Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kickstarter projecten interessant voor (wereld) fietsers - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Kickstarter projecten interessant voor (wereld) fietsers

Niall schreef:OTTOLOCK fietsslot

Afbeelding

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit meer bescherming biedt dan zo'n kabelslotje wat je zo doorknipt maar wie weet...
Iemand al ervaring met dit slot? Ze beloven een sterk slot. En lichtgewicht. En klein. Dat klinkt bijna te goed om waar te zijn...
Pedal Plate adapter voor klikpedalen (blijkbaar een Nederlands product?)

Afbeelding

Volgens mij zijn er echter al meerdere producten op de markt die hetzelfde doen...
Niall schreef:Volgens mij zijn er echter al meerdere producten op de markt die hetzelfde doen...
Precies. En de hoofdprijs bij kickstarter projecten is een product dat doet waarmee geadverteerd wordt, het risico is dat je je geld kwijt bent.
Mefistofele schreef:Iemand al ervaring met dit slot? Ze beloven een sterk slot. En lichtgewicht. En klein. Dat klinkt bijna te goed om waar te zijn...
Net zo als voor dit lichtgewicht slot lijkt mij het sluitmechanisme het zwakste onderdeel, drie cijfers is al weinig en hoe krijg je goed grip op die band?

Het slot is volgens mij net beschikbaar en ik vond zo even geen gebruikerservaringen op het Internet.
Dit ziet er wel gaaf uit!

https://www.kickstarter.com/projects/10 ... nav_search

ziet er ook erg rubuust uit moet ik zeggen, en in combinatie met meerdere beschermhoezen (diverse telefoons ook) iPhone, Samsung, htc, etc.
TReGo "trolley" voor montage thv de voorvork

Afbeelding

Leuk idee maar ziet er wel enorm gecompliceerd uit :shock:

Blijkbaar kan de trolley ook worden omgebouwd tot een meer conventioneel ogende fietskar

Afbeelding
Wat betreft de Switchback Bike Phone Mount vraag ik me af hoe het met de bediening via de buttons van je telefoon gaat. Bij mijn telefoon zitten die halverwege de zijkanten en het lijkt er sterk op alsof je die niet meer kan bedienen.

De TreGo ziet er grappig uit en het lijkt me leuk eens er mee te rijden als hij beschikbaar is maar om hem daar voor aan te schaffen... Zo moeilijk is het ook niet om boodschappen te doen met fietstassen en/of een rugtas.
Niall schreef:Pedal Plate adapter voor klikpedalen (blijkbaar een Nederlands product?)

Afbeelding

Volgens mij zijn er echter al meerdere producten op de markt die hetzelfde doen...
Ik rij al een poosje rond met Flypedals en ben daar zeer tevreden over. Zij maken van mijn SPD-SL pedalen alsnog platformpedalen. Ze hangen wel altijd op z'n kop bij het verkeerslicht, dus dat is ff wennen. Maar als je aan klikpedalen kan wennen, lukt dit al helemaal.

Als ik ga wielrennen doe ik mijn klikschoenen aan en klik met een grote imbussleutel de Flypedals los. Dat kost wat kracht en kan ook wel met de blote hand.

De Nederlandse inleggers vullen alleen het gat in een spd-sl pedaal, waarmee het nog geen oppervlakte van een platformpedaal wordt. Prima voor nood, maar bij dagelijks gebruik maakt het mijn tenen eerder gevoelloos. De Flypedals zijn langer en breder.
Het is nog een Kickstarter of Indiegogo project maar ik vraag me af hoe lang het duurt totdat er een slot met dit materiaal op de markt komt:

Material that cannot be cut would make the ultimate bike lock

Het volledige onderzoek: Non-cuttable material created through local resonance and strain rate effects
In het voorjaar komt er een nieuwe Beeline Velo 2
Voor de liefhebber van leuke, bruikbare navigatie.
Blijft altijd een item, iedereen vindt er iets van.
Maar geniet van dit gadget.
https://www.kickstarter.com/projects/ri ... d-tracking
Voor die Velo moet je iets doen met je geest.
Het zomaar volgen van 'pijlen' vereist een bijzondere instelling.
Je weet niet waar je bent een je weet niet waar je gaat.
Een kaart geeft houvast aan het brein.
Zo te zien kan het ding alleen rechts of links melden. Dat is leuk in het grootste deel van Amerika, maar hier in Nederland en helemaal in België ga je dan om de haverklap de mist in. Kruispunten hebben alle onmogelijke hoeken en wat rechtdoor lijkt is het vaak niet. Wat doe je bijvoorbeeld als er meerdere rechtsaffers op één plek zijn? Bijvoorbeeld vijf meter na elkaar. Bij fietspaden is dat geen zeldzaamheid maar meer de norm.