Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring Vaude Bikepacking tassen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ervaring Vaude Bikepacking tassen

Marco Meijerink schreef: 1,5 jaar in Afrika gefietst en geen spatje regen gehad.
Vind ik best knap. 18 maanden fietsen en geen drup regen. Ik heb één keer 4 weken gefietst in Zweden zonder regen. Maar langer als vier weken kan ik ook niet weg. Dat is dus niet maatgevend.
Die Gravelpacks van Ortlieb zijn wat mij betreft net wat klein want met 25 liter per paar precies even groot als hun traditionele voortassen (maar wel lichter). Daar krijg ik behalve voor een weekendje toch echt mijn spullen niet in. Maar ik vind het wel mooi dat Ortlieb eindelijk dit deel van de markt wil bedienen. Ook de Arkel Drylites zijn mij wat te krap. Ik heb die en ze zijn weliswaar heel licht (en fragiel), maar ook nog weer kleiner dan de Ortlieb voortassen.
Mijn cityfrontrollers wegen samen 1200 gram. Met die 40 gram minder vind ik nu niet dat Ortlieb een bijzondere prestatie heeft geleverd met hun Bikepackingtassen. Bovendien zijn mijn tassen van hufterproof vrachtwagenzeil, ook wel fijn als je tijdens het bikepacken wat met je fiets moet gooien en smijten. Ook de Vaude-tassen konden mij niet bekoren, door hun tapse vorm kon ik ze maar slecht optimaal vullen, en waarom er in lichte tassen nog een vast binnenvak zit is mij al helemaal onduidelijk.
@Marco: je achterdrager intrigeert me. Is dat de lichtere Tubus Fly met wat kortere stangen hebt gemonteerd waardoor die schuin komt te staan? ik herinner me dat je dat ooit hebt uitgelegd maar kan die post nu niet vinden,
Hoi Nicole, klopt helemaal. Staat op https://www.lismarq.com/post/het-mag-ook-scheef
Als je op onze website kiest voor BLOG en daarna kan je selecteren op 'TechnoTip'. Je kan natuurlijk ook een zoekopdracht opgeven.

Is inderdaad een Tubus Fly. Wij zijn erg enthousiast al moet ik eerlijk zeggen dat Lisette het zonder tassen er eerst wat gek uit vond zien. Geen 30 kilo meenemen he :D . Tubus geeft maximaal 18 kilo aan.
Goed gevonden lichtgewicht oplossing. Hoewel, ik bedenk nu dat dit niet zou werken met een achterlicht. Dit zou dan schuin naar boven schijnen in plaats van naar achter.

En ook nog even opgezocht: het lijkt de Tubus Vega te zijn, want de Fly past enkel voor bandenmaat <45mm.
Daar moet je inderdaad wel iets op vinden. Zal best oplosbaar zijn. Wij hebben geen verlichting op onze fietsen. Als we in de winter fietsen hebben we dit achterlicht https://www.lezynestore.nl/lezyneachter ... -2308.html. Batterij gaat zo verschrikkelijk lang mee dat een apart lichtje voor ons niet nodig is. Klikken we vast aan de zadelbuis (geen bagage op het rekje zelf)
Verlichting vind ik persoonlijk een prioriteit op een fiets. Maar inderdaad oplosbaar door aan de zadelpen een achterlicht te bevestigen en zorgen dat er niets in de weg staat , dus ook geen hype bikepacking zadeltas :-)
ja hoor, aan elke hippe bikepacking zadeltas zitten lusjes voor je achterlicht. Dus niets staat in de weg om volledig met de hype mee te gaan 8)
Ook als het achterlicht bedraad is en wordt aangedreven door de naafdynamo?
euh.....hier heb je me.....nee, dat gaat niet werken. Sorry. Zou graag een oplossing voor je hebben :D
Marco Meijerink schreef:
ma 15 jun, 2020 21:22
Beste mensen,

Zoals afgesproken zou ik een update van het gebruik van de Vaude Agua Light

Update 15 juni 2020.

1.
Helaas, de tassen zijn niet super waterdicht. Was ook niet te verwachten maar wel iets om rekening mee te houden. Nu na iets langer gebruik merken we dat we met stevige langdurige regen wel wat problemen krijgen. Ga je naar Schotland? Kies dan voor de dikkere variant. die blijven zeker waterdicht. Ga je naar Afrika? Kies dan voor deze tassen. Wij blijven hier nog mee rijden en proberen de regen voor te zijn :D .

2.
Haakje van het koortje is kwetsbaar. Wij lossen het makkelijk op door er een ander koortje en een ander haakje te monteren. Is een fluitje van een cent maar wel goed om te benoemen.


Als we meer ervaringen hebben melden we ons.
Marco en Lisette
Hoe lang hebben de tassen het uitgehouden? Ik ben vooral benieuwd hoe het materiaal zich bij de vouwen op de bodem houdt. Of eigenlijk ben ik bang dat dat een serieus kwetsbare plek is.
Houden het nog steeds uit. Met de vouwen hebben we geen probleem gehad. Nu beginnen ze wel oud te worden. Slijten iets sneller dan normale tassen maar al met al valt het echt niet tegen.
Ik ben vorig jaar met Altura Vortex Ultralight tassen onderweg geweest, op sluiting, bevestigingssysteem en prijs na vergelijkbaar met die Ortliebs. 270 gram per stuk. Op de plekken waar het meeste slijtage te verwachten viel heb ik stroken pvc gelijmd, van een afgedankte Vaude Aqua-tas. Bij de schoenmaker het aangelaste stukje voor de bevestiging van de rolsluiting laten vervangen door gestikte webbing. En dan kom je met dit soort tassen inderdaad een heel eind — wel een tube lijm en wat patches in de bagage meenemen.
altura.jpg
Schermafbeelding 2024-02-29 om 08.31.38.png