Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten

627 berichten
Jammer dat het de kerk/synagoge waarschijnlijk niet gaat worden. Daar zou ik graag speciaal voor langskomen!
Aart Veldhuizen schreef:
do 13 aug, 2020 20:53
Jammer dat het de kerk/synagoge waarschijnlijk niet gaat worden. Daar zou ik graag speciaal voor langskomen!
Het is nog niet van de baan! Ik kan er alleen niet starten. Ik wacht rustig af vanaf een andere leuke plek.
Totlater schreef:
za 08 aug, 2020 09:36
Als het je ook gaat lukken om deze zakjes in het assortiment op te nemen heb je een mooie aanvulling op de soapbars. Ben zelf een erg tevreden gebruiker. Ze doen wat ze beloven en gaan uiteraard veel langer mee dan losse plastic zakjes.
https://matadorup.com/collections/acce ... gLoDvD_BwE
Ik krijg net de bevestiging dat ik dealer van Matador mag worden.

De lichtgewicht handdoekjes zijn natuurlijk ook een must om te hebben, evenals de handige waterzakken met brede zipsluiting aan de onderkant. En de waterafstotende zitlakentjes zijn superhandig als grondzeiltje voor hangmatkampeerders.

Willen jullie op hun website eens kijken welke artikelen jullie nog meer interessant vinden?
De onovertroffen kooksetjes van Trangia komen ook in het assortiment. Nu nog op zoek naar de ideale kookset voor bikepackers.

Ik word ook dealer van Exped.
Kunnen jullie aangeven welke tenten jullie het meest aanspreken en waarom?

http://www.exped.com/netherlands-belgiu ... gory/tents
Christophorus schreef:
vr 14 aug, 2020 23:56
Kunnen jullie aangeven welke tenten jullie het meest aanspreken en waarom?
Vanwege het gewicht de Mira 2 HL. Er zijn andere modellen die hetzelfde lijken naar die zijn een stuk zwaarder, zodat daarvoor veel meer concurrentie is.

[edit]Met een prijs van 450-500 euro ook nog niet extreem duur. Nadeeltje: stokdelen zijn 42cm lang,

Ook al ben ikzelf een solo-reiziger, dan nog heb ik geen interesse in pure 1-persoons tenten omdat die gewoon te weinig ruimte hebben (mijn mat (T-a-R Large) is vaak al te breed voor zulke tenten, laat staan dat er bagage bij kan in de binnentent).
Elke tent waar jij met je matje ook in past, dus een binnentent van minimaal 2.20m maar liever nog 2.30m. Ik mis bij Exped de lengte van de stokken maar als ik afga op de pakmaat van het geheel zal dat wel kloppen met wat Fedor schrijft.
_Peter_ schreef:
za 15 aug, 2020 23:13
Elke tent waar jij met je matje ook in past, dus een binnentent van minimaal 2.20m maar liever nog 2.30m. Ik mis bij Exped de lengte van de stokken maar als ik afga op de pakmaat van het geheel zal dat wel kloppen met wat Fedor schrijft.
Lengte is idd gebaseerd op de pakmaat (ga ik van uit).

De binnenmaat van veel tenten is idd op papier aardig maar valt in werkelijkheid zwaar tegen, m.n. door laag tentdoek e.d. (of gewoon omdat de maten niet kloppen). Ik zou graag de "echte" maten willen weten.
Waar laten jullie je tenten tijdens het fietsen? In een zijtas? Op de bagagedrager? In een stuurrol? Of de stokken apart aan de bovenbuis of in een frametas?
Tent (Terra Nova Laser Competition 1) in compressiezak onder in fietstas en stokken in carbon koker aan zadelbuis.
Dit is mijn tweede Terra Nova Competition 1 tent. De binnentent van de eerste was met dezelfde buitententmaten net iets hoger. Nu minder kans op contact tussen binnen- en buitentent, maar zit ik wel eerder met mijn hoofd tegen de binnentent aan.
Christophorus schreef:
za 15 aug, 2020 23:23
Waar laten jullie je tenten tijdens het fietsen? In een zijtas? Op de bagagedrager? In een stuurrol? Of de stokken apart aan de bovenbuis of in een frametas?
Mijn Big Agnes Copper Spur gaat nu in de stuurrol, samen met slaapmat en wat ander spul dat wel een beetje vochtig mag worden. Ik heb de bikepack versie, dus stokken passen er makkelijk bij. Slaapzak gaat achterop samen met kleding en ander spul dat zeker niet vochtig mag worden.
Christophorus schreef:
za 15 aug, 2020 23:23
Waar laten jullie je tenten tijdens het fietsen? In een zijtas? Op de bagagedrager? In een stuurrol? Of de stokken apart aan de bovenbuis of in een frametas?
De stokken 52 van de ene en 42 van de andere tent gaan nu in de ligfietstassen (die zijn lang genoeg) daarvoor samen met de slaapzak in een kanozak, nog langer geleden (Kikker II) pasten ze gewoon in de fietstassen.
Het mooiste is natuurlijk dat ze in de tassen passen, dus wat korter dan de meeste zou niet verkeerd zijn.
Christophorus schreef:
za 15 aug, 2020 23:23
Waar laten jullie je tenten tijdens het fietsen? In een zijtas? Op de bagagedrager? In een stuurrol? Of de stokken apart aan de bovenbuis of in een frametas?
Voorheen in z'n eigen zakje tussen de twee tassen achterop, en vast met een bagagenetje.

Tegenwoordig aan het stuur in de stuurrol. Twee spanbanden er extra omheen om het een beetje te comprimeren en goed tegen het stuur te houden. De tentstokken en haringen soms gaan soms wel eens apart in de frametas, maar meestal gewoon bij m'n tent voorop.

Bert van Sprang schreef:
za 15 aug, 2020 23:28
Dit is mijn tweede Terra Nova Competition 1 tent. De binnentent van de eerste was met dezelfde buitententmaten net iets hoger.
Is dat de 500 gram variant Bert? Ventileert 'ie een beetje? Een eenpersoons Zweedse sauna heb ik namelijk al....
Ik heb een Big Agnes Copper Spur UL3, die gaat achterop de bagagedrager.

Van de Exped tenten spreekt ook mij de Mira het meeste aan, al heb ik wel de indruk dat ie het qua ruimte van de binnentent aflegt tegen de Big Agnes (uiteraard zelfde aantal persoons-tent).
Christophorus schreef:
za 15 aug, 2020 23:23
Waar laten jullie je tenten tijdens het fietsen? In een zijtas? Op de bagagedrager? In een stuurrol? Of de stokken apart aan de bovenbuis of in een frametas?
Van mijn tent pasten de stokdelen (43 cm) net in een backroller (bewust uitgemeten). De rest van de tent ging ook in een zijtas. Nu ik meestal front-/sportrollers gebruik gaat de tent op de bagagedrager.

Om het gewicht te centreren denk ik aan een smalle tas aan de bovenbuis, alleen voor de stokken, haringen en fietspomp. Halve frametas zou ook kunnen maar dan geen/weinig ruimte meer voor bidons.
Fedor schreef:
zo 16 aug, 2020 00:54
Om het gewicht te centreren denk ik aan een smalle tas aan de bovenbuis, alleen voor de stokken, haringen en fietspomp. Halve frametas zou ook kunnen maar dan geen/weinig ruimte meer voor bidons.
Ik gebruik geen bidons meer, maar heb nu een 2 liter waterzak met drinkslang in een frametas. Bevalt uitstekend.
Het uiteinde van de slang hangt over het stuur, zodat ik tijdens het fietsen makkelijk kan drinken zonder steeds een bidon te moeten pakken. Tijdens het kamperen kan ik via de slang ook makkelijk water tappen voor het koken. Een fiets met een kraantje, zeg maar.
Christophorus schreef:
zo 16 aug, 2020 01:00
Fedor schreef:
zo 16 aug, 2020 00:54
Om het gewicht te centreren denk ik aan een smalle tas aan de bovenbuis, alleen voor de stokken, haringen en fietspomp. Halve frametas zou ook kunnen maar dan geen/weinig ruimte meer voor bidons.
Ik gebruik geen bidons meer, maar heb nu een 2 liter waterzak met drinkslang in een frametas. Bevalt uitstekend.
Het uiteinde van de slang hangt over het stuur, zodat ik tijdens het fietsen makkelijk kan drinken zonder steeds een bidon te moeten pakken. Tijdens het kamperen kan ik via de slang ook makkelijk water tappen voor het koken. Een fiets met een kraantje, zeg maar.
Als je de neopreen isolatie er over schuift dan kun je de slang in de gewenste positie vastzetten, kun je handsfree drinken.
https://international.camelbak.com/en/p ... 6f31ef0572
Fedor schreef:
zo 16 aug, 2020 00:54
Om het gewicht te centreren denk ik aan een smalle tas aan de bovenbuis, alleen voor de stokken, haringen en fietspomp. Halve frametas zou ook kunnen maar dan geen/weinig ruimte meer voor bidons.
Leuk dat "centreren", maar over welk gewicht hebben we het eigenlijk? 300, 400 gram aan stokken/haringen? Alleen die frametas zal al zwaarder zijn dan de inhoud. Die paar honderd gram maakt het verschil niet op je bagage drager (of aan je carry-all fork cage, of hoe die dingen ook mogen heten).
Lange tentstokken aan de bovenbuis knopen is altijd een optie, daar heb je geen speciale tas voor nodig.
Waarom een tent (die dus vaker dan "regelmatig" nat zou kunnen worden) in een van de fietstassen zou moeten is mij overigens altijd een raadsel geweest...

@SintChristophorus:
Een tweepersoons tent van 1,5 kilo is mooi.
Een tweepersoons tent van €150 is ook mooi.
En een tweepersoons tent van 1,5 kilo en €150 is de mooiste. :D

Groet,
Tom.
Mijn natte tent moet niet in de zijtas, maar kan in de zijtas. Samen met andere spullen die ook nat mogen worden.
Altijd leuk een nieuwe winkel, gefeliciteerd. :lol:

Als ik je een tip die ik mee mag geven: ik ben de afgelopen twee jaar letterlijk tientallen (>50) fietsenwinkels binnen geweest op zoek naar een passende fiets; wat niet zo makkelijk is vanwege mijn lengte (ruim > 2 meter). Ik heb mij er best over verbaast hoe weinig (aantal < 5 stuks) winkels echt moeite in klanten zoals ik willen steken. Het gros wimpelt je af omdat 'je niet interessant bent omdat we niks in je maat hebben'. Dit geldt niet alleen voor dealers van merken die hooguit tot framemaatje 60 gaan, maar ook voor santosdealers (waar ik nu notabene een framemaat 70 van heb gekocht). Bij een aantal werd ik doorgestuurd naar de fabriek (probeer het daar eens) of ze wisten niet eens dat ze framemaat 70 hadden :roll:

Ik denk dat als je bij dit soort klanten iig meedenkend bent, dat je dan met een beetje mazzel wat extra klanten hebt.

En verder, als je qua kampeeraanbod ook tenten met groot vloeroppervlak hebt staan dan kom ik zeker eens kijken :D