Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lezyne introduceert Lezyne GPS fietscomputers - Forum Wereldfietser

Lezyne introduceert Lezyne GPS fietscomputers

Lezyne GPS fietscomputer
Lezyne bekend van haar mooie, hoogwaardige aluminium producten voor de fietsmarkt als fietsverlichting, fietslampen, pompen en gereedschappen, introduceert nu ook Lezyne fietscomputers. In totaal komen er 3 verschillende modellen van deze GPS fietscomputers. Met de Lezyne mini GPS claimt Lezyne zelfs de kleinste fietscomputer ter wereld te maken.

De Lezyne Power GPS en Super GPS kunnen ook draadloos communiceren met randapparatuur als een hartslagmeter of een cadans- of snelheidssensor. Lezyne lanceert ook gelijk een eigen app en software programma waarmee je gereden routes en trainingen terug kunt kijken op de computer.

Afbeelding

Alle Lezyne GPS fietscomputer zijn erg elegant vormgegeven en hebben een compacte, stevige aluminium behuizing en beschikken over flashgeheugen. Gereden ritten worden opgeslagen als .fit, zodat ze kunt delen met Strava en TrainingPeaks.

Lezyne Mini GPS, vanaf €139,-
De Lezyne Mini GPS is de voordeligste en heeft een adviesprijs van €139,- De Lezyne Power GPS heeft de meeste mogelijkheden en is te koop voor €199,-. Bekijk hier alle specificaties van de nieuwe Lezyne GPS fietscomputer serie.
Afbeelding
Ze zijn er mooi uit, maar:

- Wat is het batterijverbruik?
- Werkt het goed met OSM/OFM?
- Is het gegarandeerd weerbestendig?

(Na even op de website te hebben gekeken)

- Hoe werkt de GPS? Alleen opslaan of ook tracks volgen?
Zo op het oog lijkt me dit alleen een "gps-logger" en werkt zo te zien zonder kaartmateriaal op de gps zelf.
Vrij prijzig lijkt me, hoewel het ding misschien meer kan dan ik op het eerste gezicht denk.
Filmpje van de Lezyne Mini GPS https://www.youtube.com/watch?v=nSjvvS57ZOs
Ok, ik ben overtuigd: ik zal m zeker niet kopen.

Ten eerste omdat ik de batterijduur te kort vind.

Ten tweede omdat ik een gps wil om te weten waar ik kan fietsen.
En als ik al een gps-logger voor een dag wil, dan kan ik mijn telefoon gewoon gebruiken (die neem ik toch al mee).

Ten derde omdat ik er niet van overtuigd ben dat deze voldoende weerbestendig is.

(En ik geloof ook niet dat dit apparaatje zo snel gps-signaal vindt als in het filmpje (1 sec!)).

Ik vind het design overigens wel mooi.
Dit heeft denk ik niet veel met vakantiefietsen te maken... Ik zag ze laatst al een keer, en toen kreeg ik het idee dat ze eigenlijk niets anders doen dan m'n TomTom hardloophorloge. Die heb ik ook al eens gebruikt om een kort fietstochtje te loggen; eigenlijk zou tomtom daar fietshouders voor moeten maken.

oh wacht... dat doen ze al :)
Afbeelding
Ik kan niet over dat toestel oordelen, maar de meeste van hun fietslampen zijn rotatiesymetrisch ontworpen (zonder enige vorm van begrenzing van het licht bovenaan). En gezien ik een grondige hekel heb aan verblindende fietsverlichting zal ik niet snel iets van dat merk kopen. In landen waar men geen tweerichtingsfietspaden kent is die rototiesymetrie mogelijk geen groot probleem, hier wel.

Zouden deze fietscomputers even ondoordacht ontworpen zijn?
Ik denk dat als Garmin ook lampen zou maken, die afdeling ook niet met de afdeling GPS zou communiceren. Of at de GPS ondoordacht maakt, is een tweede :wink: .
Ach ik gebruik geen GPS ;)