Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Btw betalen buiten europa - Forum Wereldfietser

Btw betalen buiten europa

Ik las op het net, dat als je wat koopt buiten de eu, bv bij Alibaba, je 21%btw moet betalen.



Mario
Dat klopt. Zie bijvoorbeeld de belastingdienst: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... se-webshop

Blijf je onder de € 22, dan hoef je niet bij te betalen.
Plus invoerechten.
Wim schreef:
za 27 mar, 2021 20:47
Plus invoerechten.
als de waarde hoger is dan €150.
+btw over de verzendkosten, dat kan aardig oplopen soms. Maar als het in NL niet te koop of een stuk duurder wil uitzoeken en wachten nog wel eens de moeite waard zijn.

Dat je dat moet betalen is al jaren zo, maar sinds Brexit is het VK nu ook geen EU meer, en dan komt het ook weer iets dichter bij. Ook vanwege enkele Engelse fietswinkels.
Dit veranderd per 1 juli
Ook voor onder de 22 euro moet er btw betaald worden.

https://www.evofenedex.nl/kennis/actual ... -verdwijnt
Dat ik onder € 22 btw moet betalen, vind ik prima. De daar bijhorende vertragingen en gedoe eigenlijk niet.
De verkoper hoeft in eigen land geen BTW af te dragen en bij jou in rekening te brengen.
Bij AliExpress kan je sommige producten ook uit bijvoorbeeld Spanje laten komen.

Stel je koopt iets van 50 dollar.
Je weet dan niet wat er bovenop komt aan invoerrechten en/of BTW.
Laat je datzelfde product leveren via Spanje dan weet je exact wat je betaalt en kom je niet voor onverwachte verrassingen te staan.
Bert van Sprang schreef:
zo 28 mar, 2021 13:20
Dat ik onder € 22 btw moet betalen, vind ik prima. De daar bijhorende vertragingen en gedoe eigenlijk niet.
Tsja, je kunt ook de winkel in je eigen dorp of stad in leven helpen houden door plaatselijk te kopen.
Voor kleine elektronica scheelt het niet zo veel met AliExpress en ik heb het dezelfde dag.
Poppink schreef:
zo 28 mar, 2021 13:30
Tsja, je kunt ook de winkel in je eigen dorp of stad in leven helpen houden door plaatselijk te kopen.
Voor kleine elektronica scheelt het niet zo veel met AliExpress en ik heb het dezelfde dag.
Grotendeels mee eens, daarom de Rondo en Kona gravelbikes bij de dealer in de nabije omgeving gekocht en niet via zo’n internet dozenschuiver.

Maar... de bikepackingtassen van Vaude voor mijn zoon zijn in de omgeving niet te krijgen, dus zijn ze in Frankrijk (online) besteld en inmiddels binnen gekomen.

Mijn set bikepackingtasssen van Alpkit is nog onderweg. Ook lokaal niet te krijgen, maar alleen bij Alpkit (UK) rechtstreeks online.

Ben benieuwd hoe het (bestelling bij Alpkit) belastingtechnisch afgehandeld wordt...
Poppink schreef:
zo 28 mar, 2021 13:30
Tsja, je kunt ook de winkel in je eigen dorp of stad in leven helpen houden door plaatselijk te kopen.
Net weer een poging gedaan (iets bij de lokale bouwmarkt ophalen). Ophalen was alleen mogelijk buiten de "winkelslots" (ook al had ik al via internet betaald) wat dagen zou duren en een dag later bleek het artikel ook niet leverbaar te zijn (ondanks dat het in de winkelvoorraad zou zitten).

Nu dus toch maar via Internet besteld (wel een NL-webshop overigens, ik boycot AliExpress ;)).
Edwin* schreef:
zo 28 mar, 2021 14:12

Mijn set bikepackingtasssen van Alpkit is nog onderweg. Ook lokaal niet te krijgen, maar alleen bij Alpkit (UK) rechtstreeks online.

Ben benieuwd hoe het (bestelling bij Alpkit) belastingtechnisch afgehandeld wordt...
Als je ze al krijgt, ik heb voor de Brexit iets besteld wat verstuurd is op 13-12-2020 en dat kwam 26-02-2021 pas bij mij aan. Geen extra kosten, omdat het tijdig verstuurd is, maar als ik zo kijk wat ik nu aan verzendkosten en dergelijke kwijt ben voor een LP verstuurd uit het VK dan kan ik de artiest nog zo'n warm hart toedragen, als 50% van de kosten bestaan uit verzenden en belastingen dan pas ik en probeer het via andere kanalen wel te krijgen.