door
GMS21 » do 11 aug, 2022 21:03
Een followup van dit loskomende crank probleem.
Heb ermee terug naar de dealer geweest.
Hij heeft de linkercrank (de loskomende) met een grote inbus vastgezet.
5 dagen gecheckt af en toe, bleef vast.
Enkele dagen geleden, en 2 weken later dan toen, kwam ie weer los.
En weer vastgedraaid, zit nu telkens als ik ergens toekom, te checken, en af en toe kan ik hem inderdaad weer verderspannen.
Het lijkt me dat onderdelen (oude crank?) niet precies passen bij de nieuwe trapas.
Ik heb nooit eerder een loskomende crank gehad.
Om 1 of andere reden, met die nieuwe trapas met bestaand crankset erop, begint die bout vanzelf los te draaien.
Zoveelste probleem in lange rij. Het houdt niet op. Dit heeft uiteraard niks met de Santos TM 3+ te maken. Het is een ander crankset gemonteerd geweest door deze zelfde dealer. Blijkbaar past de combinatie van de onderdelen die hij kiest niet.
Nog een herhaling voor de duidelijkheid: dit is een fixed gear fiets. Ik duw tegen om te vertragen. De crank wordt dus in beide richtingen "belast". Zo rij ik al een 6-7 jaar, waarvan 5 met deze Santos. De conversie naar Octalink was in 2019, dit is de 1ste vervanging van de trapas geweest wegens speling.