Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overzicht vakantiefietsen, prijzen en ervaringen - Forum Wereldfietser

Overzicht vakantiefietsen, prijzen en ervaringen

Beste Forummers,

Aan het eind van het jaar worden door verschillende fabrikanten weer nieuwe modellen en uitvoeringen van fietsen worden gepresenteerd. Vaak worden deze modellen wel genoemd hier, zie bijvoorbeeld de recente draadjes over de Cube Travel en de Koga Worldtraveller in dit subforum 'commercieel nieuws', maar we hebben voor zover ik weet geen plek waar we één en ander een beetje bij elkaar zetten.
Vandaar dat ik dacht dat het misschien wel aardig is om in dit draadje fietsen te plaatsen die op dit moment op de markt zijn, inclusief (richt)prijzen, ervaringen en plus en minpunten. Op die manier kunnen aspirant kopers een beetje een overzicht krijgen wat er zoals te koop is....

Ik heb net een nieuwe fiets gekocht en trap daarom maar af.

Ik zocht een stalen (comfort) fiets, ruimte voor dikke banden, schijfremmen en geschikt voor dagelijks gebruik en vakanties in Europa. Ik fiets 9 vd 10 keer met mijn kids.

Het is na plussen en minnen (zie dit draadje) een Kona Big Rove St geworden. Ik heb hem nu een week of 6 en ben er tevreden mee. Het frame is redelijk comfortabel, misschien met voortassen erbij voor sommige smaken te soepel, maar aangezien ik de fiets ook als dagelijks vervoer gebruik voor mij een goed compromis. Ik vond de voorvork in eerste instantie wat lomp aandoen, maar op hobbelige klinkerwegen doet de vork en frame goed haar werk. De prijs voor de fiets is € 1.200 (http://www.konaworld.com/big_rove_st.cfm)

In de winkel waar ik deze fiets gekocht heb stond ook de 'gewone' Rove (in staal en alu). In de alu versie m.i. een goede basis voor een lichte toerfiets voor € 700. Ik koos uiteindelijk voor de Big Rove vanwege de ruimte voor dikkere banden en ik met kinderen fiets en een dropbar dan niet echt ideaal is....

Afbeelding
Het model van vorig jaar..

Afbeelding
Zo ziet mijn fiets er nu uit..

Afbeelding
Afbeelding
Mijn vorige fiets was een Koga Randonneur en ik twijfelde tussen een Surley LHT en een Big Rove, vandaar dat ik ook wat framematen naast elkaar gezet had...
Je kunt als beginpunt het lijstje van merken onderaan deze pagina op de wiki als startpunt gebruiken. Je moet het wel "eventjes" updaten.
Leon schreef:Je kunt als beginpunt het lijstje van merken onderaan deze pagina op de wiki als startpunt gebruiken. Je moet het wel "eventjes" updaten.
Inderdaad, je zou de Wiki als vertrekpunt kunnen gebruiken. Alleen daarin wordt niet verwezen naar de modellen, en juist bij de 'grotere' merken zijn die vaak wat verstopt en zijn geen prijzen vermeld..

Op de Trek website zijn de trekkingfietsen bijvoorbeeld verstopt onder het kopje racefietsen (http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/touring/).... Terwijl de Trek 520 touring (voor € 1.300) een hele mooie fiets is, maar behalve de dropbars niks gemeen heeft met een racefiets...
Afbeelding

Wellicht kan na een tijdje de Wiki ook wel weer aangepast worden adhv dit draadje...
eric190173 schreef:Terwijl de Trek 520 touring (voor € 1.3000) een hele mooie fiets is, maar behalve de dropbars niks gemeen heeft met een racefiets...
Ik mag hopen dat hier een nul teveel staat? :roll:
keesswart schreef:
eric190173 schreef:Terwijl de Trek 520 touring (voor € 1.3000) een hele mooie fiets is, maar behalve de dropbars niks gemeen heeft met een racefiets...
Ik mag hopen dat hier een nul teveel staat? :roll:
ahum, thx, verbeterd...
sjefke schreef:Cube heeft zijn reisfiets-model Travel geschikt gemaakt voor echt dikke banden, zoals 55-622 Big Apples of Almotions. Volgens mij de eerste serie-fiets in dit segment die echt dikke banden verdraagt, zelfs met spatborden, en ook nog voor een redelijke prijs. Zonodig kun je binnen een redelijk budget de afmontage naar eigen wens opwaarderen. Om te beginnen met de Altus shifters op de Travel. Er zijn ook nog wat modellen met naafversnellingen.
http://www.cube.eu/nl/products/trekking ... -red-2016/
Wat vinden jullie ervan? De kleur is natuurlijk waardeloos.... :roll:

Gevonden prijzen online: Travel €849,00 en Travel EXC €1049,00 (https://www.fietsenwinkel.nl/fietsen/-/ ... erenfiets/)
De fiets wordt verder besproken in dit: draadje