Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drinkwater uit urine via unieke waterfilter - Forum Wereldfietser

Drinkwater uit urine via unieke waterfilter

Er is een lange tijd in volstrekt geheim aan gewerkt, maar op de vrijdag na Pasen presenteren de mensen van Zanathco hun revolutionaire waterfilter die urine omzet in zuiver drinkwater. Zeer handig voor wereldfietsers, want je produceert je eigen drinkwater.
De demonstratie vindt plaats om 17:00 in het openluchttheater van het Amsterdamse Vondelpark. Er worden speciale mobile toiletten geplaats om de filters te vullen.
Ik heb er via insiders al van gehoord. Waar kun je die revolutionaire filters direct online bestellen?
Klinkt lekker Bear Grylls ;). Blijft een vreemd idee natuurlijk.
-
Gelukkig maar dat je ons even waarschuwt, Eelco.
Nu nog een filter om je uitwerpselen door te persen en we zijn rond :twisted:
Doe mij maar bier ipv. gier. :wink:
bert sitters schreef:...op de vrijdag na Pasen...
Goh, dat valt op 1 april...
sonti schreef:
bert sitters schreef:...op de vrijdag na Pasen...
Goh, dat valt op 1 april...
He verdorie, nu verklap je het :evil:
willem.m schreef:He verdorie, nu verklap je het :evil:
Maak je liever boos dat er nog geen serieuze oplossing voor dat weinig ludieke probleem is.
Je trekt serieuze mensen aan, Bert.
Hier zakt mijn broek toch wel van af.

Het nut van het verkrijgen van drinkwater is evident. De vraag is of het filtraat ook nog ergens goed voor zou kunnen zijn bij het wereldfietsen. Ben benieuwd wat voor vindingrijke ideeën er zijn :)

Hans
Ja Bert, er zijn mensen die begrijpen dit soort grappen niet 8)
Hmm, de wetenschap is er kennelijk nog niet helemaal uit, want volgens anderen moet je je urine juist ongefilterd drinken.
Alleen vérs he.
Peter_K schreef:Hmm, de wetenschap is er kennelijk nog niet helemaal uit, want volgens anderen moet je je urine juist ongefilterd drinken.
Turf je even hoeveel signalen van kwakzalverij dit stuk bevat?
https://durangofreethinkers.files.wordp ... ackery.jpg

Met het idee van het zuiveren van urine tot water is echter niets mis, als de stoffen die het lichaam graag kwijt wil er maar uitgehaald zijn, want dat is de functie van de nieren volgens de moderne wetenschap, die in de tweede zin van het artikel al in één beweging van tafel wordt geveegd.
Alien schreef:
:shock: :lol:
Ja, lach maar. Maar op hun manier bespaar je wèl mooi het gewicht van een extra filter uit, plus nog eens de extra kosten die daarmee gepaard gaan!
Alien schreef:
:shock: :lol:
Leuk aan dit soort verhalen vind ik altijd dat als een natuurproduct onzuiver is, dat dat dan "rijk aan mineralen en sporenelementen" heet. Als een fabriek daarentegen ook maar één van de stofjes in een meetbare hoeveelheid aan een voedingsmiddel toevoegt dan is het al bijna een gifschandaal.
Lees voor de gein ook eens wat van de rest van die site door…