Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsgereedschap bij de Aldi. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsgereedschap bij de Aldi.

Na de treurig stemmende foto's van gisteravond nu nieuwe foto's gemaakt in de frisse ochtendzon. het linkje blijft hetzelfde.

Het zilveren staafje is een plastic bandenspanningsmeter.

http://www.mijnalbum.nl/Album=CEG33QKL#KK3KVJQ3
Hermannetje schreef:Na de treurig stemmende foto's van gisteravond nu nieuwe foto's gemaakt in de frisse ochtendzon.
Hulde!
Kijk, daar kun je meer mee! Dank! Nu valt mij ook op dat er géén sleutel bij zit om de veelgebruikte buitenboordlagers de (de)monteren. Of de sleutel met het scharnier erin moet kunnen worden toegepast op een manier die ik niet ken.

Indien dat niet het geval is, zou het voor mij een reden zijn om dit setje links te laten liggen, als je een basisset wilt hebben.
Hermannetje schreef:Na de treurig stemmende foto's van gisteravond nu nieuwe foto's gemaakt in de frisse ochtendzon. het linkje blijft hetzelfde.

Het zilveren staafje is een plastic bandenspanningsmeter.

http://www.mijnalbum.nl/Album=CEG33QKL#KK3KVJQ3
Super, heel erg bedankt!
Omdat ik nou ook alles wil weten, ben ik dieper in deze materie gedoken.

Dit koffertje is ook regelmatig door Lidl verkocht. Omdat bij onze Oosterburen er 80 miljoen mensen wonen, is er veel te vinden over de "Lidl fahrrad werkzeug koffer". De meningen zwabberen weer van "dit kan nooit wat zijn" tot "prima bruikbaar."

En...laat ik nou een reparatiekoffer test vinden uit Duitsland!

Deze koffer staat er niet exact tussen maar wel eentje die er op lijkt.

http://www.bike-magazin.de/test_technik ... 19173.html

Veel leesplezier!
Je bedoelt dan die Xtreme-koffer? Nou, die heb ik dus. Mét, zoals je kunt zien, een HT2-lager-sleutel.
Ik heb dit setje (ziet er bijna het zelfde uit, sommige gereedschapjes zijn op de foto glanzend en bij mij mat en dus mogelijk van een ander materiaal. Ik heb er twee jaar geleden door een vergissing van de Lidl in mijn voordeel € 25,-- voor betaald en het is echt een briljant setje. Een cassette afneem setje, bracket trekker (of hoe heet dat) en gereedschap om de trapas te verwijderen rechtvaardigen de prijs al. Zeker omdat die onderdelen allemaal nog leven.

Ik heb bijvoorbeeld erg veel geweld gebruikt om een trapas los te maken maar het gereedschap daarvoor gaf geen krimp. De sleutel die ik als hefboom gebruikte heb ik wel gemold helaas maar héé kracht maal arm (Ik had daar nog een buis van een dakdrager aangezet). Netto resultaat is overigens dat die specifieke trapas nog steeds niet los is :cry: Maar het gereedschapje daarvoor is in prima shape.

Overigens zie ik deze set niet als een eindstation maar een mooie basis waarop verder gebouwd kan worden als dat zo nodig blijkt te worden.

Bottom line: Niks mis mee.
Draaide je wel de goeie kant op?

(geintje)
eindgebruiker schreef:Draaide je wel de goeie kant op?

(geintje)
Terechte vraag.

Bij de donorfiets<...> draaide ik aan de kettingbladkant idd tegen de klok in. Was ook een goede reden waarom het toen eerst niet lukte.