Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten

627 berichten
Op het gebied van tenten zie ik door de bomen het bos even niet meer. Ik kan putten uit de collecties van Vaude, Exped, MSR, Vango en Nigor.

In dit onzekere Corona-jaar is de outdoorbranche her en der vastgelopen, o.a. door de plotseling sterk gestegen vraag en stagnerende leveringen van toeleveranciers. Komend voorjaar verwachten de fabrikanten de leverbaarheid weer op orde te hebben en dan kan ik vergelijkende tests uit gaan voeren.
Geen Hilleberg in collectie?
Nee, geen Hilleberg. De winkel is slechts 220 meter, dus er is zowiezo te weinig ruimte om tenten uit te stallen. Ik ga ze vooral inzetten voor kampeerweekenden, workshops en verhuur.

Om een beetje variatie te kunnen bieden, heb ik inmiddels overeenkomsten afgesloten met maar liefst 23 leveranciers. Dat is absurd veel voor een fietsenwinkel en voor nu echt wel genoeg. De meeste fietsenwinkels werken met 4 tot 6 leveranciers.
Jammer, maar begrijp het wel.

Dat is inderdaad best wel heel erg veel - 23 leveranciers. ben benieuwd wat het je allemaal gaat brengen.
Christophorus schreef:
za 17 okt, 2020 11:11
Nee, geen Hilleberg. De winkel is slechts 220 meter, dus er is zowiezo te weinig ruimte om tenten uit te stallen. Ik ga ze vooral inzetten voor kampeerweekenden, workshops en verhuur.

Om een beetje variatie te kunnen bieden, heb ik inmiddels overeenkomsten afgesloten met maar liefst 23 leveranciers. Dat is absurd veel voor een fietsenwinkel en voor nu echt wel genoeg. De meeste fietsenwinkels werken met 4 tot 6 leveranciers.
Dat is inderdaad niet zo maar "een rijwielhandel".
Tip, ga een samenwerking aan met een kampeerterrein in de buurt voor een tentenshow in het vroege voorjaar, als er nog weinig kampeerders zijn. Maar het is wel de tijd waarin nagedacht wordt over een nieuwe tent. Ik weet bijvoorbeeld van Vaude, dat ze showmodellen hebben.
Het plan met de outdoor-artikelen is als volgt:

Van iedere categorie kan ik bij meerdere merken producten bestellen en ik wil uiteindelijk het beste item in de collectie behouden. Ik ga van drie of vier merken vergelijkbare items aanschaffen en bij testweekenden in de groep gooien. Alle deelnemers kunnen dan met de artikelen spelen en samen bepalen we welk product het beste presteert. De winnaar komt in de winkel en de verliezers verkoop ik met demo-korting of blijf ik gebruiken bij groepsweekenden. Het aanbod in de winkel wordt zo uiteindelijk niet breed, maar wel goed getest. De testverslagen worden gepubliceerd op SintChristophorus.nl.

Er zijn me al wel demo-modellen aangeboden en daar wil ik wel gebruik van maken als ik eens iets echt nieuws uit wil proberen, zoals bijvoorbeeld de gezellige Tentsile hangtenten. https://www.tentsile.com/

Om scheve gezichten bij de leveranciers te voorkomen en voldoende kritisch te kunnen testen, vraag ik in het geval van een vergelijkende test bewust niet om demo-modellen, maar schaf ze gewoon zelf aan. Tot nu toe vinden alle leveranciers dit prima en reuze interessant.

Als de Corona-restricties het toelaten, wil ik komend voorjaar beginnen met testweekenden en workshops. De testweekenden krijgen een algemeen karakter waarbij je als deelnemer alles mag testen waar je interesse in hebt. De workshops krijgen een specifiek thema, zoals bikepacken voor beginners, hangmatkamperen, bushcraft technieken, koken met eetbare wilde planten, enz.

Voor groepsweekenden kan ik terecht op Scoutingterreinen en een enkele keer een stukje privébos.
Christophorus schreef:
za 17 okt, 2020 12:01
Van iedere categorie kan ik bij meerdere merken producten bestellen en ik wil uiteindelijk het beste item in de collectie behouden.
Dat is een nobel streven en natuurlijk produceren verschillende merken sterk op elkaar lijkende producten, waarvan je er zo veel weg kunt filteren. Maar op een gegeven moment komt er toch de vraag: het beste item voor wie en in welke situatie? Een hypothetisch voorbeeld, om het inzichtelijk te houden iets simpels: kampeerbekers. De ene klant wil vooral dat die niks kost, nummer twee dat hij niks weegt, de ander vindt verantwoorde productie en recycling belangrijk, iemand wil zijn mond niet branden dus geen metaal, de volgende wil geen oor want dat bergt efficiënter op in de fietstas, de klant daarna wel een oor want anders laat hij hem vallen, en de laatste klant in de rij wil een thermosbeker waarin ze een 's ochtends gezet kopje koffie mee kan nemen voor onderweg. En zo heb je toch een plank vol bekers nodig.
[...] Tot nu toe vinden alle leveranciers dit prima en reuze interessant.
Ja; die kunnen op basis van jouw bevindingen hun producten ontwikkelen ("o, consumenten willen een beker zónder oor, nou, dan maken we die toch") en volgend modeljaar kun je weer overnieuw beginnen met je test. :twisted:
De workshops krijgen een specifiek thema, zoals bikepacken voor beginners, hangmatkamperen, bushcraft technieken, koken met eetbare wilde planten, enz.
Snel mensen, dit najaar nog allemaal genieten van de natuur tussen Deventer en Zutphen, voor de Gorsselse Heide is kaalgegraasd! :wink:

Serieus nu (nou ja, mijn eerste punt ís serieus): mooie plannen, leuk dat alles vorm aan het krijgen is. Ik wens je nogmaals heel veel succes!

Carl
Carl schreef:
za 17 okt, 2020 12:51
Dat is een nobel streven en natuurlijk produceren verschillende merken sterk op elkaar lijkende producten, waarvan je er zo veel weg kunt filteren. Maar op een gegeven moment komt er toch de vraag: het beste item voor wie en in welke situatie? Een hypothetisch voorbeeld, om het inzichtelijk te houden iets simpels: kampeerbekers. De ene klant wil vooral dat die niks kost, nummer twee dat hij niks weegt, de ander vindt verantwoorde productie en recycling belangrijk, iemand wil zijn mond niet branden dus geen metaal, de volgende wil geen oor want dat bergt efficiënter op in de fietstas, de klant daarna wel een oor want anders laat hij hem vallen, en de laatste klant in de rij wil een thermosbeker waarin ze een 's ochtends gezet kopje koffie mee kan nemen voor onderweg. En zo heb je toch een plank vol bekers nodig.
Ik kan nooit aan ieders eisen en wensen voldoen, maar daarvoor is er een overschot aan kampeerwinkels met veel te veel spullen in alle prijsklassen. Daar kan en wil ik geen alternatief voor zijn. Als het niks mag kosten, kan je naar de Decathlon of de Action. Als het aan specifieke kwaliteitseisen moet voldoen, kan je bij heel veel outdoorwinkels terecht. En als je graag een totaalpakket bij je fiets zoekt, dat ook goed getest en online beschreven is, waar je vóór de aankoop zelf mee mag kamperen, dan word je bij mijn winkel misschien wel gelukkig.

De testweekenden kunnen wel interessante feedback opleveren waar ik zelf niet aan gedacht had of anders tegenaan kijk. Door samen te spelen wordt iedereen wijzer en dat kan mij helpen bij het samenstellen van het assortiment.

Er is heel veel van hetzelfde op de markt en je moet de verschillen vaak echt in de details zoeken. Ik vind dat interessant om te doen, maar ik moet wel blijven beseffen dat kampeerartikelen secundaire handel zijn en dat het primair om de fietsen moet blijven gaan.
bert sitters schreef:
za 17 okt, 2020 07:29
Grandonneur schreef:
vr 16 okt, 2020 21:56
We maken er hier wel een beetje een cult dingetje van hè, overnachtingsadressen om een bezoek te mogen brengen aan een rijwielhandel :roll:
Wordt natuurlijk niet zomaar "een Rijwielhandel".

Nee, niet zomaar een rijwielhandel. Maar een beetje een cult dingetje. je bezoekt zomaar een rijwielhandel voor een rohlofffiets met verlichting én een fietsbel onder de €5000. Boeiend lijstje fietsen om mee te starten. Een stukje beleving heeft zijn prijs. Ben even kwijt wie ooit de filosofie hanteerde dat zijn product ten alle tijden het duurst moest zijn. Volgens mij was het automotive. Begrijp me goed, ik vind het alleen maar mooi dat Christopher deze ultieme niche tot de zijne wil maken, vind het erg sterk en zie er de humor wel van in ook.

Béétje nuchter blijven met een klein grapje op zijn tijd kan 'ie geloof ik ook wel tegen.

bert sitters schreef:
za 17 okt, 2020 07:29
een waardevolle invulling van een weekeinde.
Prima verwoord :lol:
Ik heb drie bagagekarren besteld.

Nu ben ik zoek naar een koppel (relatiestatus absoluut niet van belang) om deze karren voor mij te testen. Bij voorkeur rijdend met mountainbikes of gravelbikes in gevarieerde omstandigheden. Wie is er nieuwsgierig naar deze karren en wil er wel eens mee rijden in ruil voor feedback en foto's voor een review?
Waar de ene zaak bijna alles behalve fietsen van 1 merk de deur uit doet ga jij juist heel erg de breedte in met je spullen, grappig die verschillen in visie.

Ben benieuwd hoe je zaak er uit gaat zien en kom graag eens kijken ondanks dat ik al best goed zit met mijn spullen :wink:
De tuinman kwam vandaag wat decoratiemateriaal voor in de winkel brengen.

Afbeelding
Nu nog een podium met bosgrond en mos er omheen bouwen en het bladerdak van eucalyptustakken aanbrengen.

Afbeelding
Christophorus schreef:
wo 18 nov, 2020 19:12
bladerdak van eucalyptustakken
Geïmpregneerd of met sprinklers?
Geïmpregneerd met glycerine en een groene kleurstof, dus houdbaar en nog steeds composteerbaar.
Leuk die progressie!
Vind ik ook!

Mummieplanten, noemen ze het. Er komt geen plastic of schadelijke stof aan te pas. Dit wordt gedaan door een bedrijf bij mij in Apeldoorn. Voor zover ik weet, zijn zij de enige ter wereld die dit op groot formaat doen. Zie: https://hildering.nl/
Nou nou het gaat wel snel met het verbouwen. Zondag was het rustdag en gisteren werd er hard gewerkt. Goed bezig! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Echt wel een hele mooie plek om je te vestigen. Rene Vos om de hoek en een geweldig museum voor cultuur snuivers een perfecte combinatie.
B45C2071-8747-4D83-8E1F-D4701929C1C2.jpeg
Zit jij nou een beetje mijn puinzooi door het raam te fotograferen? Grappig is dat. Heel Gorssel gluurt dagelijks naar binnen. Vooral de ouderen staan me ongemakkelijk lang op mijn vingers te kijken. De ramen zitten vol met vette vinger- en neusafdrukken.
Ik wil de foto wel weghalen hoor en ja, mijn neusafdruk staat ook op de ramen. Mooi om te zien hoe het opgebouwd gaat worden. Die snackbar tegen over je zaak zal ook wel makkelijk zijn want iedere avond Loetje gaat ook vervelen :lol: .