Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten

627 berichten
Als je branders gaat testen dan ben ik erg benieuwd naar de Trangia Multifuel brander X2. Als ik de reviews mag geloven dan is deze erg lastig te controleren d.w.z. open of dicht een simmer stand zit e niet echt op.
En ga nu zelf t.z.t., tenzij ze het gaan veranderen in de nabije toekomst, een Primus Omnilite ombouwen zodat hij past in de Trangia.
De Trangia allesbrander is een Primus Omnifuel waarvan de pootjes en het omhulsel zijn vervangen door een Trangia cup. Ik heb die cups los besteld en ga er een Optimus Polaris brander mee ombouwen.
Ah, weer wat geleerd maar ben benieuwd naar je bevindingen met de Polaris.
Totlater schreef:
za 08 aug, 2020 09:36
Als het je ook gaat lukken om deze zakjes in het assortiment op te nemen heb je een mooie aanvulling op de soapbars. Ben zelf een erg tevreden gebruiker. Ze doen wat ze beloven en gaan uiteraard veel langer mee dan losse plastic zakjes.
https://matadorup.com/collections/acce ... gLoDvD_BwE
Het was administratief even een gedoe met de douane, maar ik heb het bestelde assortiment nu binnen!
Goed bezig! met je huisvesting nu ook alles geregeld?
Ja, ik ben al in het pand aan het klussen.
Christophorus schreef:
do 15 okt, 2020 10:32
Ja, ik ben al in het pand aan het klussen.
Ah, geen wonder gebeurd en je bent in Gorssel aan de slag?
Ja, het is Gorssel geworden. Achteraf gezien ben ik daar wel blij mee. Het is een gezellig dorpje met een heerlijke omgeving om te fietsen. Uitgepijlde fietsroutes lopen langs de winkel en er zijn campings, B&B's en hotels te over. Zo kan je van een fiets uitzoeken een leuk weekendje uit maken. Je moet er ook wel de tijd voor nemen, want het kortste, uitgepijlde testfietsrondje is zo'n 20km.
Leuk!
Gorssel heeft idd een erg leuke omgeving. Campings in de buurt zijn altijd goed natuurlijk :)
Fedor schreef:
do 15 okt, 2020 12:24
Gorssel heeft idd een erg leuke omgeving. Campings in de buurt zijn altijd goed natuurlijk :)
Er is daar ook een Stayokay, in een Noors jachthuis https://www.stayokay.com/nl/hostel/gorssel
Er zijn natuurkampeerterrein in voorst en Laren.
Natuurlijk is er de stadscamping van Deventer aan de overzijde van de IJssel.
Van eind april tot eind oktober vaart bij Gorssel het fietspontje over de IJssel.
Zie hier alle overnachtingsmogelijkheden. Het mooie Noorse jachthuis zie je direct bovenaan.

https://gorssel.nl/erop-uit/11-erop-uit ... n-verblijf
Komt er ook een leuk beschreven fietsroute van het station Deventer naar Gorssel en via een andere route weer terug.
We maken er hier wel een beetje een cult dingetje van hè, overnachtingsadressen om een bezoek te mogen brengen aan een rijwielhandel :roll:
Dat komt heel veel voor, hoor. Toen ik nog in Apeldoorn werkte, kwamen veel van mijn klanten uit het Hoge Noorden of Verre Westen, soms zelfs Duitsland, en die maakten er een lekker weekendje Veluwe van. Zelfs een onderhoudsbeurt was een excuus om een hotelletje of camping te boeken.
Grandonneur schreef:
vr 16 okt, 2020 21:56
We maken er hier wel een beetje een cult dingetje van hè, overnachtingsadressen om een bezoek te mogen brengen aan een rijwielhandel :roll:
Anders zou ik met de auto heen en weer moeten. Dan liever de fiets (maar dat lukt niet in één dag... ook niet in 2 trouwens) :D
Fedor schreef:
vr 16 okt, 2020 22:05
Grandonneur schreef:
vr 16 okt, 2020 21:56
We maken er hier wel een beetje een cult dingetje van hè, overnachtingsadressen om een bezoek te mogen brengen aan een rijwielhandel :roll:
Anders zou ik met de auto heen en weer moeten. Dan liever de fiets (maar dat lukt niet in één dag... ook niet in 2 trouwens) :D
Dan moet je wel een auto hebben :wink:
Grandonneur schreef:
vr 16 okt, 2020 21:56
We maken er hier wel een beetje een cult dingetje van hè, overnachtingsadressen om een bezoek te mogen brengen aan een rijwielhandel :roll:
Wordt natuurlijk niet zomaar "een Rijwielhandel".
Een leuke combinatie:
1) een fraaie fietstocht over de Veluwe, langs de IJssel, of door de Achterhoek;
2) een overnachting op een rustiek kampeerterrein, of in een sfeervolle accommodatie;
3) een bezoek aan een zaak met van alles in huis voor een lange fietsreis.
Lijk mij een waardevolle invulling van een weekeinde.
De demofietsen voor de winkel zijn inmiddels allemaal besteld. Ze komen in November en December binnen en ik verwacht in Januari open te kunnen.

Qua fietstassen heb ik collecties besteld van Ortlieb, Vaude, Blackburn, Revelate Design, Salsa en Brooks. Restrap komt er later ook nog bij, maar daar was een hele tijd niets meer van leverbaar. De tassen van Topeaktassen laat ik voorlopig even zitten, want Brooks komt onverwacht met een hele mooie, nieuwe serie waterdichte fietstassen en bikepackingtassen.
Deze modellen komen als eerste in de winkel te staan.

Idworx oPinion E-bike met Neodrives H+D
Idworx All Rohler H+D
Idworx oPinion BLT Multi
Idworx oPinion Ti BLT Extreme
Idworx Rohler Ti BLT Extreme
Idworx Rock oPinion Rough
Idworx Rockn Rohler Pure

Pilot Vamos Pinion H+D
Pilot Locum Pinion
Pilot Duro Pinion
Pilot Scram Pinion
Pilot Vamos E-bike met Neodrives H+D

Santos Travel Lite Rohloff H+D
Santos Travel Lite+ 29” Pinion H+D
Santos Travelmaster 3+ Pinion 27,5” H
Santos Travelmaster 3+ Rohloff 27,5” E-bike met Pendix H+D
Santos Travelmaster 2+ Randonneur
Santos Cross Lite
Santos 4.29 Rohloff
Santos Race Lite