Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe cycle2charge om je spullen op te laden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

nieuwe cycle2charge om je spullen op te laden

Weet het niet hoor zo’n watertoren achter op je fiets. Weet niet dat wel past en hoe gaat dat in de bergen , wordt dat niet beetje te zwaar of moet ik perse een 12-36 cassette achter monteren ??
Ik zou een combinatie van Pinion 1.18 en een Rohloff naaf nemen. Dan heb je 252 versnellingen en dat zou voldoende moeten zijn: https://player.vimeo.com/video/90209097
Het is toch al 14 april en niet 1 april? :D :D
De Vakantiefietser schreef:
di 14 apr, 2020 22:38
Ik zou een combinatie van Pinion 1.18 en een Rohloff naaf nemen. Dan heb je 252 versnellingen en dat zou voldoende moeten zijn: https://player.vimeo.com/video/90209097
En hoe neem je dan die watertoren mee?

Goede uitleg over de watertoren als voorbeeld en het waarom een dergelijk systeem dan sneller laadt. Dus een accubank opladen is altijd ‘slimmer’, klopt?
klopt
Klopt is het simpele antwoord, maar voor niets gaat de zon op.

Om met de watertoren verder te gaan twee aannames:
  • Je naafdynamo levert 0,5 L/s (liter/second) water als je 18 km/h rijdt.
  • Je telefoon kan met maximaal 2,5 L/s opgeladen worden
Als je dan de naafdynamo direct aan de telefoon aan sluit dan duurt het 5 maal zo lang als met de maximale stroom.

Nu sluiten we de naafdynamo op de watertoren aan, die wordt daardoor 0,5 L/s voller. Tegelijk sluiten we de telefoon op de watertoren aan, die wordt dan met de maximale snelheid van 2,5 L/s opgeladen worden. Het combi-effect is dat de watertoren telefoon snel wordt opgeladen maar ook dat de watertoren 2 L/s leger wordt en op een gegeven moment is de watertoren leeg.

Waarom het toch een goed idee is, is omdat de naafdynamo niet altijd 0,5 L/s levert, als je stil staat levert hij niets (en vertelt je telefoon dat hij niet meer geladen wordt) maar als je sneller dan 18 km/h rijdt levert hij meer dan 0,5 L/s.

Als je een 10000 mAh powerbank hebt komt dat overeen in dit verhaal met een watertoren met een maximale capaciteit van 36000 liter. De watertoren in je mobiele telefoon is iets van 3000 mAh, een watertoren van iets van 10000 liter.

O ja, in het verhaal horen ook nog enkele lekkages thuis ;-)