Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets en wandelbeurzen verplaatst naar Mei - Forum Wereldfietser

Fiets en wandelbeurzen verplaatst naar Mei

Ik kreeg bericht van de organisatie dat de Fiets en Wandelbeurzen in Gent (België) en Utrecht in verbond met Corona zijn verplaatst naar mei.
De nieuwe data zijn :
Fiets en Wandelbeurs Gent, 1-2 mei 2021
Locatie: Flanders Expo Gent
Fiets en Wandelbeurs Utrecht, 7-8 mei 2021
Locatie: Jaarbeurs Utrecht

“Lang zag het ernaar uit dat onze events toch in februari 2021 konden plaatsvinden”, zegt Theo Jorna, directeur Hicle Events. “Door het aanhouden van de tweede coronagolf die vroeg in het najaar werd ingezet, moesten we onze plannen omgooien. De verwachting is dat het vakantieseizoen én het boeken van een vakantie later op gang komt dan gebruikelijk door de beperkende maatregelen. Mei is daardoor, in deze bijzondere tijden, een goed alternatief voor februari.”


Enquête Fiets en Wandelbeurs

De resultaten van een enquête onder de nieuwsbrieflezers van de Fiets en Wandelbeurs, ondersteunen het verzetten van de events. Nick Roodenburg, salesmanager: “Een ruime meerderheid van de nieuwsbrieflezers verkiest in deze bijzondere tijden een verplaatsing van februari naar mei. Maar liefst 62% gaf aan de beurs in mei te willen bezoeken; 27% wil graag komen maar wacht de ontwikkelingen af. Een kleine minderheid van 11% zei niet te komen. Zeker in deze omstandigheden is dit een hoopvol resultaat, dat erop wijst dat de interesse om een ‘offline’ fiets- en wandelevent te bezoeken nog steeds groot is. Bovendien komen deze percentages min of meer overeen met de resultaten van de bezoekersenquêtes die wij al jarenlang houden. Dan gaat het om de vraag of de bezoeker van plan is de beurs ook het jaar erop weer te bezoeken.”

Ook gaf de overgrote meerderheid (>80%) aan in 2021 sowieso op vakantie te gaan, waar bij velen zowel het eigen land als andere Europese bestemmingen op het verlanglijstje staan. Nick: “Onze beurzen bieden de exposant juist in het voorjaar nog volop kans om de consumenten op weg te helpen naar hun volgende fiets- en wandelbestemming, geschikt outdoormateriaal, of een nieuwe fiets of e-bike die helemaal bij hen past.”

De organisatie geeft aan er alles aan te doen om voor iedereen een veilige, corona-proof omgeving te creëren, die voldoet aan alle richtlijnen en veiligheidsprotocollen.
Thx voor de info ik ben er zeker weer bij in Utrecht. Een dagje rondsnuffelen tussen al het moois, hopend dat frank van rijn weer van de partij is voor een boeiend verhaal !
Laten we hopen dat we ook weer met onze eigen fiets en kampeeruitrusting een ‘camping’ mogen bemensen. Dan is mei nog leuker dan februari, omdat we dan gewoon ook in de buurt op een camping kunnen gaan staan.
Polling schreef:
wo 16 dec, 2020 21:39
Laten we hopen dat we ook weer met onze eigen fiets en kampeeruitrusting een ‘camping’ mogen bemensen. Dan is mei nog leuker dan februari, omdat we dan gewoon ook in de buurt op een camping kunnen gaan staan.
Wellicht een veldje reserveren op een camping in de omgeving?
Micky schreef:
wo 16 dec, 2020 21:28
Thx voor de info ik ben er zeker weer bij in Utrecht. Een dagje rondsnuffelen tussen al het moois, hopend dat frank van rijn weer van de partij is voor een boeiend verhaal !
Ik weet nog niet of ik dan al de behoefte voel om 3 dagen op de beurs te gaan staan om tientallen mensen te woord te staan.
Commerciële instellingen zullen zich min of meer verplicht voelen om aanwezig te zijn, maar of er voldoende vrijwilligers zullen zijn (en dat zijn er heel veel), is echt een vraag.

Peter
Ik had dit al gehoord, en heb me, met een slag om de arm, aangemeld als spreker. Zelf verwacht ik gezien mijn situatie wel voor begin april gevaccineerd te zijn, en een klein maandje later is de bescherming van het vaccin maximaal. Dan durf ik het wel. Of dat voor iedereen zal gaan gelden blijft vrees ik nog wat ongewis, want er moeten wel flink wat mensen gevaccineerd zijn voor de groepsimmuniteit op orde is. We gaan het zien.
Ik ga in elk geval in de kerstvakantie aan de gang om mijn website bij te werken met de nieuwste informatie, voor zover dan al bekend: https://fietsvakantie.home.blog/ Online informatie gaat zoals overal een flink grotere rol spelen denk ik.
Peter Molog schreef:
do 17 dec, 2020 08:49
Micky schreef:
wo 16 dec, 2020 21:28
Thx voor de info ik ben er zeker weer bij in Utrecht. Een dagje rondsnuffelen tussen al het moois, hopend dat frank van rijn weer van de partij is voor een boeiend verhaal !
Ik weet nog niet of ik dan al de behoefte voel om 3 dagen op de beurs te gaan staan om tientallen mensen te woord te staan.
Commerciële instellingen zullen zich min of meer verplicht voelen om aanwezig te zijn, maar of er voldoende vrijwilligers zullen zijn (en dat zijn er heel veel), is echt een vraag.

Peter
De beurs is dit jaar maar twee dagen; vrijdag en zaterdag.
bert sitters schreef:
do 17 dec, 2020 10:18
Peter Molog schreef:
do 17 dec, 2020 08:49
... om 3 dagen op de beurs te gaan staan
De beurs is dit jaar maar twee dagen; vrijdag en zaterdag.
Ach die 3 dagen. Macht de gewoonte.
Maar met die ene dag minder blijft mijn opmerking staan.
De Fiets en Wandelbeurs was vele jaren twee dagen. Totdat de Bikemotion erbij kwam. Deze was altijd drie dagen. Dus moest de Fiets en Wandelbeurs ook drie dagen. De Bikemotion gaat nu weer terug naar het najaar.

Er komt een uitgebreid protocol met maatregelen om besmetting te voorkomen. Laat iedereen zorgvuldig een eigen afweging maken. Het is nu nog te vroeg voor koffiedik kijken voor over bijna vijf maanden.
Die scheiding bevalt me wel. Ik vond het te grootschalig en te divers geworden. Om dezelfde reden zie ik liever geen Ebikes, maar dat zal wel een gepasseerd station zijn.
Peter Molog schreef:
do 17 dec, 2020 08:49

Ik weet nog niet of ik dan al de behoefte voel om 3 dagen op de beurs te gaan staan om tientallen mensen te woord te staan.
Commerciële instellingen zullen zich min of meer verplicht voelen om aanwezig te zijn, maar of er voldoende vrijwilligers zullen zijn (en dat zijn er heel veel), is echt een vraag.

Peter
Afgelopen jaar was ik vrijwilliger op de 2 daagse Maker Faire in Eindhoven. Alle bezoekmomenten waren corona-proof ingedeeld in tijdslot van 2 uur, met half uur onderbreking om standhouders gelegenheid te geven te ontsmetten voordat de volgende groep bezoekers zich zouden aandienen. Eet & drinktentjes waren niet toegestaan.
Beurs werd in afgeslankte versie gehouden.
Vooraf via website registreren en betalen. Geen mogelijkheid om bij een dag kassa nog kaartjes te krijgen.
Per tijdslot was over 4 hallen verdeeld een bezoekersaantal van 200 mogelijk volgens de corona regels.
Beveiligers zagen toe dat bezoekers zich hielden aan de regels.

Best mogelijk dat een fiets en wandelbeurs onder aangepaste omstandigheden jou wel over een drempel krijgt. Ik heb zoals jij ook zo mijn bedenkingen of op zo korte termijn grote evenementen haalbaar zijn. Vaccinatie zal zoals in Duitsland die dit al veel beter op orde heeft dan Nederland, er een jaar over doen om zijn bevolking in te enten.Dat beloofd al niet veel goeds.
Nederland gaat dat niet beter doen. De minister loopt nu al achter. Een jaarplanning blijft vooralsnog uit.
joukon schreef:
do 17 dec, 2020 13:49
Een jaarplanning blijft vooralsnog uit.
De bottleneck lijkt te worden wanneer de vaccins geleverd worden. Dan kun je wel met de spuit klaar gaan staan, maar veel baat dat niet. De kans dat er vandaag ineens een fabrikant belt en zegt dat hij volgende week een container met 6 miljoen vaccins in Rotterdam neerzet is denk ik best klein.

BTW misschien is er op de beurs wat kluswerk te doen voor de man hier op de foto rechts? Het heeft er wat van weg dat hij binnenkort zijn baan verliest want hij kreeg vandaag heel slechte rapportcijfers. Hij houdt wel van fietsen naar het werk.
Afbeelding
bert sitters schreef:
wo 16 dec, 2020 23:18
Polling schreef:
wo 16 dec, 2020 21:39
Laten we hopen dat we ook weer met onze eigen fiets en kampeeruitrusting een ‘camping’ mogen bemensen. Dan is mei nog leuker dan februari, omdat we dan gewoon ook in de buurt op een camping kunnen gaan staan.
Wellicht een veldje reserveren op een camping in de omgeving?
Dat lijkt me een goed idee! Fort Spion? https://fortspion.nl/ Is kleine 20 km, goed te doen toch?
Uniek kampeerterrein. Fort van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Wel erg klein. Ik schat zo in dat ze geen groepen kunnen plaatsen.
Bij Bunnik is camping de Boomgaard, met een groepsveld, op 10 km van de Jaarbeurs via een leuke fietsroute, ook door het centrum van Utrecht door de Lange Nieuwstraat en langs de Dom.
Een Idee?
bert sitters schreef:
vr 18 dec, 2020 14:18
Uniek kampeerterrein. Fort van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Wel erg klein. Ik schat zo in dat ze geen groepen kunnen plaatsen.
Bij Bunnik is camping de Boomgaard, met een groepsveld, op 10 km van de Jaarbeurs via een leuke fietsroute, ook door het centrum van Utrecht door de Lange Nieuwstraat en langs de Dom.
Een Idee?
Als de beurs doorgaat, lijkt me dat een heel goed idee.
bert sitters schreef:
wo 16 dec, 2020 19:32

Fiets en Wandelbeurs Utrecht, 7-8 mei 2021
Locatie: Jaarbeurs Utrecht

De organisatie geeft aan er alles aan te doen om voor iedereen een veilige, corona-proof omgeving te creëren, die voldoet aan alle richtlijnen en veiligheidsprotocollen.
Handig om nu alvast het bezoekers protocol door te nemen;
https://fietsenwandelbeurs.nl/index.php ... rsprotocol

Vooraf online kaartje kopen verplicht, registratie verplicht, tijdssloten aanwezig, mondkapje verplicht, 1,5 meter afstand houden, bij klachten blijf je thuis, zorg voor goede handhygiëne, nies en hoest in elleboog, raak zo min mogelijk aan, let op evt. aanvullende richtlijnen RIVM/overheid.
joukon schreef:
vr 18 dec, 2020 20:09

Handig om nu alvast het bezoekers protocol door te nemen;
https://fietsenwandelbeurs.nl/index.php ... rsprotocol
Klinkt gezellig....

Doe mij de 2022 editie maar. Als die nog doorgaat na het gigantische succes van de 2021 variant...
Ja erg gezellig ziet dit er nog niet uit. Maar wie weet. Ik geloof dat ik toch maar hard ga werken om mijn website niet alleen weer bij te werken, maar ook nog wat leuker te maken. Misschien een filmpje maken voor diegenen die geen zin hebben een lap tekst te lezen.
Jurr schreef:
vr 18 dec, 2020 20:33
joukon schreef:
vr 18 dec, 2020 20:09

Handig om nu alvast het bezoekers protocol door te nemen;
https://fietsenwandelbeurs.nl/index.php ... rsprotocol
Klinkt gezellig....

Doe mij de 2022 editie maar. Als die nog doorgaat na het gigantische succes van de 2021 variant...
Helaas zijn de tijden nu eenmaal zo.
Jurr schreef:
vr 18 dec, 2020 20:33
Doe mij de 2022 editie maar. Als die nog doorgaat na het gigantische succes van de 2021 variant...
Rendabel zal het zo niet kunnen worden denk ik... veel minder bezoekers mogelijk maar de zaalhuur moet toch ergens van betaald worden (nog los van de rest).