Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten - Pagina 24 - Forum Wereldfietser

SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten

627 berichten
rickie schreef:
di 26 jan, 2021 20:33
Mag er alsjeblieft een slotje op dit commerciële nergens op slaande item over een voor de gemiddelde wereldfietser veel te dure winkel?
Ricky :(
Zoals gezegd; staat in commercieel nieuws. En sinds wanneer hebben winkels alleen bestaansrecht als ze de gemiddelde consument bedienen? Wonderlijke gedachtengang.
cycler schreef:
di 26 jan, 2021 15:21
Maar goed, iedereen doet zijn eigen ding en als mensen plezier hebben met de rohloff en pinion, gewoon doen.
Dat is wel zo, maar probeer tegenwoordig maar eens een vakantiefiets met derailleur te kopen. In de winkel, op de fietsbeurs en op websites vind je ze weggestopt in een hoekje en je moet wel heel sterk in je schoenen staan om het marketingpraatje van de dealer te weerstaan en 1000 euro in je zak te houden. Ook dit topic is weer een voorbeeld daarvan.
Konden we frank van rijn maar vragen voor een mening als derailleur fietser :D
Micky schreef:
di 26 jan, 2021 21:10
Konden we frank van rijn maar vragen voor een mening als derailleur fietser :D
Waarom zou je hem dat niet kunnen vragen?
rickie schreef:
di 26 jan, 2021 20:33
Mag er alsjeblieft een slotje op dit commerciële nergens op slaande item over een voor de gemiddelde wereldfietser veel te dure winkel?
Ach... hij kan zodra de zaak loopt een mooie advertentie in het tijdschrift kwijt, een banner op de website en korting geven voor leden...

;)

En weer een nieuwe locatie waar mensen hun fiets en spullen voor een fietsvakantie kunnen kopen toch?
rickie schreef:
di 26 jan, 2021 20:33
Mag er alsjeblieft een slotje op dit commerciële nergens op slaande item over een voor de gemiddelde wereldfietser veel te dure winkel?
Ricky :(
Er zit al een fysiek slot op. Lockdown... :(
Vandaag is Gorssel.nl langs geweest voor een artikel: https://www.gorssel.nl/nieuws/24056-gor ... raling-bij
peter de rijk schreef:
di 26 jan, 2021 21:03
en je moet wel heel sterk in je schoenen staan om het marketingpraatje van de dealer te weerstaan en 1000 euro in je zak te houden. Ook dit topic is weer een voorbeeld daarvan.
Hier ben ik altijd gevoelig voor, daarom koop ik bijna altijd online. Omdat ik me altijd iets anders laat aanpraten dan ik wil :cry:
Konden we frank van rijn maar vragen voor een mening als derailleur fietser :D
Bij mij ging dit een aantal jaren terug als volgt toen hij mijn Santos/Rohloff/riem zag:
"Reinder, hoe ga je die riem repareren wanneer deze onderweg kapot gaat?" :lol:
En laatst (goed ingepakt tegen de kou) gewoon lekker samen gefietst en niet zeuren.

Succes met je nieuwe winkel!
Dat je keuzes hebt gemaakt zal naar mijn idee alleen maar bijdragen aan het resultaat.
Christophorus schreef:
ma 25 jan, 2021 20:22
bonkers schreef:
ma 25 jan, 2021 19:02
Ik ergerde me aan de herrie bij < gang 7 en vond het zware achterwiel een ergernis bij met name in en uit de trein tillen.

Ook onder Rohloff-tandriem rijders heb je zuinige rijders die de cijfers extra positief kunnen maken, maar die ik niet heb meegerekend. Zo rijd ik zelf al ruim 7 jaar (ruim 30.000km) op een Santos Travel Lite en de enige onderdelen die ik eraan vervangen heb zijn: 1x remblokken en 1x binnenband.
Smering: nul.
Rohloffolie: nul (Foei, Michiel!)
Reinigingsmiddelen: nul.
Dihydroxy monoxide behandeling: 1x per jaar.
De tandriem kan naar schatting nog minstens 20.000 km mee. Ik herken mezelf dus niet eens in mijn eigen rekenvoorbeeld. ;)
Jij bent lief voor je Santos! Mijn werk en prive ervaring met veel fietsers die het hele jaar door fietsen is Magura velgrem blokken +- 10.000km CDC riemset 30.000km en achtervelg 25/30.000km gemiddeld [ nu in een week 3 x een 30.000km beurt gedaan met riemset, velg etc]
wat is een '"Dihydroxy monoxide behandeling?"
Inge1 schreef:
wo 27 jan, 2021 08:21
wat is een '"Dihydroxy monoxide behandeling?"
Schoon spuiten met water ;)
Christophorus schreef:
wo 27 jan, 2021 08:26
Inge1 schreef:
wo 27 jan, 2021 08:21
wat is een '"Dihydroxy monoxide behandeling?"
Schoon spuiten met water ;)
Ik prefereer voor het reinigen van mijn fiets het iets minder agressieve dihydrogen monoxide. ;-)
Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan, nietwaar.
Op de site van M-gineering (zie hier) wordt de Rohloff-derailleurkwestie als sinds jaar en dag als volgt samengevat:

Voor wie is een Rohloff (niet)?
Je hebt Rohloffhaters en Rohloffliefhebbers, en de alomvattende M-gineering theorie verklaart dat als volgt.
Er zijn twee soorten vakantiefietsers:
- je hebt de reiziger die de fiets gebruikt om te reizen, voor het ontdekken van vreemde culturen, gebruiken, exotische keukens en ingewandstoornissen etc, en deze mensen zijn niet gefocust op de techniek van de fiets. De techniek stoort alleen maar en leidt af van het eigenlijke doel.
- de andere categorie is de fietser, die wil gewoon fietsen, en vakantiefietsen is dan een middel om iedere dag weer een andere uitdagende route te ontdekken. Een beetje techniek maakt het alleen maar leuker, de uitdaging om het terrein goed te lezen en op het juiste moment te schakelen hoort daar bij.

Het zal duidelijk zijn dat de tweede categorie niet zit te wachten op de herrie van die koffiemolen, de grote stappen tussen de versnellingen, de fractioneel hogere rijweerstand en al die grammen extra, terwijl de reizigers blij zijn dat ze eindelijk een versnellingsapparaat hebben dat ze verder kunnen vergeten en dat het gewoon doet, ook al laat je de fiets van het dak van de bus vallen.


En over Gates en Pinion het volgende (zie hier):

Ik bouw geen frames met tandriemen of een Pinion versnellingsbak. In het begin heb ik wel geëxperimenteerd met de tandriemen van Gates. Dat begon met de vraag aan Gates aan wat voor eisen een frame zou moeten voldoen. Ik had namelijk al wat ervaring opgedaan met het ontwerpen van tandriemaandrijvingen en zag de bui al hangen. Maar men had geen idee, ik moest het maar avonturen. Spullen besteld en een fors aantal iteraties verder had ik wel een oplossing waar ik verder mee kon. Niet dat ik die riem zo fantastisch vond, maar ook weer niet zo slecht om niet te doen als de klant het per se zou willen. Tijd om nieuwe spullen te bestellen, maar dat bleek opeens niet meer te kunnen. Gates kon je nog steeds niet vertellen hoe stijf volgens hun een frame moest zijn, maar je moest er een opsturen zodat zij het konden testen. Ik vind het fijn als de doelpalen blijven staan, dan maar geen Gates

Als je een Rohloffnaaf wil inbouwen ga je naar de Rohloff site waar dikke handleidingen en alle tekeningen zo te vinden zijn. Bij Pinion vind je niks en de folders heb je ook niks aan. Dus vraag je op de stand op de Eurobike of ze misschien ook documentatie voor framebouwers hebben, want de site en de folder geven geen informatie. Duwen ze je de folder in handen. Die heb ik dus maar in de stand laten liggen. Dan maar geen Pinion, de spullen zijn nooit beter dan het bedrijf dat er achter staat.
Ik ben niet onder de indruk van Marten's indeling van typen vakantiefetsers. Maar goed, ieder zijn wereldbeeld.
Eens. Juist voor het betere fietswerk vind ik een Rohloff erg fijn. Nooit geen probleem met het vinden van de juiste versnelling of dat de ketting er toch afspringt als je net wilt aanzetten.
keesswart schreef:
wo 27 jan, 2021 17:59
Op de site van M-gineering (zie hier) wordt de Rohloff-derailleurkwestie als sinds jaar en dag als volgt samengevat:

Er zijn twee soorten vakantiefietsers:
- je hebt de reiziger die de fiets gebruikt om te reizen, voor het ontdekken van vreemde culturen, gebruiken, exotische keukens en ingewandstoornissen etc, en deze mensen zijn niet gefocust op de techniek van de fiets. De techniek stoort alleen maar en leidt af van het eigenlijke doel.
- de andere categorie is de fietser, die wil gewoon fietsen, en vakantiefietsen is dan een middel om iedere dag weer een andere uitdagende route te ontdekken. Een beetje techniek maakt het alleen maar leuker, de uitdaging om het terrein goed te lezen en op het juiste moment te schakelen hoort daar bij.
Ik val qua fietsen 100% in groep 2, maar techniek interesseert me dan juist niet want ik wil gewoon (veel en overal) fietsen.

Hmmm ik raak verward... ;)
er wordt in ieder geval een open zenuw geraakt :twisted:
LHTJoost schreef:
wo 27 jan, 2021 18:37
er wordt in ieder geval een open zenuw geraakt :twisted:
Nee hoor. Iemand plakt een onzinnige quote in een bericht. Net als ik 🤭