Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Test Koga Worldtraveller S - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Test Koga Worldtraveller S

Als Eric of een andere ondernemer met een verslag komt over een zelf te verkopen product, dan moet het woord "test" met een korreltje zout worden genomen.

Ik vind dit artikeltje van Eric, net als andere stukjes die hij schrijft, leuk om te lezen. En ik vertrouw zijn informatie meer dan bijvoorbeeld die van Op Pad over fietsen.

Maar het lijkt me juist om dit artikel van Eric niet los te zien van zijn winkel. Zijn belang om deze fiets positief onder de aandacht van een heleboel mensen te brengen weegt nu eenmaal zwaar. Wat mij betreft is het niet nodig om hem hierom aan te vallen. Sterker nog, ik heb er veel begrip voor. Als je een echt kritisch doorzaagrapport wil over een product, dan moet je niet bij de verkopende partij zijn.

Het dient gezegd dat Eric zijn producten niet met fluwele handschoenen test. Echt interessant vind ik de vraag of hij zijn klanten afraadt hun nieuwe fiets op eenzelfde manier te behandelen. Zie mijn eerdere vraag aan hem.

Hans
javb2812 schreef:
Eric Schuijt schreef:ook toen ik mijn wereldreis maakte tilde ik mijn fiets niet boven het water uit. Maar ja, dat is al weer 26 jaar geleden.
Eric, als klanten een nieuwe Rohloff fiets bij jou gekocht hebben en daarmee rivieren willen doorsteken, vind jij het dan prima als ze dat op dezelfde manier doen als jij? Met het oog op garantie/service?
Ik ben op deze manier rivieren doorgestoken met een fiets die ik bij Eric heb gekocht. Dat vond men bij De Vakantiefietser geen probleem, integendeel. Het resulterende onderhoud aan de wiellagers viel niet onder garantie, maar dat spreekt vanzelf na jaren gebruik. Mijn fiets heeft geen Rohloff, dat maakt de blast radius bij dit soort capriolen wel stukken kleiner, lijkt me.
Mooi en informatief verhaal. Verbazend dat welhaast iedere post op dit forum uit kan lopen op een negatieve discussie en/of azijnzeikerij.
Ik ken vooral mensen die blij worden van fietsen :P en over fietsen praten......
ik had ook al het gevoel dat het azijnpissersgilde wakker was geworden.
Wie zijn in werkelijkheid de azijnzeikerds? Zij die kritisch bedenkingen hebben/vragen stellen of zij die elke kritische vraag/bedenking als 'azijnzeikerij' bestempelen?

Twee van de minst constructieve posts in dit draadje zijn in ieder geval afkomstig van mensen die tot de laatste groep behoren.

Renaat
Moet denken aan een vorig topic ( uiteindelijk opgeschoond door moderator )
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... nt#p249182

Ook in dit topic werd de TS stevig aan de tand gevoeld, bekritiseerd en in twijfel getrokken

Ik zie de site van Eric , als een informatie-bron, waar je naast info over fietsen, ook veel andere info kunt vinden ( praktische info, reisimpressies etc )
Ik vind zijn testen / flinpjes met luchtige insteek vaak prettig om te bekijken.
jumbo schreef:Ik zie de site van Eric , als een informatie-bron, waar je naast info over fietsen, ook veel andere info kunt vinden ( praktische info, reisimpressies etc )
Ik vind zijn testen / flinpjes met luchtige insteek vaak prettig om te bekijken.
Dat vind ik oprecht ook. Waardering voor de moeite die Eric in zijn teksten steekt.
Ik vind ze tamelijk leerzaam en heel vermakelijk.
Niet alle, maar wel veel bedenkingen komen voort uit nieuwsgierigheid, dat is toch prima? Maar ala, zonder verdere reactie van Eric zelf zal dit topic vermoedelijk niet meer interessanter worden.

Hans
loknor schreef:
gios schreef:
Eric Schuijt schreef:Als iets niet goed is, dan publiceer ik principieel niet daarover.
Ik geloof wel dat Eric zonder bijbedoelingen een test publiceert, alleen bovenstaande quote snap ik niet. Welk principe heb je het hier over, Eric? Als een product niet aan je eisen voldoet of gewoon slecht is, dan mag de wereld dat toch gewoon weten?
Eric zal met die leveranciers toch door een deur moeten. Los van de impact die dat zou hebben op je bedrijfsvoering, het is gewoon niet netjes om je partners te drogen houden.
Een beetje flauw misschien, maar als ik van bepaalde producten geen test van Eric vindt, kan dat betekenen dat hij het als slecht getest heeft... Of dat hij het niet getest heeft. En om te weten of hij een artikel goed vindt, hoef ik alleen te kijken of hij er een test over heeft gepubliceerd... ;-)

Als je artikelen test en erover publiceert, dan vind ik eigenlijk dat je dat eerlijk moet doen, dus ook over artikelen die je niet goed vindt, publiceren. Als Eric deze Koga niet goed had gevonden, had hij dus geen test gepubliceerd? Ik stel me de vraag of je dan nog objectieve tester bent...
Polling schreef:Als je artikelen test en erover publiceert, dan vind ik eigenlijk dat je dat eerlijk moet doen, dus ook over artikelen die je niet goed vindt, publiceren.
Ik denk dat Eric wel iets leukers te doen heeft dan honderdduzend testverslagen schrijven van alle rommel op de markt die hij al eens gezien heeft.
De filisofie van Eric vind ik een heel goede: uitsluitend goede spullen verkopen.
Bij de meeste fietsenmakers heb ik geen flauw idee of hetgeen ik uit het rek van de groothandel pak de maand erna niet al uit elkaar valt van ellende, net op het verste punt van mijn vakantie natuurlijk.

Dat neemt niet weg dat ik vind dat als hij iets test, hij de nadelen ervan ook hoort te benoemen. Dat kan hij als belanghebbende wel weglaten, maar dan is er dit forum :D
Nieuw in het Signature programma van Koga......derailleur fietsen.
De GrandTourer S ( GTS )
http://www.koga-signature.com/Build-You ... atortype=4

Blijkbaar is de "oude " KS-TR 28 tour versie met verstelbare achterpadden niet meer leverbaar