Additionally, paste this code immediately after the opening tag: aanbieding set VAUDE SE Back Pannier zw 2018 - Forum Wereldfietser

aanbieding set VAUDE SE Back Pannier zw 2018

Zag deze aanbieding van Vaude tassen voorbijkomen. Ik lees 68 liter, dus 34 per stuk.

CORRECTIE: n.a.v. de opmerking/posting van Zuiz- 43 x 34 x 16 cm = 23,392 liter -, kennelijk staat de inhoud verkeerd vermeld in de advertentie (én in de andere adv. die ik ter controle bekeken had). Achteraf gezien was 'meten/rekenen is weten' beter geweest).

Twee maal 24 liter, zoals veel van de Vaude-achtertassen, lijkt me daarom waarschijnlijker.

De (mijn) standaard Ortlieb tassen zijn 2x20 liter.

https://www.bikester.nl/vaude-se-back-p ... 1haWwuY29t
Voor als je een mud aardappelen wilt meenemen op vakantie.
Wim schreef:
zo 11 mar, 2018 16:38
Voor als je een mud aardappelen wilt meenemen op vakantie.
Sector "zure opmerkingen ".

Peter
Is niet voor de verkoop toch?

Is de sector 'middelbare mannen die weten hoe het moet'. Daar zijn er op dit forum genoeg van :lol:
Wim schreef:
zo 11 mar, 2018 16:38
Voor als je een mud aardappelen wilt meenemen op vakantie.
Wat een onzin. Als je met 3 kleine kinderen op pad wil ideaal.
Het was geheel niet zo zuur bedoeld als de soms wel weer erg op de persoon gerichte reacties, maar wel vol verbijstering wat je met zulke monstertassen moet. Wij gingen dan weliswaar niet met drie kleine kinderen op fietsvakantie, maar wel met twee, dwars door de Ardennen, de Vogezen en de Alpen. Als je zulke hoeveelheden moet meenemen kun je mijns inziens beter een kar gebruiken.
mikefiets schreef: Ik lees 68 liter, dus 34 per stuk.
43 x 34 x 16 cm = 23,392 liter
Wim schreef:
zo 11 mar, 2018 20:48
Het was geheel niet zo zuur bedoeld als de soms wel weer erg op de persoon gerichte reacties, maar wel vol verbijstering wat je met zulke monstertassen moet. Wij gingen dan weliswaar niet met drie kleine kinderen op fietsvakantie, maar wel met twee, dwars door de Ardennen, de Vogezen en de Alpen. Als je zulke hoeveelheden moet meenemen kun je mijns inziens beter een kar gebruiken.
Beide. Met 3 kleintjes op reis kun je niet genoeg plek hebben.
mikefiets schreef:
zo 11 mar, 2018 16:24
bikester. nl
Ter overweging: ik heb eens wat bij dat bedrijf besteld. Nu krijg ik al een jaar of zo dagelijks een mail van hen. :twisted:
Leon schreef:
ma 12 mar, 2018 08:51
mikefiets schreef:
zo 11 mar, 2018 16:24
bikester. nl
Ter overweging: ik heb eens wat bij dat bedrijf besteld. Nu krijg ik al een jaar of zo dagelijks een mail van hen. :twisted:
Mocht je je willen afmelden, staat vaak in de mail zelf. Of mbt nieuwsbrieven via de link: https://www.bikester.nl/service-en-info ... brief.html
Ik heb de proef op de som genomen en een set besteld. Ervan uitgaand dat het tassen met 48 liter inhoud zijn (voor zover ik weet maakt Vaude ze niet groter. En beslist niet in 68 liter).
Als het een overjarige set is zonder klikbevestiging en andere extra's is, neem ik dat graag voor lief. Zolang ik mijn spullen maar droog kan vervoeren. Voor deze prijs kun je normaal alleen een set gebruikte tassen kopen.

En Leon, ik heb me niet aangemeld voor de nieuwsbrief. Ben benieuwd of ik toch platgespamd ga worden...
Friso* schreef:
ma 12 mar, 2018 09:40
Leon schreef:
ma 12 mar, 2018 08:51
mikefiets schreef:
zo 11 mar, 2018 16:24
bikester. nl
Ter overweging: ik heb eens wat bij dat bedrijf besteld. Nu krijg ik al een jaar of zo dagelijks een mail van hen. :twisted:
Mocht je je willen afmelden, staat vaak in de mail zelf. Of mbt nieuwsbrieven via de link: https://www.bikester.nl/service-en-info ... brief.html
Gezien wat ik allemaal in de headers van hun mailberichten zie open ik hun mails liever niet er durf ik al helemaal niet te klikken op een link in zo'n mail. Ik zal het eens via jouw link proberen.
Ik geef bij het kopen van dingen in webwinkels altijd aan dat ik geen reclame wil. Meestal via het betreffende vinkje én via een zelf ingetikte tekst in het tekstvak bij de bestelling. Helaas is het niet mogelijk om spam automatisch te beantwoorden met antwoord met een bijlage van een TB.

Ruud: veel succes met je tassen. Het is inderdaad geen geld, als het er tenminste twee zijn want er staat fietstas in enkelvoud in de titel en ergens in de beschrijving lees ik iets over 2 pockets maar wat is een pocket?

Doe er niet te veel zware dingen in want anders worden de tassen alsnog duur aan een heel sterke drager en een heel sterk achterwiel. :wink:
Leon, op de Zwitserse en Oostenrijkse site van hen staat in plaats van 2 pockets: 2 Taschen. Lijkt me heel duidelijk.

Al te veel er in stoppen wil ik niet. Dan moet ik dat ook allemaal bergop trappen. 8)
Afgelopen jaar op een "vlakke etappe" langs de Duitse Rijn toch 1000 hoogtemeters bij elkaar gereden. Daarbij wil je geen extra 10 "luxe kilo's" mee omhoog moeten zeulen.
Ik heb deze tassen al eens mogen lenen van mijn zus, en ze zijn handig groot, maar nadien is achterkant gebroken in de omgeving van de haak, en hier zijn blijkbaar geen vervangstukken voor...
bdr schreef:
di 13 mar, 2018 15:21
Ik heb deze tassen al eens mogen lenen van mijn zus, en ze zijn handig groot, maar nadien is achterkant gebroken in de omgeving van de haak, en hier zijn blijkbaar geen vervangstukken voor...
Maar je kreeg een nieuwe tas met een grote bos bloemen erbij van de winkelier?
Nee, ze rijdt nog rond met de kapotte tas die voorlopig nog niet helemaal gefaald is. Garantie is al lang geen sprake meer van.
Gisteren zijn mijn tassen bezorgd. Niet supersnel, maar toch nog een dag eerder dan UPS aangaf.

Wat heb ik gekregen?
Een set van twee Vaude achtertassen. Beslist geen 68 liter inhoud. Het is een "normaal" formaat: 24 liter zoals Vaude aangeeft. Als je de sluiting een keer extra oprolt zal het een liter of 20 zijn. Op andere plekken worden deze tassen onder het type "world tramp II" aangeboden.
Verrassend is de bevestiging. Volgens de foto's op de site van Bikester hebben de tassen gewone haken waarmee ze aan de drager hangen. Maar de mijne hebben de (nu standaard) kliksluitingen, compleet met rubbers voor 3 diameters dragerbuis. :D
In het pinksterweekend ga ik een paar dagen de Ardennen in en dan zal ik de tassen uitproberen.

Wat de verwachte waterval aan mails van Bikester betreft: ik heb er één gehad. Daarin de link voor uitschrijven geklik, waarna het stil werd. Dat valt ook mee.

Dus: als iemand voor niet te veel geld een set achtertassen zoekt, kan ik deze aanbevelen.