Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten - Pagina 21 - Forum Wereldfietser

SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten

627 berichten
Christophorus schreef:
di 19 jan, 2021 13:52
Er staan inmiddels ook fietsen onder de "Saint Christopher" naam in de winkel. Made by Santos. :)
Mooi hè?

Afbeelding
Komen er modellen vernoemd naar alle heiligen
LItania de Todos los Santos, Litaniae Sanctorum/litanie van alle heiligen: https://www.youtube.com/watch?v=KiM9uJIN64g
Haha, behalve Christoffel en de hindoeïstische Ganesha (die met het olifantenhoofd), zijn er verder geen beschermheiligen van de reizigers.

Ik heb nog wel Franciscus van Assisi in mijn visie betrokken: https://saintchristopher.bike/visie/
Hé.... pssssst....

Saint Christopher is open.

Roerige tijden... Terwijl de storm Christoph langsraast en we nog wel even in een lockdown zitten, laat Christoffel zich toch niet uit het veld slaan. De Saint Christopher fietsvakantiewinkel is vanaf heden zo open als mogelijk. Bel of mail gerust voor de mogelijkheden.

https://saintchristopher.bike

info@saintchristopher.bike

06-48453347
Gefeliciteerd! En succes!!! 👊🏻🎉🥂
Meteen een mooie website er bij :) Succes er mee!
Gefeliciteerd, hopelijk mag je snel fysiek open!
Succes!

Fedor schreef:
do 21 jan, 2021 13:57
Meteen een mooie website er bij :) Succes er mee!
Ziet er netjes uit ja. :) Nog wel wat 404'tjes en wat lege pagina's, maar daar wordt vast aan gewerkt.
Dank!

De website ben ik nu als een gek aan het vullen. Een webshop is in de maak, maar dat is nog wel een pens werk. Wat je nu online ziet is dus bijna allemaal nog "under construction", maar daar kan ik de rust van de lockdown mooi voor gebruiken.
Ik was vandaag in de buurt en heb even binnen rondgekeken: wat een mooie winkel! Als je zou willen kan je er naar binnen lopen, een fiets, tassen en kampeeruitrusting uitzoeken en vertrekken! Hopelijk gaan de winkels snel weer open, zodat meer liefhebbers de weg naar binnen weten te vinden.
Weet iemand van jullie misschien hoeveel kilometer het is naar Mordor?
Ik heb gelezen dat mensen het lopend gedaan hebben, maar is er al iemand op de fiets heen gereden?

Afbeelding
We snakken allemaal naar sociale activiteiten en gezelligheid. Zo kijk ik enorm uit naar het moment dat er weer met gelijkgestemden gefietst en gekampeerd kan/mag worden. Heb je zin om dan mee te gaan?

Zodra het weer kan, gaat de Saint Christopher fietsvakantiewinkel kampeerweekenden en workshops organiseren. Je mag dan alle kampeerartikelen en fietsen uit de winkel zelf testen! Bekijk voor meer informatie deze pagina: https://saintchristopher.bike/activitei ... workshops/
Christophorus schreef:
zo 24 jan, 2021 20:11
Weet iemand van jullie misschien hoeveel kilometer het is naar Mordor?
Ik heb gelezen dat mensen het lopend gedaan hebben, maar is er al iemand op de fiets heen gereden?
Afbeelding
Christophorus schreef:
zo 24 jan, 2021 20:11
Weet iemand van jullie misschien hoeveel kilometer het is naar Mordor?
Ik heb gelezen dat mensen het lopend gedaan hebben, maar is er al iemand op de fiets heen gereden?
Niet op de fiets. Op mijn zwarte Avaghon-draak vlieg ik als een Nazgûl in een uurtje van Gorssel naar Minas Morgul, en daarna is het nog slechts 20 minuten doorkachelen naar Barad -Dûr, als de Doemberg niet weer eens vuur staat te spuwen.
Heb met oprechte interesse de website even doorgebladerd. ziet er erg mooi uit. Kan bemerken dat Chris vormgever van professie is.

En speciale dank voor de pagina over versnellingssystemen. In deze barre tijden is het fijn om af-en-toe even onbedaarlijk te mogen lachen :lol:

https://saintchristopher.bike/versnellingen/



..wat een volkomen onzin staat daar zeg :shock:

(Of: ik doe het zelf al een poosje fout, en moet voortaan per 50.000km 5 derries voor een luttele €55/stuk en voor €525 aan smeermiddelen stukslaan.)
Ha! Ik dacht al, wanneer gaat die discussie beginnen.
Grandonneur schreef:
zo 24 jan, 2021 22:48
(Of: ik doe het zelf al een poosje fout, en moet voortaan per 50.000km 5 derries voor een luttele €55/stuk en voor €525 aan smeermiddelen stukslaan.)
Misschien doe jij het juist wel goed! Maar... ken je de marketingterm "N=1" ?
Wat voor fiets heb je? In welke omstandigheden rijd je overwegend? Welk versnellingssysteem heb je? Hoeveel weeg je? Wat is je rijstijl? Wel eens een tak in je derailleur gehad? Allemaal zaken die van invloed zijn en voor niemand gelijk zijn...

In mijn tekst zeg ik daar het volgende over: "Bij een derailleursysteem zijn de weersomstandigheden, de ondergrond en de rijstijl enorm van invloed op de levensduur van het geheel. Je kunt je voorstellen dat een winter-modder-mountainbiker met een pittige rijstijl het systeem veel zwaarder belast dan een rustig rijdende mooi-weer-toerfietser. Dat kan gemakkelijk een factor drie of vier schelen."

Toen ik vroeger als tiener op de racefiets tussen de 22.000 en 25.000 kilometer per jaar reed, deed ik dat met slechts 1 derailleur, twee cassettes en twee kettingen per jaar. Toen ik echter overstapte op de mountainbike ging al het geld van mijn bijbaantjes veel te snel naar de fietsenmaker! Ik reed het sneller op dan dat ik het kon verdienen en toen ben ik maar bij de fietsenmaker gaan werken. ;)

Het is onmogelijk om een strikt sluitende vergelijking te maken, omdat er veel te veel variabelen in het spel zijn. Zoals gezegd, het is slechts een rekenvoorbeeld. Ik ben uitgegaan van de duizenden onderhoudsbeurten die een aantal fietsenwinkels per jaar uitvoeren aan fietsen van uiteenlopende kwaliteit. (N=eenpaarduizend ennogwat) De voorbeeldprijzen zijn adviesprijzen van Shimano SLX. Rekenvoorbeelden met XT, XTR en de Sram tegenhangers erin meegenomen zijn nog minder rooskleurig.

Wees welkom om de cijfers te bekritiseren en misschien kan je dan ook nog even kritisch naar je eigen verbruik en kosten kijken en dat aan me doorspelen. Het zou natuurlijk mooi voor je zijn als dat bij jou lager uitvalt dan in mijn rekenvoorbeeld, maar daar staan helaas zeer veel slechte praktijkresultaten tegenover.
Als ik jou was, had ik deze discussie ff achterwege gelaten en me gefocust op mijn nieuwe zaak.
Tsja, door op mijn website stelling te nemen in het nadeel van derailleurs is een discussie te verwachten. Er zijn gewoon niet veel winkels die uitsluitend voor interne versnellingen kiezen en dat roept vanzelfsprekend reacties op. Die keuze en de onderbouwing daarvan is onderdeel van mijn zaak.

Maar als je het artikel echt goed leest en je herkent je er niet in, dan hoeft dat geen punt van discussie te zijn, maar mag je jezelf gezegend voelen en ben je mogelijk geen potentiële klant voor Rohloff of Pinion. En dat is prima.
LHTJoost schreef:
ma 25 jan, 2021 07:38
Als ik jou was, had ik deze discussie ff achterwege gelaten en me gefocust op mijn nieuwe zaak.
Ach... zolang de discussie er is, is er aandacht voor die nieuwe zaak.

;)
Ik heb drie fietsen, eentje met derailleur, eentje met een Nexus 8, en een met een Pinion. Ik vind ze alledrie op hun manier even fijn. Ik bedenk me net, ik heb geen fiets met een Rohloff, maar dat is natuurlijk niks :wink: :D .
Ik heb ook mijn hele leven met derailleurs gereden, en nog steeds. De laatste jaren heb ik ook een fiets met Pinion. Eerlijk gezegd zou ik niet snel het ene systeem beter willen noemen dan het andere. Ze zijn vooral verschillend, allebei erg goed, en als je eerlijk bent kan je voor beiden voor- en nadelen opnoemen.