Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten - Pagina 27 - Forum Wereldfietser

SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten

627 berichten
DaVinci schreef:
do 04 mar, 2021 18:33
Niet zo flauw, het gaat over die fiets natuurlijk.
Ik zie geen foto's. Ik zie het bericht letterlijk zoals het in mijn quote staat. Mijn bericht was alleen maar bedoeld als melding dat er GEEN foto's te zien zijn.
Peter Molog schreef:
do 04 mar, 2021 21:52
Ik zie geen foto's. Ik zie het bericht letterlijk zoals het in mijn quote staat. Mijn bericht was alleen maar bedoeld als melding dat er GEEN foto's te zien zijn.
Da's dan mooi mislukt:
screenshot1.jpg
screenshot2.jpg
Groetjes,

Carl
Zeer merkwaardig. In het bericht van Carl zie ik de foto's wel. In andere berichten in dit topic zie ik de foto's ook.
Lees nu op een tablet. Zal later vandaagkijken hoe het er op de pc uitziet
Wat een beest van een fiets. Zier er echt top uit met deze setup :D quanta kosta? Compleet in deze uitvoering :roll:
Micky schreef:
vr 05 mar, 2021 08:25
Wat een beest van een fiets. Zier er echt top uit met deze setup :D quanta kosta? Compleet in deze uitvoering :roll:
6k euro (met Pinion P1.12), en dan zonder de tassen en het ligstuur.

Zie dat de prijzen recent weer zo'n 8% omhoog gegaan zijn (net zoals bij alle fietsen). Mijn inkomen doet dat helaas niet ;)
Dus sorry Michiel maar ik durf het niet aan om een testrit te komen maken. Dat is de kat op het spek binden :P
Fedor schreef:
vr 05 mar, 2021 09:09
Micky schreef:
vr 05 mar, 2021 08:25
Wat een beest van een fiets. Zier er echt top uit met deze setup :D quanta kosta? Compleet in deze uitvoering :roll:
6k euro (met Pinion P1.12), en dan zonder de tassen en het ligstuur.

Zie dat de prijzen recent weer zo'n 8% omhoog gegaan zijn (net zoals bij alle fietsen). Mijn inkomen doet dat helaas niet ;)
Nope idd ik verdien het wel maar krijg het niet lol. Thuis zal het ook niet in de smaak vallen als ik met deze fiets thuis kom :D :D
Micky schreef:
vr 05 mar, 2021 09:17
Nope idd ik verdien het wel maar krijg het niet lol. Thuis zal het ook niet in de smaak vallen als ik met deze fiets thuis kom :D :D
Hier idem dito. Het geld is nog niet eens het ergste :lol: :lol: :lol:
Fedor schreef:
vr 05 mar, 2021 09:09
6k euro (met Pinion P1.12), en dan zonder de tassen en het ligstuur.
€6450,- inclusief tassen en ligstuur
Fedor schreef:
vr 05 mar, 2021 09:09
Dus sorry Michiel maar ik durf het niet aan om een testrit te komen maken. Dat is de kat op het spek binden :P
Snap ik. Het is ook echt wel heel lekkere spek.
Ik ben nu druk bezig met het vullen van de webshop. Zo zitten bijna alle fietstassen er nu in. Teksten komen nog.
Zoals je kunt zien, heb ik naast de standaard Ortlieb en Vaude tassen ook lekker veel bikepacking tassen: https://saintchristopher.bike/shop/bagage/fietstassen/
Peter Molog schreef:
DaVinci schreef:
do 04 mar, 2021 18:33
Niet zo flauw, het gaat over die fiets natuurlijk.
Ik zie geen foto's. Ik zie het bericht letterlijk zoals het in mijn quote staat. Mijn bericht was alleen maar bedoeld als melding dat er GEEN foto's te zien zijn.
Ik geef toe,nu ik mijn bericht op de PC lees, en de foto's gewoon te zien zijn, komt het inderdaad erg flauw over.

Om dit topic niet verder te vervuilen start ik een nieuw topic met een aantal opmerkelijke technische zaken.

viewtopic.php?f=20&t=35766#p387819
Christophorus schreef:
do 04 mar, 2021 15:49
Kijk eens wat ik nu voor moois heb binnen gekregen...

Afbeelding
Nou ben ik oprecht benieuwd naar je mening met de pet van vormgever op; dit ziet er toch niet uit?

Zo'n cleane fiets, in verhoudingen en materialenkeuze. en dat dan volgehangen met vormeloze massa en straps.

Het zal vast functioneel zijn hoor, geen idee. Zo'n scram met een mooi dragertje en tasjes die er wél goed op passen vind ik een fraaier beeld.
Christophorus schreef:
vr 05 mar, 2021 11:40
Ik ben nu druk bezig met het vullen van de webshop. Zo zitten bijna alle fietstassen er nu in. Teksten komen nog.
Zoals je kunt zien, heb ik naast de standaard Ortlieb en Vaude tassen ook lekker veel bikepacking tassen: https://saintchristopher.bike/shop/bagage/fietstassen/
Is het een idee om bij de frametassen de maten (via een tekening) te geven? Nu is het vaak gokken of iets past of niet...

Het meeste is natuurlijk wel te vinden bij de fabrikanten-websites, maar da's extra moeite voor je klanten.
volgehangen met vormeloze massa en strap
En als je er echt een week of langer mee op pad gaat, kom er nog veel meer aan te hangen.
Grandonneur schreef:
vr 05 mar, 2021 12:42

Zo'n cleane fiets, in verhoudingen en materialenkeuze. en dat dan volgehangen met vormeloze massa en straps.
Ach, voordeel is wel dat bij titanium de lak er niet af kan slijten bij de straps ;)

Bert van Sprang schreef:
vr 05 mar, 2021 13:16
En als je er echt een week of langer mee op pad gaat, kom er nog veel meer aan te hangen.
Moet wel lukken toch? Zeker als je het volle volume van de achtertas gebruikt voor slaapzak en slaapmat. Tent onder het stuur, twee frametassen voor de rest.

Alleen geen week aan havermout mee willen nemen. Of dat juist wel, en niet kamperen ;)
Fedor schreef:
vr 05 mar, 2021 12:57
Is het een idee om bij de frametassen de maten (via een tekening) te geven? Nu is het vaak gokken of iets past of niet...

Het meeste is natuurlijk wel te vinden bij de fabrikanten-websites, maar da's extra moeite voor je klanten.
Zoals ik al zei, teksten komen nog. Het is een tijdrovende klus om alle info te verzamelen, begrijpelijke en informatieve teksten te schrijven, met SEO optimalisatie, video's invoegen, enz. Overdag ben ik druk in de winkel en 's avonds werk ik dagelijks tot een uur of 1:00 uur aan de website. Komt vanzelf wel een keer goed. ;)
Jurr schreef:
vr 05 mar, 2021 13:51
Moet wel lukken toch? Zeker als je het volle volume van de achtertas gebruikt voor slaapzak en slaapmat. Tent onder het stuur, twee frametassen voor de rest.
Ik kampeer met een hangmat en tarp. Is net iets compacter dan een tentje.

Underquilt en topquilt komen in kleine tasjes aan de voorvork. Hangmat, tarp en hoofdkussen in de stuurtas. Kookspullen en eten in de frametassen. Kleding en toiletspullen in de zadeltas. 1 bidon met water op de zitbuis. Water om mee te koken filter ik met die zwarte cilinder op de onderbuis uit een beek of vennetje in het bos. Moet allemaal net passen.
Dat hangmat en tarp compacter is als mijn Terra Nova tentje waag ik te betwijfelen. Het gaat verkeerd na het boodschappen doen in de supermarkt of bij het meenemen van iets meer water bij wildkamperen. Dan vind ik een achterdragertje en twee kleine zijtasjes (waar mijn 3 liter waterzak nog makkelijk inpast) met de mogelijkheid voor een beetje boodschappen op de drager veel fijner.
Ach , je hebt ook nog plek aan de zijkanten van de vork en onder de onderbuis. :)

Zou zelf ik een volledige frametas nemen, ik vind dat je bij zo'n kleintje vaak net te weinig ruimte hebt en teveel loze ruimte in het frame nodig hebt om de bidons er nog fatsoenlijk uit te kunnen halen.

Voordeel van deze fiets is dat ie nog best een flinke driehoek heeft, dat heeft een mountainbike met voorvering of de mogelijkheid daartoe vaak niet.
Bert van Sprang schreef:
vr 05 mar, 2021 15:37
Dat hangmat en tarp compacter is als mijn Terra Nova tentje waag ik te betwijfelen.
Mijn hangmat, zomertarp en muskietennet zijn samen 0,75 liter en 600 gram. Met de wintertarp wordt het ongeveer 1 liter en 750 gram.

Bert van Sprang schreef:
vr 05 mar, 2021 15:37
Het gaat verkeerd na het boodschappen doen in de supermarkt of bij het meenemen van iets meer water bij wildkamperen.
Inderdaad. Daar kwam ik bij mijn eerste keer 1 week bikepacken in de Ardennen ook achter. Nu trek ik alle boodschappen bij de supermarkt uit hun verpakking en heb ik altijd een klein opfrommel-tasje bij me om het in mee te nemen. Maar met een paar zakjes Adventure Food kan ik wel een paar dagen zonder boodschappen doen.

Bert van Sprang schreef:
vr 05 mar, 2021 15:37
Dan vind ik een achterdragertje en twee kleine zijtasjes (waar mijn 3 liter waterzak nog makkelijk inpast) met de mogelijkheid voor een beetje boodschappen op de drager veel fijner.
Dat is inderdaad veel praktischer. Maar je moet het ook een beetje als een sport zien. Kijken hoe minimalistisch je kunt gaan en wanneer je tegen welke praktische grenzen aan loopt en vervolgens zoeken naar slimme oplossingen. Vind ik gewoon leuk om te doen.

Jij behoort met jouw twee tasjes al tot de meer minimalistische fietskampeerders. Velen fietsen nog steeds met vier zijtassen, een stuurtas en een grote roltas bovenop de drager. Ik vind het leuk om die zwaar (over)bepakte fietsreizigers alternatieven te kunnen leren en te bieden. Verder moet iedereen voor zichzelf bepalen wat hij/zij fijn, praktisch en draaglijk vindt.

Ohja, betaalbaarheid is ook een ding, want hoe meer lichtgewicht en compact je kunt gaan, hoe duurder het vaak wordt. Zo kost mijn compacte en ultralichte titanium brander voor hout en alcohol maar liefst €220,-. Gekkenwerk natuurlijk, maar het is met slechts 175 gram wel de lichtste hout-alcohol-brander voor 500ml water die er bestaat. :)