Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rose versand verhoogd fietst prijzen - Forum Wereldfietser

Rose versand verhoogd fietst prijzen

Kreeg net bericht van Rose versand dat zij per 1 april, de fiets prijzen met 10% verhogen.

Waarom is mij niet duidelijk.

Mario
Problemen met de productie, extreem veel vraag, hogere prijzen voor zeecontainers, en die vastloper in het Suezkanaal zal de boel ook niet beter maken....
Van hun site geplukt:

WIJ VERHOGEN DE PRIJZEN VAN ONZE FIETSEN
De stijgende interesse heeft tot gevolg dat fietsonderdelen steeds lastiger te verkrijgen zijn. Eveneens zijn de transportkosten de afgelopen maanden voor een deel flink gestegen. De consequentie van deze aanpassingen is dat wij genoodzaakt de prijzen van onze fietsen met ingang van 25 maart 2021 met 8 tot 12 procent te verhogen - afhankelijk van het fietsmodel en de beschikbaarheid van de onderdelen. Dat vinden we vervelend!
En de fiets is nu een gewild product... kwestie van vraag en aanbod.
Laten we 1 mijoen containers bijbouwen om de steeds maar stijgende fietsprijzen een halt toe te roepen. Het loopt anders de spuigaten uit. Naar verluidt kopen fietsjesbazen en durfinvesteerders nu al massaal fietsen op om ze al dan niet cosmetisch opgepimpt voor hoge prijzen te verhuren. Dit vergroot scheeffietsen, en voor jongere generaties wordt het bijna onmogelijk om nog een fiets te kopen. #kabinetdoeerwataan!
Jan ter Burg schreef:
do 25 mar, 2021 15:27
WIJ VERHOGEN DE PRIJZEN VAN ONZE FIETSEN
De stijgende interesse heeft tot gevolg dat fietsonderdelen steeds lastiger te verkrijgen zijn. Eveneens zijn de transportkosten de afgelopen maanden voor een deel flink gestegen. De consequentie van deze aanpassingen is dat wij genoodzaakt de prijzen van onze fietsen met ingang van 25 maart 2021 met 8 tot 12 procent te verhogen - afhankelijk van het fietsmodel en de beschikbaarheid van de onderdelen. Dat vinden we vervelend!
Het positieve aan deze onderbouwing is dat fietsen dus weer goedkoper worden wanneer transportkosten en leverbaarheid weer op het oude niveau zijn.
Hihi.
willem.m schreef:
do 25 mar, 2021 15:58
Laten we 1 mijoen containers bijbouwen om de steeds maar stijgende fietsprijzen een halt toe te roepen. Het loopt anders de spuigaten uit. Naar verluidt kopen fietsjesbazen en durfinvesteerders nu al massaal fietsen op om ze al dan niet cosmetisch opgepimpt voor hoge prijzen te verhuren. Dit vergroot scheeffietsen, en voor jongere generaties wordt het bijna onmogelijk om nog een fiets te kopen. #kabinetdoeerwataan!
We leven in Nederland, niet in de USSR!
Grandonneur schreef:
do 25 mar, 2021 17:25
Het positieve aan deze onderbouwing is dat fietsen dus weer goedkoper worden wanneer transportkosten en leverbaarheid weer op het oude niveau zijn.
Echt waar hoor!
Waarom men naar Rose gaat om iets te kopen is me een raadsel, door de hoge verzendkosten bij kleine bestellingen (klein bedrag) schrikt me dat toch vrij snel af. Dan zoek ik liever even verder.
En dat de prijzen van fietsen hoger worden is inderdaad een kwestie van vraag en aanbod, dat containerschip wat nu vastzit zal ook niet meewerken, er zit daar nu een hele file aan containerschepen achter.
Als in 2022 corona weer min of meer achter ons ligt, en al die mensen die er voorheen niet over dáchten om een fiets aan te schaffen weer lekker met de auto naar het terras mogen en dus hun fiets van een jaar oud voor half geld op Marktplaats zetten moeten we niet vergeten wat Rose in 2021 voor een rare verhaaltjes en prijsverhoging had.
Dan zullen ze vanwege verminderde vraag en kleinschaliger werken de prijzen wel moeten verhogen ben ik bang...
En kunnen wij genieten val talloze fijne tweedehands fietsen. :D
Dan zullen de handelaartjes weer als de kippen bij zijn.
Speeder300 schreef:
do 25 mar, 2021 23:31
Als in 2022 corona weer min of meer achter ons ligt, en al die mensen die er voorheen niet over dáchten om een fiets aan te schaffen weer lekker met de auto naar het terras mogen en dus hun fiets van een jaar oud voor half geld op Marktplaats zetten moeten we niet vergeten wat Rose in 2021 voor een rare verhaaltjes en prijsverhoging had.
Even een paar verificatievragen om je punt te begrijpen:
- Waarom verwacht je dat al die mensen in 2022 hun fiets voor half geld op MP zullen zetten?
- Wat is volgens jou het 'rare verhaal' van Rose?
- Begrijp ik goed dat je een oproep doet om Rose in 2022 te 'straffen' voor de in 2021 aangekondigde prijsverhoging?

Of is het meer een lollig bedoelde reactie waar ik mijzelf overigens ook (te) vaak op betrap?
Het is toch normaal dat in tijden van schaarste de prijzen stijgen, dat moet je vooral gewoon accepteren. Het wordt pas vervelend als Rose Versand de enige aanbieder wordt. Ik heb voor mijn werk veel te maken met overheden, dan ben je bij prijsstijgingen aan de goden overgeleverd.
_Peter_ schreef:
do 25 mar, 2021 22:43
Waarom men naar Rose gaat om iets te kopen is me een raadsel, door de hoge verzendkosten bij kleine bestellingen (klein bedrag) schrikt me dat toch vrij snel af. Dan zoek ik liever even verder.
Ik denk dat er sinds de verzendkosten bij Rose flink hoog zijn geworden inderdaad minder klanten voor kleine bestellingen komen. Maar zoals ook elders al gemerkt gaat het in de fietsenbranche zo goed dat men bedrijven zich dingen kunnen veroorloven waar een ondernemer in andere branches niet eens aan durft te denken.

Wat ik altijd gedaan heb is mijn boodschappenlijstje opsparen en dan op tijd in het voorjaar gaan kijken waar het het beste kopen is. Dat was niet altijd Rose.

Mijn argumenten vóór Rose zijn geweest:
* groot assortiment, dus je kunt alles in één keer bestellen, wat verzendkosten en moeite spaart. Ze hebben ook gewoon dingen die anderen niet hebben.
* ze hebben me altijd gestuurd wat ik besteld heb en als er stond dat het in voorraad was, dan was dat ook zo.
* ze hebben voor artikelen die ik er bestelde goede prijzen.
* Ik kreeg als klant regelmatig kortingsbonnen van 10 of 15 euro. Daar zijn ze volgens mij nu mee gestopt.
Dat ze nooit erg snel geleverd hebben heb ik altijd mee kunnen leven.
Daarom ga ik dus graag naar bike24.de, de prijzen voor NL zijn tegenwoordig iets hoger dan voor DE klanten maar ook hier hebben ze bijna altijd wat ik zoek of nodig heb en de verzendkosten zijn altijd hetzelfde, verzending gaat niet via Doet Het Langzaam, al is hun vervoerder ook niet altijd snel of duidelijk in de verwachte levertijd.
En anders is er Mantel of Hollandbikeshop, die laatste vooral voor de losse reserve onderdelen waar anders bijna niet aan te komen is.
Shrek schreef:
do 25 mar, 2021 12:59
hogere prijzen voor zeecontainers
Ik heb recent ergens een berekening gezien van hoeveel fietsen er in een zeecontainer kunnen en hoeveel de prijs van een zeecontainer is gestegen.

De onderbouwde conclusie was dat die maar een heel beperkte prijsstijging zou kunnen verklaren. Zeker voor duurdere fietsen zou die prijsverhoging geen significante invloed hebben.
De vraag is zo hoog dat er vrijwel negens stockoverschotten zijn.
Waarom zou je als handelaar, invoerder of fabrikant dan speciale acties doen....


Als alle schoenen in de schoenenwinkel weg zijn tegen de volgende winter, dan gaat er ook niks in de afslag.

Eerste regel bij marketing is dat je de prijs vraagt die de klanten willen en kunnen betalen, en dat je zo weinig mogelijk werkt met kosten + marge.
En vandaag zijn er genoeg mensen nu eenmaal bereid zijn iets meer te betalen als ze hun fiets of onderdelen maar krijgen.
Er is momenteel een enorm tekort aan remmen van shimano. Je vindt bepaalde woon nergens.
Als Rose, Bikester of... er dan ineens een paar geleverd krijgt, dan gaan ze die prijs echt niet drukken als ze weten dat er mensen op zitten te wachten.