Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tekort aan fietsonderdelen nog nijpender - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Tekort aan fietsonderdelen nog nijpender

Er zijn er maar enkele die het met webshop kunnen redden.

Beter investeren in een goede werkplaats.
Binnenkort moet ik meer naar de LBS (OK ééntje 20km verderop). Ben niet tevreden over de lakkwaliteit van de Koga en heb contact gehad met Koga hierover, maar die sturen me naar de dealer waar de fiets gekocht is ter beoordeling.

Ik denk niet dat ik veel kans maak zo. Als de dealer besluit in mijn voordeel levert ze dat alleen maar extra werk op wat verder niet gedekt wordt door Koga (neem ik aan). Net zoals bij al het gedoe met de splined carrier, volgens mij waren ze daar ook niet blij mee.
Fedor schreef:
wo 31 mar, 2021 19:28
Binnenkort moet ik meer naar de LBS (OK ééntje 20km verderop). Ben niet tevreden over de lakkwaliteit van de Koga en...
Wat heeft dat met een tekort aan onderdelen te maken? Grappig hoe een topic evolueert...
Grandonneur schreef:
wo 31 mar, 2021 18:34
Er zijn er maar enkele die het met webshop kunnen redden.
Beter investeren in een goede werkplaats.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben.
Bij ons in het dorp/wijk was een fietsenmaker. Een klassieke met vanalles wat, ook scooters. Ging niet. Er kwam een andere, zonder scooters. Ook weg.
Toen jaren niks. Toen in één keer twee. Eén landelijke dozenschuiversfietsenprobeerwinkel, die was snel weg want er was zelden iemand in die winkel te zien
Er kwam ook een fietsenmaker die alleen fietsen repareert. Geen verkoop van fietsen en ook niet van onderdelen. Het is één man. Het is maar een klein zaakje. Hij is er nog steeds en heeft altijd werk.
Ben niet tevreden over de lakkwaliteit van de Koga
Niet tevreden of vertoont de lak gebreken?
Bert van Sprang schreef:
wo 31 mar, 2021 20:05
Ben niet tevreden over de lakkwaliteit van de Koga
Niet tevreden of vertoont de lak gebreken?
Vanwege Off-topic reageer ik maar niet hierop ;)

Maak wel ff een eigen topic aan.
Toch vind ik het belangrijk dat een fietsenmaker wat service verleent voor de fiets zeker als ik die daar gekocht heb. Ik heb zelf meegemaakt dat ik met heel veel moeite nieuwe onderdelen voor een bij dezelfde fietsenmaker gekochte fiets kan krijgen. Voorbeeld is een nieuwe binnenband. Had de fietsenmaker alleen met hollands ventiel liggen, terwijl de fiets frans ventiel heeft, dat wil je niet mixen, dus biba met frans ventiel besteld. Week later is de binnenband er, maar de verkeerde maat. Hoe moeilijk kan het zijn om de juiste maat te bestellen? Weer week later: een andere diktemaat die nog wel net kan maar weer met hollands ventiel. Zucht... :roll:
Zelfde ervaring met onderdelen voor de trommelrem.
Als een fietsenmaker zo moeilijk of onkundig doet over dit soort service (die van mij ook prima wat meer mag kosten), dan verliest ie al snel de meerwaarde boven de fiets bestellen bij een online dozenschuiver. Al snap ik dat je je geld direct verdient met fietsen verkopen, en niet direct met service verlenen.
Ik kwam dit berichtje (en geluidsfragment) nog tegen. Het gaat over plannen van Accell om een deel van de productie te reshoren. Op zich niet direct relevant voor de fietsmerken en fietsonderdelen die de meeste forumleden rijden resp. gebruiken, en het fragment bevat een hoop bullshitbingowoorden, maar toch...

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1043 ... aar-europa
bast1aan schreef:
do 01 apr, 2021 10:37
Al snap ik dat je je geld direct verdient met fietsen verkopen, en niet direct met service verlenen.
Als je die service goed aan pakt, dan is daar zeker geld mee te verdienen. Op onderdelen hebben ze normaal 30-40% marge... maar je moet ze wel op voorraad houden.

Als mijn fietsenmaker geen correcte binnenband heeft liggen... dan levert bol.com die de dag nadien wel.
Dat is natuurlijk centjeswerk, maar het gaat wel omhoog bij buitenbanden, zadels, tassen etc.

Zeker als er voor die tas nog een beugel of dragertje moet vastgezet worden, dan zijn er veel mensen die het gewoon ineens laten doen.