Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten - Forum Wereldfietser

SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten

627 berichten
Jarenlang loop ik al met dit idee rond, maar nu moet het er eindelijk toch echt maar eens van gaan komen. Ik ga een fietsenwinkel beginnen!

Onder de naam “Saint Christopher” wil ik een winkel beginnen voor vakantiefietsers, wereldreizigers en bikepackers. Met bijbehorende accessoires en kampeerartikelen. Saint Christopher zal dealer worden van de fietsmerken Santos, Idworx, Pilot en 11Ants.

Ik vind het reuze spannend en hoop vurig dat ik jullie binnen afzienbare tijd mag verwelkomen in de prachtige monumentale voormalige synagoge in Deventer. Mocht de bestemming van die locatie niet gewijzigd kunnen worden, dan duikt Saint Christopher lekker de bossen rond Garderen in.

Meer info: http://www.sintchristophorus.nl/sint-ch ... l-starten/

Bijlagen

De Stentor heeft er vanmorgen een kort stukje over geschreven en niet veel later diende een buurman van de synagoge zich aan als investeerder!

https://www.destentor.nl/deventer/synag ... ~af56f245/
Leuk! Succes!

:)
Succes er mee! :D

Al zou ik als klant vanwege de proefritten de voorkeur hebben voor Garderen ;)
Fedor schreef:
za 27 jun, 2020 20:08
Al zou ik als klant vanwege de proefritten de voorkeur hebben voor Garderen ;)
Ben ik helemaal met je eens. Eigenlijk zou het pandje in Garderen 100m groter moeten zijn, dan kan ik alle gewenste modellen en een paar tenten goed kwijt.
In Deventer geen gebrek aan ruimte. Voor proefritten zit je vanuit Deventer zo bij de Holterberg, waar een toffe MTB-route loopt, en indien gewenst mag je ook een fiets met de auto meenemen om op de Veluwe te testen.
Hoe zit het trouwens met 11Ants? Vroeger hadden ze een aantal modellen (ook met Rohloff) en nu nog maar één (met Pinion). Alleen nog maar maatwerk tegenwoordig naast 1 standaardmodel?
Ik zie 4 merken die duur, duurder, duur en heel duur zijn. Is er geen plaats voor een fietsenmerk a la Sonder?

Uiteraard wens ik je veel succes in deze grote stap :D
11Ants kan je (nog) niet helemaal zien als een volwaardige fietsfabrikant. Dit is niet oneerbiedig bedoeld, integendeel zelfs!
Het zijn een paar die-hard fietsfreaks die de afgelopen jaren veel tijd, geld en vooral energie hebben gestoken in het perfectioneren van titaniumproductie in Nederland. Ondertussen mierenneuken ze verder met de vele mooie details van 1 fietsmodel. Ze nemen er de tijd voor en voor zover ik weet is het voor geen van de mannen een fulltime baan.

Ze werken ook bewust nog niet met een dealernetwerk, met alle bijbehorende verwachtingen, verplichtingen en rompslomp. In plaats daarvan noemen ze me een "ambassadeur" en houden ze de samenwerking klein en overzichtelijk.
gios schreef:
za 27 jun, 2020 20:27
Ik zie 4 merken die duur, duurder, duur en heel duur zijn. Is er geen plaats voor een fietsenmerk a la Sonder?
Sonder is rechtstreeks online te bestellen en dan heeft het weinig zin om ze op voorraad te nemen.
Christophorus schreef:
za 27 jun, 2020 20:32
gios schreef:
za 27 jun, 2020 20:27
Ik zie 4 merken die duur, duurder, duur en heel duur zijn. Is er geen plaats voor een fietsenmerk a la Sonder?
Sonder is rechtstreeks online te bestellen en dan heeft het weinig zin om ze op voorraad te nemen.
Nee, dat bedoel ik niet. Een merk zoals bijvoorbeeld Sonder die een goede prijs/kwaliteit bieden.
gios schreef:
za 27 jun, 2020 20:34
Nee, dat bedoel ik niet. Een merk zoals bijvoorbeeld Sonder die een goede prijs/kwaliteit bieden.
Ah zo. Misschien moeten we dan eerst bepalen wanneer iets een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Die term is relatief. ;)

Fietsen in een middenklasse prijsrange zijn al bij honderden fysieke en online winkels te koop. Ik voel me niet geroepen mij in die concurrentiestrijd te mengen. Ik geniet vooral van fietsen die je met de nodige adviezen en persoonlijke aandacht zelf samen kunt stellen.

Ik wil de lezers van SintChristophorus.nl wel middenklasse fietsen laten testen voor reviews, omdat het wel interessant is te leren wat meerdere mensen ervan vinden. Je kunt ze dan echter niet bij mij kopen, omdat ik er geen gezonde broodwinning in zie of er om technische redenen niet achter sta. Ben je nieuwsgierig naar een bepaalde fiets? Misschien kan ik 'm lenen en dan mag jij 'm testen!
Om te beginnen, een dikke proficiat! Het vergt moed om die investering te doen, en om je er in te gooien.

Ik heb even wat zitten grasduinen op je site.
Ben een beetje bang dat je de lat te hoog legt door alleen ‘het beste van het beste’ te willen aanbieden.

Je haalt je neus op voor een derailleur, en het moet allemaal direct Rohloff, Pinion, Son, Ortlieb,... etc zijn.
Ben een beetje bang dat een jong koppel dat een europareis wil maken bij jou binnenkomt met het idee, we hebben 4000€ over voor 2 fietsen huilend terug buiten stapt als ze horen dat ze toch echt wel die Santos met Rohloff en 17 opties moeten nemen, en dan een prijsofferte krijgen van 12.000€.

De meeste fietsers bouwen zoiets op. Een autofreak start met een 3dehands Golf GTI, en niet met een Ferrari...

Uit eigen ervaring... ben als pas samenwonende ooit een (te dure beddenwinkel) binnengestapt met het idee dat ik voor 2000-2500€ een goed bed zou kunnen kopen.
Begint die verkoper ons een bed van 12000€ voor te stellen, dan eentje van 10k, dan 5k, en tenslotte iets van 2k wat volgens hem (ik overdrijf) net beter zou slapen dan een luchtmatras op een keienstrand.
We voelden ons geschoffeerd, en zijn snel weg gelopen. Datzelfde bed van 2000€ werd ons elders beter uitgelegd, en hebben we wel gekocht. Nu mocht die verkoper nog zo goed geweest zijn, een bed van 10k zou ik toch nooit gekocht hebben.

Wat fietsen betreft.... ik denk dat je absoluut moet zorgen dat je ook iets kan aanbieden waar je zelf kanachter staan voor een prijs rond de 2000€. En dat daar dan een derailleur op staat, so be it. Sommige mensen hebben echt geen probleem met het poetsen van een ketting, en niet iedereen doet trips van 10.000km naar China.

Onze belgische weerman doet 10-15.000 km per jaar met een stadsfiets, je mag echt niet de indruk geven dan een reis mislukt als je fiets niet duur genoeg is. Mensen weten onderhand wel dat een Santos beter is dan een Gazelle. Anderzijds zullen er ook mensen een Santos kopen om elke zondag naar de kerk te fietsen want geld zat en ze willen het beste. Dat vind ik dan ook weer verspilling.

Kortom... let heel erg op hoe je je positioneert. Aan je kennis zal het niet liggen, maar ik ben niet zeker of er in Deventer voldoende Ferrari kopers zijn.
Christophorus schreef:
za 27 jun, 2020 20:50
gios schreef:
za 27 jun, 2020 20:34
Nee, dat bedoel ik niet. Een merk zoals bijvoorbeeld Sonder die een goede prijs/kwaliteit bieden.
Ah zo. Misschien moeten we dan eerst bepalen wanneer iets een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Die term is relatief. ;)

Fietsen in een middenklasse prijsrange zijn al bij honderden fysieke en online winkels te koop. Ik voel me niet geroepen mij in die concurrentiestrijd te mengen. Ik geniet vooral van fietsen die je met de nodige adviezen en persoonlijke aandacht zelf samen kunt stellen.

Ik wil de lezers van SintChristophorus.nl wel middenklasse fietsen laten testen voor reviews, omdat het wel interessant is te leren wat meerdere mensen ervan vinden. Je kunt ze dan echter niet bij mij kopen, omdat ik er geen gezonde broodwinning in zie of er om technische redenen niet achter sta. Ben je nieuwsgierig naar een bepaalde fiets? Misschien kan ik 'm lenen en dan mag jij 'm testen!
Dus je gaat er wel tijd in steken, en fietsen ergens gaan lenen om de mensen te laten voelen hoe slecht die fiets is?
Stel dat ik Koga verkoop aan de andere kant van de stad... denk je nu echt dat ik jou fietsen ga uitlenen om proef te laten rijden waarbij jij gaat uitleggen waarom die fiets beter is?

Ik wil je iets anders voorstellen. Kijk eens of je dealer van Velo de Ville kan worden. Goed merk, heel veel keuze, advies nodig, maar ook goede fietsen voor een kleiner budget.
Blackbelt schreef:
za 27 jun, 2020 20:57
Om te beginnen, een dikke proficiat! Het vergt moed om die investering te doen, en om je er in te gooien.

Ik heb even wat zitten grasduinen op je site.
Ben een beetje bang dat je de lat te hoog legt door alleen ‘het beste van het beste’ te willen aanbieden.

Je haalt je neus op voor een derailleur, en het moet allemaal direct Rohloff, Pinion, Son, Ortlieb,... etc zijn.
Ben een beetje bang dat een jong koppel dat een europareis wil maken bij jou binnenkomt met het idee, we hebben 4000€ over voor 2 fietsen huilend terug buiten stapt als ze horen dat ze toch echt wel die Santos met Rohloff en 17 opties moeten nemen, en dan een prijsofferte krijgen van 12.000€.

De meeste fietsers bouwen zoiets op. Een autofreak start met een 3dehands Golf GTI, en niet met een Ferrari...

Uit eigen ervaring... ben als pas samenwonende ooit een (te dure beddenwinkel) binnengestapt met het idee dat ik voor 2000-2500€ een goed bed zou kunnen kopen.
Begint die verkoper ons een bed van 12000€ voor te stellen, dan eentje van 10k, dan 5k, en tenslotte iets van 2k wat volgens hem (ik overdrijf) net beter zou slapen dan een luchtmatras op een keienstrand.
We voelden ons geschoffeerd, en zijn snel weg gelopen. Datzelfde bed van 2000€ werd ons elders beter uitgelegd, en hebben we wel gekocht. Nu mocht die verkoper nog zo goed geweest zijn, een bed van 10k zou ik toch nooit gekocht hebben.

Wat fietsen betreft.... ik denk dat je absoluut moet zorgen dat je ook iets kan aanbieden waar je zelf kanachter staan voor een prijs rond de 2000€. En dat daar dan een derailleur op staat, so be it. Sommige mensen hebben echt geen probleem met het poetsen van een ketting, en niet iedereen doet trips van 10.000km naar China.

Onze belgische weerman doet 10-15.000 km per jaar met een stadsfiets, je mag echt niet de indruk geven dan een reis mislukt als je fiets niet duur genoeg is. Mensen weten onderhand wel dat een Santos beter is dan een Gazelle. Anderzijds zullen er ook mensen een Santos kopen om elke zondag naar de kerk te fietsen want geld zat en ze willen het beste. Dat vind ik dan ook weer verspilling.

Kortom... let heel erg op hoe je je positioneert. Aan je kennis zal het niet liggen, maar ik ben niet zeker of er in Deventer voldoende Ferrari kopers zijn.
Ben ik het niet mee eens... er is in Nederland een Ferrari dealer, in Hengelo. En in Hengelo wonen niet voldoende vermogende mensen die een Ferrari willen en kunnen kopen om als dealer van te kunnen leven. Tich is die dealer er (al jaren). Tijdens de (banken)crisis was ik er vanwege een zakelijke meeting. Aan een verkoper vroeg ik of ze het konden merken dat er een crisis was. Bij hun merken als Ferrari, Jaguar en Maserati bleef de verkoop prima op peil, maar op de beganae grond, waar hun Reanault afdeling was, was de crisis goed merkbaar.

Toen wij onze vakantiefietsen kochten wisten we dat het wel eens een grote uitgave zou kunnen gaan worden, want we richtten ons op een stel Koga’s. De fietsenmaker in het dorp, tevens Koga dealer, zou de fietsen moeten bestellen, we konden niet proefrijden en er werd geen meting gedaan.
We zijn toen 65 km verderop bij een dealer terecht gekomen, die naast Koga ook (de toen voor ons nog minder bekende of onbekende merken) Idworx, Santos en Vannicholas fietsen in het assortiment had. Hier konden we op diverse modellen proefrijden, er werd bij aanschaf een fietsmeting gedaan en de fietsen konden helemaal naar wens worden samengesteld.
Al hadden we 150 km moeten gaan rijden voor een dergelijke dealer, dan hadden we dat zeker gedaan.

Voor dit nieuwe initiatief geldt: Er is meer dan alleen Deventer waar mensen vandaan komen om een premium fiets aan te schaffen.

Daarbij vind ik het een verstandige en dappere keuze van deze aspirant ondernemer.
Verstandig, omdat hij achter zijn producten wil kunnen staan en dapper, omdat hij hier niet het grote publiek en daardoor misschien wel het grote geld bereikt.

Veel succes gewenst aan deze ondernemer. Ik ken de beste man nog niet, maar wellicht fiets ik de Holterberg een keer over om t.z.t. een kijkje te komen nemen.
Blackbelt schreef:
za 27 jun, 2020 20:57
Ik heb even wat zitten grasduinen op je site.
Ben een beetje bang dat je de lat te hoog legt door alleen ‘het beste van het beste’ te willen aanbieden.
Ik snap je punt van zorg. Hier heb ik mijn hersenen al veel over gepijnigd. Ik begin de zaak in mijn eentje, dus ik doe verkoop, marketing, service en onderhoud allemaal zelf. En het verkopen van high-end custom-built fietsen vraagt veel tijd en aandacht. Dan moet ik dus keuzes maken op basis van mijn beschikbare tijd en de grootte van de winkelvloer.
Blackbelt schreef:
za 27 jun, 2020 20:57
Je haalt je neus op voor een derailleur, en het moet allemaal direct Rohloff, Pinion, Son, Ortlieb,... etc zijn.
Ben een beetje bang dat een jong koppel dat een europareis wil maken bij jou binnenkomt met het idee, we hebben 4000€ over voor 2 fietsen huilend terug buiten stapt als ze horen dat ze toch echt wel die Santos met Rohloff en 17 opties moeten nemen, en dan een prijsofferte krijgen van 12.000€.
Ik haal mijn neus er niet voor op. Ooit ben ik zelf ook met een tweedehandsje begonnen en door schade en schande wijzer geworden. Dat is allemaal een groot deel van de lol en het levert mooie herinneringen op. In de meeste gevallen is goed genoeg ook echt goed genoeg. Met een fiets van €1.500,- kan je ook de wereld rond.

Via mijn SintChristophorus.nl wil ik met behulp van tests iedereen blijven informeren en adviseren over alle soorten trekkingfietsen. De te organiseren groepsweekenden zijn dan een mooie gelegenheid om meerdere meningen te verzamelen en op te schrijven. Vervolgens is er voor geïnteresseerden genoeg keuze uit fietsenwinkels die de geteste modellen verkopen. Ik vind het niet erg dat ze (nog) niet bij mij kunnen kopen. Ik zie het wel gebeuren dat ik tijdens een test zelf smoorverliefd word op een drailleurfiets van €2000,- die ik zelf niet in de winkel heb. Dat zal ik dan niet ontkennen. Al doende leert men en misschien besluit ik die fiets dan wel in de collectie op te nemen. En zo niet, dan verwijs ik de klant met genoegen door naar een fietsenwinkel die ik volledig vertrouw en de handel gun.
prachtig initiatief! succes!! ik schat in dat je vanuit je hart dit werk gaat doen, top!

en inderdaad mooie omgeving.
rond Garderen vind ik het fietspad naar Drie één van de mooiste in de regio (Kruipad, door het Speulderbos) en van Speuld naar Drie loop het een beetje omhoog: met bagage kun je voelen hoe je fiets het doet onder terugschakelen voor een paar-procent-helling (Sprielderweg). En van Drie naar Speuld hoe afdalen voelt.
Van Speuld naar de Ermelose hei ligt leuk stuk gravelweg (Tonneberg, denk ik), ook prima testgrond voor een trekking- of reisfiets.
Mensen die een fiets echt een dagdeel meekrijgen: lekker bij Kasteel Staverden lunchen (of als vertrekpunt kiezen).

in Deventer zit je op loopafstand van een intercity-station, ook een sterk punt.
Blackbelt schreef:
za 27 jun, 2020 21:03
Dus je gaat er wel tijd in steken, en fietsen ergens gaan lenen om de mensen te laten voelen hoe slecht die fiets is?
Stel dat ik Koga verkoop aan de andere kant van de stad... denk je nu echt dat ik jou fietsen ga uitlenen om proef te laten rijden waarbij jij gaat uitleggen waarom die fiets beter is?
Heb een beetje vertrouwen. ;)
Ik zou een slechte en onbetrouwbare adviseur zijn als ik niet ook de waarde van minder dure fietsen kan toelichten. Ook al verkoop ik ze niet zelf.
Ik kan de fietsen van Koga (of andere merken) zelf lenen. Of... ik nodig jou als dealer uit om ook aanwezig te zijn en zelf je verhaal te doen. Ik geloof in naast elkaar werken in plaats van tegen elkaar en daarom kies ik mijn segment heel bewust.
Ik ben bang dat ik mij bij Blackbelt aansluit.

Goede producten, oke. Maar met het allerbeste van het allerbeste moet je een goed gevulde beurs meebrengen. Ik haak al af. ;) Ik rijdt met derailleur en ketting.

Misschien moet je proberen een mix in het assorti in zien te vinden.

Een persoonlijk voorbeeld: zelf rijd ik met Sram Rival (middensegment) omdat ik dat méér dan voldoende vind. Als er iets kapot gaat is het prima te vervangen. Maar mijn banden daarentegen zijn van Teravail en Compass (topsegement) wat dat heeft direct invloed op t rijgedrag. Dáár heb ik wel het geld voor over.
Edwin* schreef:
za 27 jun, 2020 21:17
We zijn toen 65 km verderop bij een dealer terecht gekomen, die naast Koga ook (de toen voor ons nog minder bekende of onbekende merken) Idworx, Santos en Vannicholas fietsen in het assortiment had. Hier konden we op diverse modellen proefrijden, er werd bij aanschaf een fietsmeting gedaan en de fietsen konden helemaal naar wens worden samengesteld.
Al hadden we 150 km moeten gaan rijden voor een dergelijke dealer, dan hadden we dat zeker gedaan.
Ik weet welke winkel je bedoelt. Ik heb daar gewerkt. Hoe lang geleden heb je ze gekocht?
hoogframe schreef:
za 27 jun, 2020 21:34
rond Garderen vind ik het fietspad naar Drie één van de mooiste in de regio (Kruipad, door het Speulderbos)
Helemaal waar! Het bos met dat stukje fietspad is heel mooi en heeft een bijzonder fijne energie.