Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe cycle2charge om je spullen op te laden - Forum Wereldfietser

nieuwe cycle2charge om je spullen op te laden

Deze komen in mei op de markt. Ik zag ze op de site van bike4travel voor 85 euro maar hier kosten deze 57 euro

https://www.cycle2charge.de/index.php/en/shop-3.html

mario
supermario schreef:Deze komen in mei op de markt. Ik zag ze op de site van bike4travel voor 85 euro maar hier kosten deze 57 euro
https://www.cycle2charge.de/index.php/en/shop-3.html
mario
Nice! Mooi verwerkt ook bovenop de Ahead (moet je die wel hebben dan, heb ik niet, realiseer ik me nu)

https://www.cycle2charge.de/index.php/en/
tot 5v/1000mA (Vanaf € 57,-- dus)

Afbeelding

Concurrentie:
USB Werk van B&M
http://en.bumm.de/produkte/e-werk-usb-w ... -werk.html
5v/500mA (€ 66,-- bij Rose)

E-Werk van B&M
http://en.bumm.de/produkte/e-werk/e-werk.html
Tot 13,3v/1.500mA (€ 91,-- bij Rose)
Wij bieden deze ook reeds aan, zijn al een paar weken op de markt en hebben het ook al aan een test onderworpen gedurende 2 weken fietsvakantie. Echt warm loop ik er nog niet van, 3 weken Schotland in juli moet meer duidelijkheid gaan geven.

Bewering van 12 km/h mag je bijstellen richting de 14 a 15 om toch optimaal te beginnen laden. Resultaten komen overeen met de the plug, alleen ligt de prijs een stuk lager. Bij opladen van gps tijdens tocht merk ik wel dat de gps niet zo snel leeg loopt, maar verbruiken doet hij toch nog redelijk wat. Een battery chargeer er aan koppelen is wel een beter idee.

Ook hier is de prijs 85€, vastgelegd door leverancier, je zal ook merken dat als je ze besteld in Duitsland je niet kan laten leveren in Belgie en Nederland. Kan ook zonder A - head btw, met een speciale houder.

Groeten Koen
Koen & Sam schreef:Bewering van 12 km/h mag je bijstellen richting de 14 a 15 om toch optimaal te beginnen laden. Resultaten komen overeen met de the plug, alleen ligt de prijs een stuk lager. Bij opladen van gps tijdens tocht merk ik wel dat de gps niet zo snel leeg loopt, maar verbruiken doet hij toch nog redelijk wat. Een battery chargeer er aan koppelen is wel een beter idee.
Ik heb zelf een Kemo lader van een euro of €30 maar merk dat het ding alleen goed werkt in NL bij gemiddelde snelheden rond de 20. Ligt het gemiddelde een stuk lager (bv in de bergen) dan loopt de lithium accu van mijn Garmin Monterra vrij snel leeg ipv dat ie wordt bijgeladen en moet ik alsnog iedere dag de accu opladen aan een stopcontact (zonder naafdynamo houdt die accu het overigens geen dag vol).
Zou de B&M E-werk het in dit opzicht beter doen? BTW ik heb geen dure SON dynamo maar een eenvoudigere Shimano.
Koen & Sam schreef:Wij bieden deze ook reeds aan
Leuk... heb je een linkje naar jullie website?
De tovenaar schreef:
Koen & Sam schreef:Bewering van 12 km/h mag je bijstellen richting de 14 a 15 om toch optimaal te beginnen laden. Resultaten komen overeen met de the plug, alleen ligt de prijs een stuk lager. Bij opladen van gps tijdens tocht merk ik wel dat de gps niet zo snel leeg loopt, maar verbruiken doet hij toch nog redelijk wat. Een battery chargeer er aan koppelen is wel een beter idee.
Ik heb zelf een Kemo lader van een euro of €30 maar merk dat het ding alleen goed werkt in NL bij gemiddelde snelheden rond de 20. Ligt het gemiddelde een stuk lager (bv in de bergen) dan loopt de lithium accu van mijn Garmin Monterra vrij snel leeg ipv dat ie wordt bijgeladen en moet ik alsnog iedere dag de accu opladen aan een stopcontact (zonder naafdynamo houdt die accu het overigens geen dag vol).
Zou de B&M E-werk het in dit opzicht beter doen? BTW ik heb geen dure SON dynamo maar een eenvoudigere Shimano.
Mijn antwoord, nee. Op dit moment is er niet echt een commercieel apparaat dat voldoende stroom opwekt in de lagere regionen om er voor te zorgen dat zware stroom verbruikers niet leeg lopen.

Een klant heeft mij bij bezoek eens doorverwezen naar een Duits forum waar ze een betere curve verkrijgen al op lage snelheden. Hier gaan we zelf in het kort ook eens aan de slag, is mogelijk als zelfbouw of aan te kopen via de bepaalde topic starters. ( naam ontgaat me, maar van zodra ik de link in mijn inbox terug vind dan meld ik die hier even)

Ik heb momenteel een klant waarbij we de charge 2 cycle gemonteerd hebben op zijn Santos als test, hij laad hier tijdens zijn woon werk verkeer de batterijen op van z'n hoor apparaat. En tevreden is hij, maar dit is heen en terug 65 km over het vlakke stuk van Belgie. Op fietsvakantie is dit nog niet getest omdat het er nog maar 3 weken op gemonteerd is. Hij houd me op de hoogte over zijn ervaringen.

Zelf doen we in juli een duurtest met 2 van die c2c's in Schotland gedurende 3 weken. Mijn gevoel? Berg af dik ok, berg op, met veel geluk zal hij laden. Vlakke stukken geen probleem, maar heeft niet de maximale laadstroom die wenselijk is om grote verbruikers niet te laden ontladen.

De houders voor de niet A - head stuurpennen laten wel wat op zich wachten, maar hier zijn we nu zelf eentje aan het ontwerpen met een 3D printer.

Je kan me vinden op www.klusovelo.com.
Koen & Sam schreef: Mijn antwoord, nee. Op dit moment is er niet echt een commercieel apparaat dat voldoende stroom opwekt in de lagere regionen om er voor te zorgen dat zware stroom verbruikers niet leeg lopen.

Een klant heeft mij bij bezoek eens doorverwezen naar een Duits forum waar ze een betere curve verkrijgen al op lage snelheden. Hier gaan we zelf in het kort ook eens aan de slag, is mogelijk als zelfbouw of aan te kopen via de bepaalde topic starters. ( naam ontgaat me, maar van zodra ik de link in mijn inbox terug vind dan meld ik die hier even)
FYI: De naam is forumslader. Onthoud die naam. De forumslader is al jaren het best scorende omvormertje dat er bestaat. Als je met de nieuwste 20 rijdt peurt-ie een ampere uit je dynamo. Dus het ken wel. Nederlandstalige (soort van) ervaringen ermee staan hier opgetekend.
Marko schreef:
Koen & Sam schreef: Mijn antwoord, nee. Op dit moment is er niet echt een commercieel apparaat dat voldoende stroom opwekt in de lagere regionen om er voor te zorgen dat zware stroom verbruikers niet leeg lopen.

Een klant heeft mij bij bezoek eens doorverwezen naar een Duits forum waar ze een betere curve verkrijgen al op lage snelheden. Hier gaan we zelf in het kort ook eens aan de slag, is mogelijk als zelfbouw of aan te kopen via de bepaalde topic starters. ( naam ontgaat me, maar van zodra ik de link in mijn inbox terug vind dan meld ik die hier even)
FYI: De naam is forumslader. Onthoud die naam. De forumslader is al jaren het best scorende omvormertje dat er bestaat. Als je met de nieuwste 20 rijdt peurt-ie een ampere uit je dynamo. Dus het ken wel. Nederlandstalige (soort van) ervaringen ermee staan hier opgetekend.

Dat is 'm. Het kan dus inderdaad wel. Het is ook een enorm doordacht ladertje met mensen die er kennis van hebben. Nadeel, mja mss dat die nog niet op je A head past voor sommigen.
Aangezien ik een enorme nitwit ben op technische gebied vraag ik me af hoe je de forumslader bevestigd aan de dynamo of gaat dat net als met de B&M ed.. met een kabeltje naar de dynamo? En dan de lader opbergen in een voortas of stuurtas, neem ik aan.

Vind deze namelijk wel erg interessant - ook al snap ik niet alles van het technische gedeelte. Onder andere wanneer je bv een 3a USB nodig hebt of wanneer een boost lader nodig is.
Klopt Inge, kabeltje via een frametasje is her handigst.

Bij een boost lader ga je gewoon een snellere oplaadtijd kunnen creëeren en met de 3A USB kan je een hogere laadstroom doorgeven. Al bij al dus een groter voordeel dan de reguliere commerciële USB laders en adapters.
Aan dat kabeltje kan dan ook de verlichting gekoppeld worden? dat zou wel handig zijn. Heeft iemand hier misschien en foto van - heb ik meteen een beeld van hoe dat dat zit. En hoe makkelijk is het aansluiten/ afkoppelen van de lader?

Dus als ik er tzt eentje wil dan is het dus handig voor de 3A usb + boost lader te gaan. Zijn er verder nog andere zaken die handig zijn om erbij te hebben? Bluetooth hoeft van mij niet (zelfde, nu ja ongeveer staat ook op de gps)

Sorry voor het beetje off topic zijn.
De Cycle2Charge V2 ziet er goed uit en de prijs is niet al te hoog...

Ik wilde hier nog even een alternatief onder de aandacht brengen, de Dynamo Harvester

Afbeelding

Het apparaat past dus niet in je A-Head balhoofd maar kan wel bevestigd worden aan stuur / frame met het bijgeleverde bevestigingsmateriaal of je stopt 'm gewoon in je stuurtas.

Zou niet veel onder doen in prestaties voor de Forumslader (misschien is het wel een commerciële "kloon" ervan?), bevat een grote bufferaccu van 3000mAh en je hoeft 'm dus niet zelf in elkaar te solderen!

Nadeel is natuurlijk wel de hogere prijs van rond de €140,- (zie daar ook de overwegend positieve reviews van onze Duitse collega's)
De cycle2charge heeft een wisselvallig/ laag rendement. Zou mijn optie niet wezen.
Koen & Sam schreef:Op dit moment is er niet echt een commercieel apparaat dat voldoende stroom opwekt in de lagere regionen om er voor te zorgen dat zware stroom verbruikers niet leeg lopen.
Het blijft lastig inderdaad. Dit is een aardige headset optie;
Sinewave Cycles Reactor: http://www.sinewavecycles.com/collectio ... es-reactor
Sinewave Cycles Revolution: http://www.sinewavecycles.com/products/ ... revolution

Over b+m (e-werk/ usb-werk) lees ik goede reviews.

Meer opties: http://www.cyclingabout.com/list-of-hub ... b-devices/
Hoe is het testen afgelopen met de Cycle2Charge in juli vorig jaar?

Ik heb zelf een Santos gekocht in juli en vlak voor mijn vakantie er ook een C2C opgezet. Met de GPS (Garmin Oregon 650T) ging het prima, alleen als ik stopte met fietsen moest ik telkens op de GPS indrukken dat hij niet moest afsluiten omdat hij geen spanning meer kreeg. Ik heb nog geprobeerd een powerbank eraan te hangen om te voorkomen dat de GPS uitgaat, maar dat werkte helaas niet. Voor de rest wel tevreden dat ik het kon opladen maar zonder buffer als je stil staat niet echt handig. Ook een smartphone was niet ideaal, maar voor de GPS, waarvoor ik hem gekocht had ideaal.
Op zich ben ik gematigd positief, rij je voornamelijk verhard en ligt je tempo relatief goed, dan kom je met de c2c al een heel eind. Ondertussen gebruiken we enkel nog de Igaro D1. OK wat betreft installatie afwerking minder mooi, maar wat betreft opbrengst echt super. Ook onverhard of bij een klim, afhankelijk van je snelheid, ligt je opbrengst nog voldoende hoog genoeg.

Ik hang er zelden rechtstreeks een toestel aan, meestal wordt er een powerbank geladen tenzij deze reeds vol is. Met de igaro kon ik perfect de powerbank mee vol laden en een iPhone op een dag fietsen wat met de c2c niet haalbaar was.
Wij hebben het alleen nog maar in Nederland geprobeerd, dus verharde wegen en vlak. Kwamen af en toe wel op een kampeerterrein zonder oplaadmogelijkheid en dan is het ideaal als je GPS nog vol is aan het eind van de dag en in combinatie met een goede powerbank (20000mAh heb ik) konden wij dan de telefoons opladen.
Goedemiddag allemaal,

Ik heb sinds korte tijd cycle 2 charge op mijn juweeltje geïnstalleerd maar nu krijg ik iedere keer op mijn IPhone de melding: accessoire wordt niet ondersteund.

Ik heb al meerdere kabels geprobeerd, ik denk zelf dat het door het volgende komt: je fietst net even te langzaam waardoor hij in een soort off modes schiet en dan dus melding geeft. Wanneer ik dan weer mijn snelheid verhoog dan laadt hij niet weer vanzelf op maar moet ik opnieuw de stekker eruit erin doen en dan laadt deze weer op en olijf hij opladen totdat ik weer de snelheid verminder. Zeer irritant en ik was benieuwd of andere dit ook zo ervaren en of een oplossing weten.

Thx groet Bas
Omdat de Cycle2Charge geen buffer-accu heeft, zou ik altijd aanraden om er een powerbank tussen te zetten, deze vangt dan die wisselende spanningen op. Moet je wel een pass-through versie hebben, die tegelijk kan laden en ontladen.
Sgteraser schreef:
zo 12 apr, 2020 16:55
Goedemiddag allemaal,

Ik heb sinds korte tijd cycle 2 charge op mijn juweeltje geïnstalleerd maar nu krijg ik iedere keer op mijn IPhone de melding: accessoire wordt niet ondersteund.

Ik heb al meerdere kabels geprobeerd, ik denk zelf dat het door het volgende komt: je fietst net even te langzaam waardoor hij in een soort off modes schiet en dan dus melding geeft. Wanneer ik dan weer mijn snelheid verhoog dan laadt hij niet weer vanzelf op maar moet ik opnieuw de stekker eruit erin doen en dan laadt deze weer op en olijf hij opladen totdat ik weer de snelheid verminder. Zeer irritant en ik was benieuwd of andere dit ook zo ervaren en of een oplossing weten.

Thx groet Bas
Deze ervaring deel ik. De C2C beschouw ik als een back up. D.w.z., tijdens het fietsen laad ik mijn powerbank er mee op en dat gaat prima.

Meestal kan ik mijn iPhone en Mio ‘s avonds wel opladen op de camping waar we dan overnachten, hetzij in het wc-gebouw, centrale ruimte, of anders via het verloopsnoer van CEE naar penaarde (zie nu dat er ook verloopstekkers zijn, zijn nog lichter en kleiner), die ik in de stroomkast prik.

Mocht dit allemaal niet mogelijk zijn, dan is gedurende de dag fietsen mijn powerbank voldoende bijgeladen/opgeladen om de apparaten weer op te laden.

En wanneer het even kan gooi ik alledrie aan het stroom, zodat zowel iPhone, Mio als powerbank volgeladen zijn voor de volgende dag.
ter info: Het vermogen van een naafdynamo is bijna altijd 3w/6v.
Hierdoor levert hij volgens de wet van Ohm maximaal 500 mA per uur aan stroom, oftewel 500mAh.

Voor veel mensen is 500mAh niet genoeg: heb je een telefoon met een batterij-capaciteit van 3000mAh, dan moet je 6 uur onafgebroken fietsen (> 14km/uur) voordat hij opgeladen is en je ondertussen geen stroom gebruikt. Dat is aan de trage kant.
Maar je kunt het proces versnellen, door het toevoegen van druk uit een ‘watertoren’. De ‘waterdruk’ wordt uitgedrukt in Ampere. Bij een systeem met een geïntegreerde powerbank (lees: watertoren) kan het dus zijn dat het opladen sneller gaat, tot wel 3A.
Dus laders, zoals The Plug V en Forumslader kunnen meer stroom leveren omdat ze een watertoren in zich hebben zodat je daar je stroom eerst kan verzamelen.
Uiteraard kan het opladen weer langer duren zodra je je telefoon of apparaat intensief gebruikt.

Hier kun je meer lezen: https://www.vakantiefietser.nl/onderdel ... t-fietsen/

Afbeelding