Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos, Koga, idworx, Tout Terrain, Van Nicholas of Gaastra? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Santos, Koga, idworx, Tout Terrain, Van Nicholas of Gaastra?

wat vind je van ons filter?

Is goed zo
5%
1
Mag uitgebreider
10%
2
Er staat te veel informatie
Geen stemmen
0
Ik mis bepaalde zaken
5%
1
Ik wil jullie graag laten weten wat er beter kan
5%
1
De flauwe grappen van Eric hoeven voor mij niet zo
75%
15

“ Nicovelo, ik zal eens kijken of er iets verkeerd staat. Maar zou het héél misschien kunnen dat je iets verkeerd hebt gedaan? Want we hebben echt ons best gedaan om hem zo goed mogelijk te maken : ”

Als ik kies voor ‘bikepacking’ met derailleur verschijnen er vier fietsen waarvan drie enkel met rohloff verkrijgbaar zijn.
nicolevelo schreef:
di 23 mar, 2021 20:50
“ Nicovelo, ik zal eens kijken of er iets verkeerd staat. Maar zou het héél misschien kunnen dat je iets verkeerd hebt gedaan? Want we hebben echt ons best gedaan om hem zo goed mogelijk te maken : ”

Als ik kies voor ‘bikepacking’ met derailleur verschijnen er vier fietsen waarvan drie enkel met rohloff verkrijgbaar zijn.
Bij deze selectie verschijnen er bij mij 3, namelijk de Idworx Grandone, de Santos 4.29 en de Santos Crosslite.
Hoewel de laatste 2 met een Rohloff naaf afgebeeld worden, lees je het volgende als je de nadere informatie doorleest:

“ De Cross Lite en de 4.29 zijn leverbaar met derailleur, Rohloff en Pinion. Het is belangrijk om je te bedenken dat de frames voor een derailleur en voor een Rohloff-naaf verschillen. In het geval van de Cross Lite is het frame van de Rohloff niet alleen duurder, maar ook veel sterker. In praktijk raden wij je daarom altijd het Rohloff-frame aan, want dan kun je tenminste nog wat bagage meenemen. Dat betekent natuurlijk niet dat je dan ook per se een Rohloff-naaf moet aanschaffen; je kunt een Rohloff -frame ook met een derailleur uitrusten.”

Ik vind de website qua vormgeving niet heel uitnodigend om in rond te neuzen.

Hoeft eigenlijk ook niet, want ik zou voor een fiets nooit naar Amsterdam afreizen. En de laatste twee aankopen waren een mooie Kona Rove nrb voor mijn zoon en een Rondo Mutt AL voor mij zelf, hier in de buurt.
Ah, dat had ik niet gezien. Op de Santos customizer worden deze fietsen niet meer aangeboden in derailleur versie.
De Vakantiefietser schreef:
di 23 mar, 2021 12:41
3. De Tern is niet zo zeer een wereldreisfiets en is een heel vreemde eend in de bijt. Zie het maar als een vervanger van een auto in de stad.
Waarom zit die dan in het assortiment van een winkel voor vakantiefietsen?

Hans
nicolevelo schreef:
di 23 mar, 2021 21:05
Ah, dat had ik niet gezien. Op de Santos customizer worden deze fietsen niet meer aangeboden in derailleur versie.
Op Facebook zag ik deze nog voorbij komen met de opmerking van Roel Peerenboom dat hij ze gewoon bouwt met derailleur. En als hij dat kan, dan kan Eric dat ook, lijkt me.

41266042-F10B-4AD1-A04D-2BBE69883559.jpeg
De Vakantiefietser schreef:
di 23 mar, 2021 12:41
...
Oh ja, we hebben sinds een paar weken ook de Tern GSD R14. Een ideale reisfiets voor die fietser die 200 kilo mee wil nemen.
Het staat me bij dat Eric in voorgaande jaren rond deze tijd een 1 aprilgrap lanceerde...
willem.m schreef:
di 23 mar, 2021 22:57
De Vakantiefietser schreef:
di 23 mar, 2021 12:41
...
Oh ja, we hebben sinds een paar weken ook de Tern GSD R14. Een ideale reisfiets voor die fietser die 200 kilo mee wil nemen.
Het staat me bij dat Eric in voorgaande jaren rond deze tijd een 1 aprilgrap lanceerde...
Met een prijs van 8.399,- valt hij wel mooi tussen de andere fietsen ;)
1. Roel Pereboom bouwt hem inderdaad. Ik heb toen op de Vrienden van Santos Facebookpagina gezet dat de derailleur versie niet stijf genoeg is voor tassen. Vandaar ik hem niet verkoop. Maar ik denk dat hij verwijderd is, want dat doet Roel ook wel met klanten van ons die soms mijn naam laten vallen.
En ach, koop vooral een reisfiets bij een winkel waar mensen werken die écht met de fiets reizen. Er zijn er genoeg van in Nederland. Ook bij jou in de buurt.

2. En die Tern? Wij richten ons op 5 doelgroepen. En laat één ervan nu de Tern erg prettig vinden.

3. Santos levert niet meer alle fietsen met derailleur omdat er een onderdelen tekort dreigt. Dus helaas zijn daardoor de uitstekende Santos Travelmaster 2.6 en 2.8 Special niet meer leverbaar. Maar gelukkig bouwen zowel Koga als Tout Terrain nu speciaal voor ons derailleurfietsen met een sympathieke prijs. Deze staan alleen niet op onze website.
De Vakantiefietser schreef:
ma 29 mar, 2021 18:55

[...]

Ik heb toen op de Vrienden van Santos Facebookpagina gezet dat de derailleur versie niet stijf genoeg is voor tassen.

[...]
Dat ligt er toch maar net aan hoeveel je in die tassen stopt? En of die die tassen aan een bagagedrager hangt of niet.
Jurr schreef:
ma 29 mar, 2021 19:21
De Vakantiefietser schreef:
ma 29 mar, 2021 18:55

[...]

Ik heb toen op de Vrienden van Santos Facebookpagina gezet dat de derailleur versie niet stijf genoeg is voor tassen.

[...]
Dat ligt er toch maar net aan hoeveel je in die tassen stopt? En of die die tassen aan een bagagedrager hangt of niet.
Inderdaad, want het bewuste exemplaar lijkt mij weer wel geschikt om mee te bikepacken (zonder bagagedrager).

Daarbij heeft Roel Peerenboom ook niet beweerd dat de versie wèl stijf genoeg was voor tassen.

Ik zou voor fietsen waar je alleen mee wil bikepacken of niet als vakantiefiets wil behangen met voor- en achtertassen dan ook niet naar een vakantiefietser winkel gaan :P
Er zijn er genoeg van in Nederland (niet-vakantiefietser-winkeltjes). Ook bij jou in de buurt.
Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic. Met zoveel merknamen in de topictitel en gepost door één winkel vind ik het wel genoeg reclame zo.
+1
willem.m schreef:
ma 29 mar, 2021 20:29
Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic. Met zoveel merknamen in de topictitel en gepost door één winkel vind ik het wel genoeg reclame zo.
Tja het staat niet voor niets bij "Commercieel nieuws".
Ja maar we hebben dacht ik toch wel steeds een onderscheid aangehouden tussen commercieel nieuws en reclame.
Uitslag van de poll zegt genoeg.
De Vakantiefietser schreef:
ma 22 mar, 2021 22:02
Dank!

Wij verkopen alleen geen mechanische schijfremmen (nou ja, als je dat wilt kan het wel hoor, maar de remkracht is minder, ze zijn onderhoudsgevoeliger en overal te wereld kent men inmiddels wel hydraulische schijfremmen)

Son en Shimano (en SP) is een goed idee en ga ik zeker overwegen!
Zorg dan ook dat de Website goed responsive is. Op de iPad vallen er onderdelen weg.