Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vittorio - Forum Wereldfietser

Vittorio

...gaat opruimen en de winkel downsizen;

http://www.vittorio.nl

Opruiming dus misschien zit er wat tussen voor de dames en heren hier?
Ik hoop dat het overleven trouwens want dit doe je niet omdat het geld over de vensterbank naar buiten rolt.
Ik zie geen link naar de aanbiedingen.
Leon schreef:
zo 28 okt, 2018 10:34
Ik zie geen link naar de aanbiedingen.
Zie hier! het staat er echt!
50% korting op ALLE kleding;
35% korting op ALLE fietsaccessoires;
ALLE fietsen zeer scherp geprijsd (vraag in de winkel naar de mogelijkheden).
Kom gauw in de winkel en mis deze actie niet!
Oef. Ziet er niet goed uit voor Vittorio. Was eens een prominent merk in fietsvakantieland. Ben benieuwd hoe ze verder gaan.
In afgeslankte vorm denk ik Marco, hun sterke punt is altijd wel de speciaalbouw geweest en de 48 gats conversie voor een Rohloff zodat de flenzen heel blijven bij zwaar gebruik. Ik denk dat het niet aanbieden van e-bike custombouw ook mee speelt.
Was inderdaad een prominent merk.. ze zijn niet echt met de tijd mee gegaan (lees: echt niet). En die 48-gaats Rohloff zit ook niemand meer op te wachten.

Jammer is het wel als zo’n merk zo langzaam verdwijnt...


Pffff... edit typo. :roll:
Storm schreef:
zo 28 okt, 2018 19:37
En die 48-haast Rohloff zit ook niemand meer op te wachten.
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Jawel, maar je wil het niet geloven :wink:
Travelmaster schreef:
zo 28 okt, 2018 19:52
Jawel, maar je wil het niet geloven :wink:
Nee, echt niet. Wat is een 48 haast Rohloff?
Een Rohloff met 48 spaken als je de h intikt in plaats van de g en de autocorrect er mee een de haal gaat?
:lol:
Jammer, want Vittorio was in de tijd van Frank voor mij het ijkpunt voor hoe een winkel voor vakantiefietsers moest zijn. Vooral hun manier van klantenbehandeling was een voorbeeld voor mij.

Voordat ik mijn winkeltje opende heb ik Frank gevraagd of ik Vittorio in Amsterdam kon verkopen. Hij vond het een leuk maar vreemd idee zo'n winkel die zich puur richt op vakantiefietsers, maar hij had geen tijd om extra fietsen te bouwen.
(Toen ben ik naar Fred Snel gegaan. Die vond het ook een goed idee, maar die wilde wel capaciteit vrijmaken.)

Inmiddels zijn we 15 jaar verder en is de markt veranderd en die zal nog sterker veranderen de komende vijf jaar. Jammer om te zien hoe dit ijkpunt blijkbaar om een of andere reden is gedwongen om uitverkoop te houden.
Leon schreef:
zo 28 okt, 2018 20:09
Een Rohloff met 48 spaken als je de h intikt in plaats van de g en de autocorrect er mee een de haal gaat?
Aha. Volgens mij heb ik dat. Goed om het feit te vernemen dat niemand er op zit te wachten.

Ontopic: Wordt de markt voor 'traditionele' fietsvakanties (zelf trappen, tentje mee, zelf koken) niet steeds kleiner?
Nee hoor, dat geloof ik niet. Heb veel contacten buiten de WF en die gaan echt het fietsavontuur aan. Dienworden alleen niet lid van de WF.
De wensen voor de fietsen zijn wel veranderd. Veel jonge mensen komen vanuit het wielrennen of het mountainbiken in aanraking met fietstochten maken. Die groepen gaan steeds meer in elkaar over. Geen gescheiden groepen meer. En die wielrenners en mtb’ers nemen die ervaringen mee voor de keuze van een fiets. Daar past een Vittorio niet meer in.
Jammer, maar de wereld veranderd.
Een slimme zet, ondanks dat de economie weer aantrekt zijn de kosten voor stenen waarschijnlijk nog steeds een molensteen, (het is ook wel een grote winkel aan de foto te zien) en niet alleen voor de middenstand, bij de overheid zie je het aantal kantoorpanden ook teruglopen.

Dus inzetten op de punten waar je beter in bent dan de rest, en daar mee doorgaan.
Vittorio mag er dan misschien niet van deze tijd uit zien (Dikke buizen of carbon), juist dat heeft zijn charme, kijk maar naar alle retro-fietsen die nog steeds verkocht worden, ook in de custom framebouwwereld gaan er heel veel nog steeds voor klassieke stalen buizen. (En Vittorio sinds kort ook voor titanium)
Storm schreef:
zo 28 okt, 2018 19:37
En die 48-gaats Rohloff zit ook niemand meer op te wachten
Nou, dan heb ik toch recent voor niks een offerte opgevraagd voor een 48 spaaks Rohloff achterwiel voor m’n Big Dummy :wink:
Ik zit er wel degelijk op te wachten, Rohloff’s flenzen zijn niet overbemeten, ik ben groot en zwaar, ik heb een zware fiets waar veel bagage op mee kan, tandemrijders idem.
ze passen zich aan
opdat ze blijven bestaan

dat is heel fijn
voor fietslijven heel groot of heel klein

voor bijzondere wensen
want we zijn maar mensen

ze bouwen op maat met de hand
en da's vrij uniek in ons land

op hun : "Wat gaat u met de fiets doen?"
voelde ik me heel koen

Vittorio doet nu iets aan de lijn
en blijft zo bestaan, heel fijn :!: :D
Ik hoop het voor ze.
En voortaan moet je achterom.
Daarbij past het gezegde: achterom is het kermis
Als het meezit wordt misschien een klassieke tandem, nog door Frank Groot gebouwd, nu meer waard.