Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Samenwerking met Discovery Channel - Forum Wereldfietser

Samenwerking met Discovery Channel

Dag lieve forum leden,

Ik ga komende zondag vertrekken richting China. De voorbereidingen voor de reis over de afgelopen maanden namen een onverwachte wending toen ik in gesprek raakte met Discovery over het vastleggen van deze trip voor een Youtube show. Deze unieke kans kon ik niet aan mij voorbij laten gaan! De reis is daardoor komend half jaar makkelijk te volgen. De show gaat D TOUR heten en is te vinden op YouTube: https://youtube.com/dtourdiscovery

Naast het Youtube en Discovery media geweld heb ik een klein hoekje van het internet gestolen om oa te vertellen hoe dit tot stand gekomen is, zie daarvoor http://basjongeri.us/.

De D TOUR video's op Youtube komen na een aantal weken online (ik zal mijn ruwe beeldmateriaal terugsturen naar NL alwaar de jongens van Bruut Amsterdam er een aflevering van maken, dat kost wat tijd). Mocht je een kleine real-time preview leuk vinden om te zien is mijn Instagram account the best place to go: https://instagram.com/bcjongerius

Met een week vol persmomenten voor de boeg is het nu al een pracht avontuur, en ik kan niet wachten op volgende week zondag waarna mijn Travelmaster 3+ mijn huis zal zijn!!

Dank allen voor het zo relevant houden van dit forum, het heeft me ontzettend geholpen!

Gegroet en veel plezier op de prachtige fiets reizen van 2017!
Bas
Ik zag de aankondiging van de week, veel succes en ben benieuwd naar de wekelijkse aflevering!
Gaaf man! Ben benieuwd hoe het vloggen je gaat bevallen ;-) Succes in ieder geval het hele avontuur.

Ik heb het plan om volgend jaar ongeveer dezelfde route te fietsen. Ik maak nu toch wel een beetje zorgen over fietsen door Turkije (ook vanwege de spanningen nu specifiek met Nederland). Ik wilde ook door Armenie maar het hele (zuidelijk) grensgebied is nu zo'n beetje roodgekleurd (negatief reisadvies) op het kaartje van buitenlandse zaken. Er is nog een heel klein strookje geel :P Wie weet is het volgend jaar weer veranderd. Positief hoop ik :)
Veel succes en plezier Bas.
Leuk je ontmoet te hebben.
Succes met de zaken! ;)

(@Wereldfietser: Waarom staat dit niet onder Commercieel Nieuws? Dat is het toch overduidelijk...)
Hoi Bas,

Vanavond zag ik je op RTL4 voorbij komen. Wat leuk dat je dit gaat ondernemen! Ik wens je heel veel plezier en voorspoed tijdens je fietsreis naar China.

Vooral naar je ervaringen met je fiets ben ik erg benieuwd, ik heb namelijk vrijwel exact dezelfde fiets, op de kleur van de Son lamp en naafdynamo na (ik heb ze in het rood) en het zadel (ik heb de SQ lab). Verder heb je dezelfde specs als ik. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de fiets, maar jij zal 'm intensief gaan gebruiken, de komende tijd.

Leuk dat je te volgen bent via o.a. Youtube. Dat ga ik dan ook zeker doen!

Veel veilige kilometers!

Hartelijke groet,
Edwin
Aantal off-topic berichten verwijderd.
Als je graag moderator wilt worden, dan kun je dat bij ons of het bestuur aangeven.
Als je iets vindt van het bericht dat gemodereerd moet worden, dan kun je dat doen door een PB te sturen naar de moderator of het 'meldings' knopje gebruiken. Dan wel graag aangeven waarom je vindt dat het bericht gemodereerd moet worden. alleen opgeven van 'ik vind dat dit bericht ... moet worden' is niet voldoende.

Het is dus niet de bedoeling om via het Topic de moderator op te dragen iets te doen.
Discussie over deze mededeling graag via PB of in een apart topic. Niet dit topic.
Gister inderdaad iets over de reis vertelt bij RTL live: http://www.rtllive.nl/item/11259/bas_jo ... naar_china. Heel vreemd om al zoveel aandacht voor de reis te krijgen terwijl ik nog geen kilometer achter de rug heb :shock:
Bcjongerius schreef:Heel vreemd om al zoveel aandacht voor de reis te krijgen terwijl ik nog geen kilometer achter de rug heb :shock:
Welkom in de wereld van de commerciële zenders. Waarom zoudcen ze wachten met jouw bereidwilligheid te gebruiken? Ze kunnen er nu mee scoren, of je China haalt moeten ze nog maar afwachten.
Als ik dit allemaal zo lees ben ik heel blij dat ik mijn reis volledig anoniem en in het pre-internet tijdperk heb gemaakt.
Ik wens je veel succes, en vooral veel plezier Bas. Ondanks alles :wink: .
Ik kan enorm genieten van beelden en ook ervaringen van mensen die door mooie, verre landen reizen. Ik hoop ooit nog iets soortgelijks te gaan doen (Balkan, Turkije, Stempelstanlanden). Mijn maatstaf is Bike Wanderer Iohan (die door Amerika fietst en peddelt): dat is voor mij puur genieten. Zodra het commercieel wordt haak ik af. Ben benieuwd naar de precieze route, want het plaatje op je website is vrij algemeen.
Fantastisch voor je! - Persoonlijk snap ik niet waarom je zo iets moois (een lange tijd vrij zijn om te doen en laten wat je wilt) laat domineren door afspraken met Santos en Discovery. Tijdens onze lange reis haalde ik mijn camera enkel uit mijn tassen als ik er zin in had. Ik weet uit ervaring hoe vermoeidheid en andere zaken echt goed filmen in de weg kunnen staan tijdens zo'n reis. Maar jij MOET filmen zelfs een drone die de lucht in moet want er staat weer een "uitzending" gepland... Of valt het wel mee met die harde deadlines? Mag jij trouwens na afloop van de reis de fiets wel houden van Santos?

Heel veel fiets- en filmplezier! 8)
Geweldig dat er personen zijn die dit soort verre en ongetwijfeld spannende fietsreizen maken of gaan maken. Een jongensdroom laten uitkomen, zo noemt TS het zelf.
Waar dit soort reizen vroeger in alle anonimiteit plaatsvonden, daar bestaan tegenwoordig mogelijkheden om het voor het oog van de hele wereld te doen. Bijna real-time, live. Ik lees dat Bas zelfs gebruik van drones gaat maken.

Sommigen worden hierbij geholpen worden door (commerciële) derden. In de vorm van sponsoring of zelfs meer. Zolang dat met open vizier gebeurt lijkt me daar weinig mis mee.

Waar ik wel moeite mee heb zijn de, in mijn ogen nogal vergezochte, motieven om deze reis te maken. Ik lees en hoor:
- "Hoi, ik ben Bas! De komende 6 maanden ga ik naar China… Op de fiets! Waarom? Omdat ik geloof dat we hier in het westen in enorm veel luxe leven - en daar doe ik graag even afstand van."
- RTL-Live: "Voor mij is naar China fietsen eigenlijk een afstand nemen van de context van waar we hier in het Westen van in wonen..."

Op een fiets van alleen al 5.000,- euro, gesponsord en wel, zes maanden op vakantie gaan. Dat noem ik geen afstand nemen van luxe. Integendeel, dat is ultieme luxe!
Dat ben ik eigenlijk gewoon volledig met je eens. Ik denk dat het het doorsnee Westerse motief is: ik heb er gewoon zin in. En da's wat mij betreft een volkomen valide argument om te gaan. Niet te moeilijk over doen, lekker gaan fietsen.
mikefiets schreef:Waar ik wel moeite mee heb zijn de, in mijn ogen nogal vergezochte, motieven om deze reis te maken. Ik lees en hoor:
- "Hoi, ik ben Bas! De komende 6 maanden ga ik naar China… Op de fiets! Waarom? Omdat ik geloof dat we hier in het westen in enorm veel luxe leven - en daar doe ik graag even afstand van."
- RTL-Live: "Voor mij is naar China fietsen eigenlijk een afstand nemen van de context van waar we hier in het Westen van in wonen..."

Op een fiets van alleen al 5.000,- euro, gesponsord en wel, zes maanden op vakantie gaan. Dat noem ik geen afstand nemen van luxe. Integendeel, dat is ultieme luxe!
Je zal maar elk land op de route per vliegtuig aanreizen, dat is pas ultieme luxe! Je wilt niet weten wat dat kost aan vliegtickets.
We hebben het hier over een (gesponsorde) fiets van € 5.000,-. Daar kun je niet eens een fatsoenlijke auto-/caravancombinatie voor kopen om de reis op een luxere manier te ondernemen. Je kunt anders een all-inclusive naar China boeken voor € 5.000,-, om maar eens iets luxe te noemen.

Zo zie je maar, je kunt het vanuit ieders perspectief bekijken. Ik snap wel wat Bas bedoelt te zeggen.
Goeie reis Bas!
Van de week zag ik het langskomen in de media.
Jaren geleden ook the long way round en the long way down gevolgd (op motoren). Toen erg van genoten en ben nu ook zeker van plan jouw reis te volgen.

Veel succes!
Mensen toch... bijna niet te geloven… Bas is voor het eerst op dit forum gepost in Oktober vorig jaar en hebt gevraagd voor advies. Toen hebt niemand, n i e m a n d van de forumleden geprobeerd hem te helpen… geen enkel antwoord op zijn bericht…. En nu ineens toen hij alles voor mekaar kreeg, wordt hij aangevallen met alles en wat… Iedereen is vrij om bij Santos, Discovery en wie dan ook te gaan vragen voor sponsorgeld en/of materiaal. Er zijn verschillende manieren om een reis et financieren. Dit is zijn keuze en hij hebt tot nu toe schitterend gedaan!

Bas, goede reis en ik ga je zeker volgen!
Lijkt me leuk om je te volgen , heb me geabboneerd op YT :)
Grum schreef:Mensen toch... bijna niet te geloven… Bas is voor het eerst op dit forum gepost in Oktober vorig jaar en hebt gevraagd voor advies. Toen hebt niemand, n i e m a n d van de forumleden geprobeerd hem te helpen… geen enkel antwoord op zijn bericht….
Dat was dan dit bericht:
http://www.wereldfietser.nl/www//phpbb/ ... le&u=17082
Het was me ook nogal een vraag.

Meestal is er dan iemand die vertelt dat vragen op dit forum beter werken als ze wat specifieker zijn. Deze was dat niet: hij zocht info, een vriend en geld en had al twee super-experts ontmoet.

Over die info over een wereldreis: er is om dit forum en op de wiki een gebrek aan informatie over hoe een lange reis aan te pakken: over planning i.v.m. het klimaat, visa voor een rits landen, omgaan met problematische landen etc. etc. Ik heb daar toen ik wikibeheerder was al eens oproepen over gedaan. Ik vermoed ergens dat fietsers die een lange reis doen ofwel onderweg zijn ofwel liever een eigen blog bijhouden ofwel niet meer zo actief zijn op dit forum.

Ik wens Bas in ieder geval een goede reis. Ik denk dat hij 1000x beter is geinformeerd dan menig wereldfietser 25 jaar geleden.
mikefiets schreef:Op een fiets van alleen al 5.000,- euro, gesponsord en wel, zes maanden op vakantie gaan. Dat noem ik geen afstand nemen van luxe. Integendeel, dat is ultieme luxe!
Ook op een fiets van 5000 euro moet je zelf trappen. Voor mij zou dit geen luxe zijn, slapen in een tent en rijden over vermoedelijk drukke wegen met veel verkeer in verschillende klimaten. Wel een heel mooi avontuur, lijkt mij.