Marco de Wit duikt met Avaghon in de wereld van e-bikes

@ Marco de Wit,
Neem jij de Avaghon S28 EPO mee naar de Fiets en Wandelbeurs, want dan kan iedereen er aan voelen en ruiken en kunnen discussies ter plekke bij deze fiets gevoerd worden ?
bert sitters schreef:
do 01 mar, 2018 21:28
@ Marco de Wit,
Neem jij de Avaghon S28 EPO mee naar de Fiets en Wandelbeurs, want dan kan iedereen er aan voelen en ruiken en kunnen discussies ter plekke bij deze fiets gevoerd worden ?
@Bert, we hebben de X29 EPO meegenomen met Pinion P1.18 en daar mag aan gevoeld en geroken worden. ;)
loknor schreef:
do 01 mar, 2018 20:57
Toen ik het testte werkte het juist niet meer boven een bepaalde snelheid :lol:

Vervelend was dat je als je op het vlakke je pedalen stilhield hij ook ging remmen. Super irritant. Maar dit is drie jaar terug, dus misschien is het verbeterd?
Tegenwoordig werkt de recuperatie van de GoSwissdrive motor als volgt. De bediening op het stuur geeft je de mogelijkheid om de ondersteuning in standen -2, -1, 0 , 1, 2, 3, 4 en 5 te plaatsen. De negatieve standen betekenen dat de recuperatie actief is, en dat je dus afremt op de motor. De positieve standen geven je de gewone ondersteuning. Elk van deze 5 positieve standen kun je verder parameteriseren via een smartphone app. Voor elke stand kun je immers het aantal geleverde ampère wijzigen (tussen 0 en 20A). Santos parameteriseert dit bijvoorbeeld standaard op level1-4A, level2-8A, level3-12A, level4-16A, level5-20A, waarmee je het dus iets zuiniger doet dan alles volledig open te gooien op 20A. Voor de recuperatiestanden bestaat deze parameterisatie niet.

Op vlak terrein betekent het inderdaad dat je zeker remblokjes kunt sparen door op tijd steeds je ondersteuning te wijzigen naar -1 of -2 wanneer je een remactie voorziet, en daarna tijdens het terug vertrekken weer wijzigt naar de normale ondersteuning. Het is dus remmen via een "min" knopje ipv de remhendel. Dit gaat vlot zonder handschoenen, met dikke winterhandschoenen gaat dit moeilijker.

Voor lange afdalingen is dit zeker handig om je snelheid min of meer onder controle te houden.

De recuperatie werkt ook niet als de batterij 100% geladen is, wat ook logisch is. De gewonnen energie moet wel ergens naar toe.


Binnenkort gaat GoSwissdrive echter nog iets verder gaan. Lees het paragraafje BERGABFAHRT-ASSISTENT maar eens op http://www.go-swissdrive.com/en/news-de ... er-zeiten/
Jan_R schreef:
vr 02 mar, 2018 08:51
Tegenwoordig werkt de recuperatie van de GoSwissdrive motor als volgt. De bediening op het stuur geeft je de mogelijkheid om de ondersteuning in standen -2, -1, 0 , 1, 2, 3, 4 en 5 te plaatsen. De negatieve standen betekenen dat de recuperatie actief is, en dat je dus afremt op de motor. De positieve standen geven je de gewone ondersteuning. Elk van deze 5 positieve standen kun je verder parameteriseren via een smartphone app. Voor elke stand kun je immers het aantal geleverde ampère wijzigen (tussen 0 en 20A). Santos parameteriseert dit bijvoorbeeld standaard op level1-4A, level2-8A, level3-12A, level4-16A, level5-20A, waarmee je het dus iets zuiniger doet dan alles volledig open te gooien op 20A. Voor de recuperatiestanden bestaat deze parameterisatie niet.
Dus om te remmen moet je een cursus volgen en een smartphone met een app die je data rondstrooit naar elk bedrijf waar je even niet alle opties van weggekklikt hebt. Ik vind dit ziek.
Leon schreef:
vr 02 mar, 2018 09:32
Jan_R schreef:
vr 02 mar, 2018 08:51
Tegenwoordig werkt de recuperatie van de GoSwissdrive motor als volgt. De bediening op het stuur geeft je de mogelijkheid om de ondersteuning in standen -2, -1, 0 , 1, 2, 3, 4 en 5 te plaatsen. De negatieve standen betekenen dat de recuperatie actief is, en dat je dus afremt op de motor. De positieve standen geven je de gewone ondersteuning. Elk van deze 5 positieve standen kun je verder parameteriseren via een smartphone app. Voor elke stand kun je immers het aantal geleverde ampère wijzigen (tussen 0 en 20A). Santos parameteriseert dit bijvoorbeeld standaard op level1-4A, level2-8A, level3-12A, level4-16A, level5-20A, waarmee je het dus iets zuiniger doet dan alles volledig open te gooien op 20A. Voor de recuperatiestanden bestaat deze parameterisatie niet.
Dus om te remmen moet je een cursus volgen en een smartphone met een app die je data rondstrooit naar elk bedrijf waar je even niet alle opties van weggekklikt hebt. Ik vind dit ziek.
Niet overdrijven Leon, gewoon op 1 - knopje drukken om te recupereren (remmen), en vervolgens terug op + om dit uit te schakelen. Niemand verplicht je ook om op de motor te remmen,remhendels werken ook nog altijd :wink:

De parameterisatie van je ondersteuning is standaard goed ingesteld, en hoef je normaal gezien nooit meer aan te komen, tenzij je echt wat wil gaan tweaken. Dit heeft niets met de recuperatie te maken, ik schreef dit gewoon voor de volledigheid