Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Korting: B3bag waterdichte fietstas trolley,40 liter per tas - Forum Wereldfietser

Korting: B3bag waterdichte fietstas trolley,40 liter per tas

Hallo Wereldfietsers,
Mijn man en ik zijn enthousiaste (vakantie) fietsers en industrieel ontwerpers.
Wij hebben de de B3bag, een extra grote waterdichte fietstas trolley ontwikkeld.

Hij is heel geschikt voor je boodschappen, voor woon-werk verkeer, maar ook voor je fietsvakanties. Ook heel handig in combinatie met de OV-fiets.

Inhoud: 40 liter, gewicht 1,9 kg, pakgewicht 15 kg per tas.
Afmeting: 30 x 70 x 23 cm (l x h x d)

Zie ook https://b3bag.eu/ en een promofilmpje: https://youtu.be/rezXgmdjHNw
en de review van fietsvlogger Jessica de Korte: https://youtu.be/noMUJCYc6Zg

Leden van de Wereldfietser krijgen 10% korting bij de aanschaf van een B3bag.
Deze aanbieding duurt tot 31 december 2021.

Afbeelding

Afbeelding

Met vriendelijke groet,
Sjoukje Ziel

info@B3bag.eu
https://b3bag.eu/
Showroom in Amersfoort, open op afspraak
Mooie tassen, maar ik vraag me af of de wereldfietser tot de doelgroep behoort. Een fiets heeft al wielen, het transport van fiets naar tent of ander onderkomen is minimaal. Het gewicht van 1,9 kg - is dat per tas? - is ook meer dan bv Ortlieb (0,8 kg).
tenzij die wereldfietser even niet aan het wereldfietsen is.
Mic schreef:
wo 27 jan, 2021 10:17
Mooie tassen, maar ik vraag me af of de wereldfietser tot de doelgroep behoort. Een fiets heeft al wielen, het transport van fiets naar tent of ander onderkomen is minimaal. Het gewicht van 1,9 kg - is dat per tas? - is ook meer dan bv Ortlieb (0,8 kg).
Het volume van 1 B3bag (1.9 kg) is gelijk aan het volume van 2 Ortliebtassen (2 x 0.8 kg=1,6), dus het gewicht komt bijna overeen.

Het voordeel van deze tas is dat je ze makkelijk achter je aan kunt trekken i.p.v. dat je 2 tassen moeten tillen. Dat is handig als je bijvoorbeeld met de fiets en de trein/vliegtuig naar je vakantieland reist. Of als je niet kampeert, maar je bagage naar een hotelkamer moet meenemen. Zie ook de review van fietsvlogger Jessica de Korte waarbij ze de B3bag gebruikt tijdens een fiets/hotelvakantie: https://youtu.be/noMUJCYc6Zg

Bovendien zijn de tassen het rest van het jaar ook heel handig voor lokale fietsritten/fietsvakanties en voor van boodschappen op de fiets. Je bent immers niet het hele jaar op wereldfietsvakantie.
B3bag schreef: Het volume van 1 B3bag (1.9 kg) is gelijk aan het volume van 2 Ortliebtassen (2 x 0.8 kg), dus het gewicht komt overeen.
Aha, 2 x 0,8 is tegenwoordig 1,9. :roll:
Voor een bezigheid waar mensen serieus geld uitgeven om alles een beetje licht en prettig te houden is dat best veel.
Bovendien fietst het niet echt lekker als je maar één zo'n tas gebruikt en die vol maakt.
Dat is vervelend want fietsers op dit forum hebben vaak zo'n 4000 euro uitgegeven aan een fiets die wél lekker moet fietsen.
Dus heb je twee van die tassen nodig. Die wegen dus samen 3,8 kilo. Dat is wel heel erg veel voor achtertassen.
Je kunt die tassen ook niet helemaal vol maken want dan heb je het equivalent van vier volle backrollers aan je achterdrager hangen.
Mic schreef: Mooie tassen, maar ik vraag me af of de wereldfietser tot de doelgroep behoort.
Maar je krijgt korting!
Ik daag de ontwerpers uit een echt lichtgewicht fietstassenset te ontwikkelen. Daaraan is bij de doelgroep meer behoefte, lijkt mij. Een set v/a van Ortlieb weegt 2x 800 en 2 x 700 = 3 kg. Dat is 20% van al het gewicht incl tent enz, dat ik meesleep. Dat kan lichter. Je zou eens kritisch moeten kijken naar alles rond het achterwiel van een fiets: daar zitten drie frames op elkaar! Een (licht) frame voor de spatborden, een frame voor de bagagedrager en een frame van de fiestas. Als je dat integreert bespaar je veel gewicht. Ook zou je moeten kijken naar de materialen van de tas. In de rugzakkenbranche is een ontwikkeling naar lichter en lichter, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit. In de fietstassenbranche zie je dat nauwelijks.
Er is wel een duidelijk verschil tussen de rugzakken- en de fietstassenbranche. Een rugzak beweegt met max. 5 km/h en een fietstas met wel 50 km/h. De impact van onderweg iets raken is dan ook vele malen groter. Ook wordt waterdichtheid in de rugzakkenbranche blijkbaar niet zo belangrijk gevonden. Laat onverlet dat het veel lichter kan.
Ik merk nu ik een winkelwagentje moet pakken in de super dat ik al meer koop dan nodig, en dus ook meer meezeul naar huis, een grotere tas zal vooral de super fijn vinden, en ik minder. Daarnaast ga ik tegenwoordig ook lopend boodschappen doen. (De tas van AH is wat dat betreft groter dan de inhoud van mijn fietstas (of het mandje)).
Dus leuk bedacht maar de reageerders zijn denk ik de verkeerde doelgroep.
De tassen van B3bag zijn idd overdone voor een fietsvakantie, maar als boodschappentas kan deze best handig zijn. Enige nadeeltje is dan wel dat je voor de balans er 2 nodig hebt (of er niet te veel in moet stoppen).

Bij hoeveel gewicht aan 1 kant trekt een Tubus scheef? ;)
Fedor schreef: Bij hoeveel gewicht aan 1 kant trekt een Tubus scheef? ;)
Ik denk dat als je zo'n grote tas dagelijks volstopt met zwaar spul en een kasseienroute fietst ze dat bij Tubus niet heel geweldig vinden.
Ik heb zelf sinds een maand twee van zulke tassen (de oudere XL1 versie), die mij uitstekend bevallen: ik doe er de wekelijkse boodschappen mee op 15-20 km van huis, hier aan voet van de Franse Pyreneeën (heen vnl bult af, terug vnl bult op - had ik ons huis maar niet op een heuvel moeten bouwen :wink: )

De bevestiging is rock solid, ook leeg met 50 km/u over stuiterasfalt naar beneden, en de tassen zelf ook - en anders heb ik altijd nog de 5 jaar garantie achter de hand.

Ja, de tassen zijn niet licht, maar een degelijke rugzak, waar ik veel meer ervaring mee heb*, ook niet. En ze zijn héél ruim doordat je ze heel hoog kunt vullen (lichte dingen bovenin).
Die outdoor (ultra)lichtgewicht trend is de degelijkheid en duurzaamheid zeker niet ten goede gekomen.

Wat 'zwaarder' weegt, licht gewicht of degelijkheid, moet een ieder natuurlijk zelf afwegen.

*) Ik heb mijn Gregory Robson Pro al meer dan 20 jaar (http://www.outdoorreview.com/product/pr ... n-pro.html)
Mic schreef:
wo 27 jan, 2021 12:49
Ik daag de ontwerpers uit een echt lichtgewicht fietstassenset te ontwikkelen. Daaraan is bij de doelgroep meer behoefte, lijkt mij. Een set v/a van Ortlieb weegt 2x 800 en 2 x 700 = 3 kg. Dat is 20% van al het gewicht incl tent enz, dat ik meesleep. Dat kan lichter.
Een misschien wat verlate reactie... maar ik ben het wel met Mic eens. Aangezien ik ontwerper en knutselaar ben, inmiddels ook bezig met het ontwerp van een waterdichte, superlichte fietstas met universeel ophangsysteem. Momenteel zit ik op een gewicht van rond de 425 gram per tas van 20 liter. Het is een experiment, dat goed uitpakt. Maar ik ben wel benieuwd of er écht belangstelling voor zou zijn om dit eventueel op te schalen. Reacties zijn welkom!
Klinkt interessant! Ik zou zeggen open een nieuw topic met wat meer info en foto's van je ontwerp. Ik weet zeker dat hier wel wat animo voor is.
Ik heb zeker belangstelling - ik klaag al jaren over die zware fietstassen. Zelf gebruik ik op mijn solotochten in de zomer een waterdichte Altura tassenset van 33 liter en 1050 gram. Die tassen zijn zeker degelijk genoeg, en besparen gewicht door een eenvoudiger ophangsysteem van Klickfix met degelijke haken die echter niet verstelbaar zijn. Het moet dus maar passen op je drager.
Ik heb voor vakantie met mijn vrouw en in koudere tijden iets meer ruimte nodig en heb daarvoor dus ook gekeken naar de lichtgewicht tassen die Vaude een paar jaar terug op de markt gebracht heeft. Daarover hoorde ik echter net iets teveel klachten. Het ophangsysteem daarvan is niet lichter, maar wel het materiaal van de tassen zelf.
</ GERARDS /> schreef:
do 23 mar, 2023 11:34

Een misschien wat verlate reactie... maar ik ben het wel met Mic eens. Aangezien ik ontwerper en knutselaar ben, inmiddels ook bezig met het ontwerp van een waterdichte, superlichte fietstas met universeel ophangsysteem. Momenteel zit ik op een gewicht van rond de 425 gram per tas van 20 liter. Het is een experiment, dat goed uitpakt. Maar ik ben wel benieuwd of er écht belangstelling voor zou zijn om dit eventueel op te schalen. Reacties zijn welkom!
Klinkt interessant =) Misschien eens met fatbike Smitty gaan praten. Die wil ook iets met een fietstas idee.
Ik ben ook benieuwd.
Heb nu de Orlieb Back-roller classic. 2 x 20 liter, 2 x 950 gram (volgens de website van Ortlieb).
Jouw ontwerp is dan een halvering van het gewicht.

Heb je al een foto om te delen?
Ik wil wel een prototype uittesten.
Mic schreef:Ik wil wel een prototype uittesten.
Dank voor de eerste reacties op mn Ik kom volgende week met een update, ik wacht nog op nieuw (lichter) materiaal.
Ik zou een nieuw onderwerp aanmaken voor je initiatief. Valt nu onder een commerciële tas.