Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bever krijgt boete van 198000 euro. - Forum Wereldfietser

Bever krijgt boete van 198000 euro.

Van een bedrijf dat geld durft te vragen voor het verzenden van hun reclame folder kan je natuurlijk alles verwachten.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... g-aankoop/
Geld voor de reclame? Bedoel je dan die catalogus die vermomt als magazine aangeprezen word? of die echte folders? (Die ze steeds blijven sturen na opzeggen :evil: )
Wat mij vooral trof:

"[...] webwinkels in de modebranche"

Carl
Het terugbrengen van een in de webwinkel gekocht artikel in een fysieke winkel was de oplossing voor dit bedrijf om kosten te besparen. Slim in meerdere opzichten natuurlijk. Ben benieuwd waar vanaf nu de (extra) kosten voor het retourzenden op gaan drukken... 8)

Wat me overigens wel opvalt is dat ze een award voor beste winkelketen en beste webshop hebben gekregen voor 2016-2017.
Deze award wordt toegekend door je klanten te enqueteren, toch? Kennelijk is er een heel groot publiek wel erg tevreden.
(ik ook overigens, ze doen het wat mij betreft prima)
Ik ben zelf ook een tevreden klant bij Bever, ik word altijd super geholpen. Enig nadeel is de soms hogere prijs en die reclamefolders waar ik niet onderuit kom.

Maar betalen voor een folder heb ik nooit gehoord. Dus dat zal dat magazine zijn?
headlight schreef:Maar betalen voor een folder heb ik nooit gehoord. Dus dat zal dat magazine zijn?
Vroegah toen er nog geen echt internet was, kreeg ik de catalogus thuis gestuurd, met acceptgiro voor de verzendkosten. Ik vond het vreemd dat iets ongevraagd wordt opgestuurd en dan wel verzendkosten in rekening worden gebracht. Die heb ik daarom nooit betaald en ook nooit wat over gehoord.

Nu vind ik het vreemd, dat als bijvoorbeeld een schoen er niet in jouw maat is, ze die uit een ander filiaal kunnen laten overkomen. Maar dan moet je wel vooraf de hel mep voor betalen. Terwijl je niet eens zeker weet of die lekker zit. Vroeger ging dat overkomen kosteloos. Het argument nu is dat te veel mensen niet meer naar de winkel komen als het artikel eenmaal binnen is. En die transportkosten lopen uit de hand. Maar je betaalt dus voor iets wat je nog niet hebt en ook niet weet of je het wel wilt hebben. In feite is het dan een soort webwinkeltransactie.

Jammer, want ik vind het toch een vrij normale service om iets voor een klant kosteloos te laten overkomen als het een voorraad artikel is. En dat is ook wat ik merk de laatste tijd, er is steeds minder in de winkel te vinden en meer op hun site.
Smitty schreef:Vroegah toen er nog geen echt internet was, kreeg ik de catalogus thuis gestuurd, met acceptgiro voor de verzendkosten. Ik vond het vreemd dat iets ongevraagd wordt opgestuurd en dan wel verzendkosten in rekening worden gebracht. Die heb ik daarom nooit betaald en ook nooit wat over gehoord.
Die brief met acceptgiro was dan ook juridisch geen rekening. Ik geloof dat er daarna iets is veranderd met groene (?) acceptgiro's die als donatie bedoeld waren.

Sinds een dure en veelgeprezen Hanwagschoen uit een (andere luxe) sportzaak na een jaar of zeven spontaan (dwz zonder veel loopkilometers of natheid) uit elkaar begon te vallen en dit voor alle schoenen van dit type bleek te gelden ga ik naar de Decathlon, vind met wat geluk passende schoenen, betaal weinig en maak me geen illusies over de kwaliteit en vooral ook geen zorgen.

Maar de titel van deze discussie vindt ik een beetje te. (zelf invullen)
Wel jammer dat Bever de plank een beetje misslaat qua internet gebeuren. Op zich prima winkel, leuk assortiment en volgens mij (heb er nog nooit iets gekocht) ook wel bovengemiddeld kundig personeel.
Ah oke, voor mijn tijd dus. Bijzonder inderdaad.

Het verschil in aanbod per filliaal is inderdaad opvallend. Maar ik heb nooit problemen gehad met laten overkomen van spullen. Toen wilde het personeel ook graag dat ik de spullen in de winkel liet bezorgen zodat ook zij wisten dat alles goed kwam.

Ik moest wel van te voren betalen overgens.
Natuurlijk moet Bever zich aan de regels houden, maar ik vind het eigenlijk prima dat ik wat moeite moet doen (terugbrengen naar de winkel) als ik iets wil retourneren. Uiteindelijk moeten de kosten van gratis bezorgen en retourneren wel betaald worden en erg milieuvriendelijk is al dat op en neer rijden ook niet.
Bert van Sprang schreef:Natuurlijk moet Bever zich aan de regels houden, maar ik vind het eigenlijk prima dat ik wat moeite moet doen (terugbrengen naar de winkel) als ik iets wil retourneren. Uiteindelijk moeten de kosten van gratis bezorgen en retourneren wel betaald worden en erg milieuvriendelijk is al dat op en neer rijden ook niet.
Is afhankelijk van waar je woont naar mijn idee. Is er geen Bever vestiging in de buurt, dan is het waardeloos om vervolgens enkele tientallen kilometers af te moeten reizen naar een bever vestiging zou je op die wijze een product willen retourneren. Het als individu hiervoor op en neer rijden is dan alleen nog maar minder milieuvriendelijk dan het door een postbedrijf te laten doen dat voor meerdere pakketjes in de buurt rijdt.

Aan de andere kant, woon je in de buurt, dan maak ik uit eigen beweging vaak al gewoon gebruik van lokale vestigingen wens ik een product te retourneren. Dit deed ik toen ik in het centrum van Rotterdam woonde niet alleen bij Bever, maar ook bijvoorbeeld bij de Mediamarkt, Coolblue, ANWB winkel, V&D, etc.

En mocht een lokale vestiging weigeren, was het veelal snel genoeg opgelost door te vragen naar de filiaalmanager. Maar in de laatste jaren werd dat laatste gelukkig genoeg in toenemende mate overbodig.

Persoonlijk overigens nooit problemen ervaren met Bever. Voel me dan ook zeker niet bestolen door het bedrijf.
De topictitel is aangepast omdat daarin een uitspraak stond die we, als vereniging, niet willen doen.
gewoon alles in de winkel kopen niets meer via internet en dit is nog de beste metode
gr marcel
marcel123 schreef:gewoon alles in de winkel kopen niets meer via internet en dit is nog de beste metode
gr marcel
De allerbeste methode is met een h....
Gewoon alles lopen (op blote voeten), al dat gefiets is toch maar vreemde nieuwlichterij.
Ik zag net op tv een reclame van Bever. Voor goede spullen moet je bij Bever zijn als je buiten bent. Ook als je fietst. En vervolgens laten ze een man op een stadsfiets zien die -volgens mij- de tunnel bij Amsterdam CS uit fietst.
Blijkbaar is dat hun nieuwe doelgroep en vergeten ze de vakantiefietser of de serieuze forens.
Eric Schuijt schreef:Blijkbaar is dat hun nieuwe doelgroep en vergeten ze de vakantiefietser of de serieuze forens.
Jammer. Overdreven verbreden van de doelgroep of het assortiment leidt tot het Kruidvat-effect: ze verkopen er eigelijk alles, maar als je iets anders nodig hebt dan de gemiddelde Nederlander koopt moet je er niet zijn.

Met excuses aan Kruidvat, want er zijn helaas erg veel winkelketens die dit doen.
Eerst was Bever een buitenSPORTwinkel, nu hebben ze opeens de slogan "Bever, dé buitenwinkel van Nederland." Zo gek is dat natuurlijk niet, want al die dure outdoorspullen worden lang niet alleen gekocht door hardcore buitensporters. Aan de catalogus op internet te zien lijkt het assortiment niet echt gewijzigd. Bever was al nooit een echte fietsspecialist.
Zo'n 10 jaar terug begon ik al te merken dat Bever (Zwerfsport nog) langzaam van kwaliteit naar kwantiteit schoof, de doelgroep werd steeds breder. En nu verschuift het van fysieke winkel naar digitale winkel.

Het een en ander heeft te maken het de (nieuwe) eigenaar en diens doelstelling: een investeringsclub die rendementsverbetering zoekt om zo de waarde van hun investering te verhogen. Dat is niets nieuws want de VOC (met haar aandeelhouders) was daar min of meer ook op gebaseerd. Alleen nu komt het wel dicht bij als je regelmatig bij Bever komt.

Laatst was ik in Leiden (mooie winkel trouwens met goed personeel) en daar moest de dame me bij drie verschillende vragen verwijzen naar de webshop. Ik merkte dat ze dat ook niet zo leuk vond.

Overigens, de reclame van Bever, die mensen aanspoort om meer naar buiten te gaan is enerzijds goed voor hun omzet maar kan anderzijds ook leiden tot mensen, die inderdaad meer naar buiten te gaan en daardoor wat gezonder gaan leven. Win-win situatie?