweede zit door het standpunt van de camera verstopt achter de liggende achtervork.
Jurr schreef:zijn wel pedalen te zien
Bij nader inzien heb je helemaal gelijk.Bij goed inzoomen zit er geen asgat, maar iets kleins en zilverkleurigs. Zal wel SPD zijn of zo.
Ik maak een afspraak bij de brillenboer. :D :D
Leuk om de reacties op de Baobab te lezen. De ontwerper -ikke dus- heeft bepaalde uitgangspunten genomen (zie ook vooral de site) en die komen dan tezamen in een product. En ja dat product heeft mogelijkheden en beperkingen. Mijn doel was vooral een fiets te ontwerpen die stijf genoeg was om met flink wat bagage een stabiel sturend geheel te realiseren en ja daar komt dan wat extra ijzer bij kijken. En qua normen voor maatvoering van wielen en andere onderdelen: er is m.i. een zekerheid: de normen zijn de laatste jaren ver te zoeken (daar is al heel veel over geschreven). Daarom heb ik gekozen voor normen die al heel lang de standaard zijn en ja naast die traditionele normen zijn er nu dus vele andere normen bijgekomen. De oudere standaard geeft m.i. de meeste zekerheid om als wereldfietser aan onderdelen te komen indien dat in geval van nood nodig is.