Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Surly Long Haul Trucker Handgebouwd €1395 - Forum Wereldfietser

Surly Long Haul Trucker Handgebouwd €1395

Nieuw 26" of 28" LHT frame compleet vakantieklaar afgemonteerd.

Afbeelding

Versies;
28" V-brakes (Pearl, Caki of Black)
28" Disc-brakes (enkel Maroon rood)
26" V-Brakes (Pearl, Caki of Black)
26" Disk-brakes (enkel Maroon rood)

Afbeelding

Mogelijkheden;
Shimano Deore LX V-brakes (bij prijs inbegrepen) of Disc-brakes met Avid mechanische schijfremmen (+€150).
Verschillende maten rechte of licht gebogen Tom Ritchey sturen en stuurpennen mogelijk (bij prijs inbegrepen) of Tom Ritchey racestuur met prachtige Sora 2015 Dual control verstellers (+€150).

https://www.youtube.com/watch?v=qOg5GnqR6zI

Banden; 32, 35 of 38 mm. Marathon (zonder meerprijs alle maten beschikbaar) of Marathon Mondeal (meerprijs afhankelijk van maat) tot 42 mm met spatborden, tot 45 mm zonder spatborden.
Kleuren Frame en vork; Smoggy Pearl, Blacktacular of Cakipants.
Disc Trucker; Maroon.
Kleuren veranderen slecht één keer in de twee of drie jaar en zwart blijft vrijwel altijd in de collectie.
Maten; van heel klein, 42 cm (voor kinderen) tot heel groot, 64 cm (voor mensen van meer dan 2 meter) en alles daar tussen.

https://www.youtube.com/watch?v=cS55np30m4w

Sandaard voorzien van;
Deore 3x9 versnellingen.
Shimano vierkant crankstel met stalen bladen en vierkante trapas.
28" Deore LX, Sari T-19R DT Swiss wielen met naafdynamo en verlichting.
26" Deore LX, M-ZX 19 DT Swiss wielen met naaddynamo en verlichting.
Sram ketting met powerlink.
2 Bidonhouders.
Schwalbe marathon banden.
SKS spatborden zwart of zilver.
Brooks B17.
Tubus achterdrager.
B+M Dynamo Verlichting met aan/uit schakelaar, blijft branden bij stoplicht

https://www.youtube.com/watch?v=U6DET5Om-kQ


Upgrade Trapgedeelte;
Crankstel upgrade Stronglight +€90 inc. gesmeed aluminium bladen met Stronglight trapass.
Crankstel upgrade SPA CYCLES TD-2 Touring +€110 inc. Zicral gevreesd aluminium bladen met Stronglight trapass.

Mogelijke extra's (prijs op aanvraag);
Tubus voordrager.
Pedalen naar keuze.
Salsa Woodchipper.
USB aansluiting voor je GSM of GPS.
Remlicht in de achterlamp.
Surly ipv Tubus Racks.
Slot.
Etc.


Afbeelding

Hoe werkt dit?
1 Je mailt me voor vragen of we maken meteen een afspraak.
2 We gaan er rustig voor zitten koffie inbegrepen en we bespreken samen de opties en jij mag kiezen hoe je het wilt hebben.
3 We meten je op en jij krijgt een contract met alle details, je denkt er nog een tijdje over na of je ziet ervan af.
4 Ga je akkoord dan doe je een aanbetaling en bestel ik de onderdelen.
5 Twee weken nadat de onderdelen binnen zijn kun jij je fiets ophalen.
6 Je maakt een test rit en we stellen de fiets op jou af.
7 Je betaald het restant en kunt je fiets mee nemen.

Je krijgt alle aankoopbewijzen van alle onderdelen mee zodat je altijd zelf je garantiebewijs van elk onderdeel in huis hebt.


Vind je de fiets heel mooi of lijkt die je geweldig? Vind je de fiets spuuglelijk of lijkt het je helemaal niets? Heb je positieve of negatieve ervaring met Surly of met de onderdelen die ik gebruik? Laat een leuk of minder leuk berichtje achter op het forum!
Heb je vragen, wil je meer weten over de fiets, hoe die wordt opgebouwd, heb je specifieke wensen of wil je een afspraak maken? Stuur een berichtje naar mijn privébox!



Stop met werken en wordt wereldfietser op een LHT.
https://www.youtube.com/watch?v=BNAGlBkosks

ps ik doe dit uit liefhebberij en om te kijken of mensen interesse hebben in dit concept, ik heb tot nu toe al mijn eigen fietsen zelf opgebouwd en heb veel ervaring met vakantiefietsen dus als jij mij aangeeft wat jij precies wilt kan ik voor jou de perfecte vakantiefiets bouwen.

Afbeelding
Foto's dienen slechts een voorbeeld, onderdelen zijn zoals omschreven.


Nog een plaatje.....
Afbeelding
Zoveel zou ik niet meenemen maar de LHT kan dit wel aan en met gemak, hij is gemaakt van staal en het frame is extra lang waardoor hij niet gaat slingeren met begage, daarnaast is de voorvork zo ontworpen dat je ook met zware bagage o je lowriders zo weinig mogelijk je polsen belast.


Vind je de fiets heel mooi of lijkt die je geweldig? Vind je de fiets spuuglelijk of lijkt het je helemaal niets? Heb je positieve of negatieve ervaring met Surly of met de onderdelen die ik gebruik? Laat een leuk of minder leuk berichtje achter op het forum!
Heb je vragen, wil je meer weten over de fiets, hoe die wordt opgebouwd, heb je specifieke wensen of wil je een afspraak maken? Stuur een berichtje naar mijn privébox!
Ik vind dit een erg goed concept.Het laat zien hoe je met een mix van bestaande onderdelen en veel kennis van zaken tot een goede fiets ,tegen een betaalbare prijs kunt komen .
Heel goed dat je je energie niet steekt in het opnieuw uitvinden van het wiel om daar vervolgens een wereldprijs voor te vragen .
Het is dat ik al een fiets heb waar ik happy mee ben.Anders zou ik dit zeker overwegen.

Ik wens je succes.

Groet.
Ando bedankt, je hebt gelijk een wereldprijs is niet nodig, de fiets is grotendeels gebaseerd op wat er in de jaren 70 al was, met uiteraard moderne technieken maar zonder daarin door te slaan!

Het idee is een oerdegelijk, simpel en vertrouwd concept voor een zeer scherpe prijs!
Is de 1395 euro inclusief btw?
Zuiz schreef:Is de 1395 euro inclusief btw?
1395 euro is inclusief alles!

Voor meer specifieke vragen gaarne naar mijn privébox.
De kleinste LHT....
Afbeelding

De grootste LHT....
Afbeelding



Vind je de fiets heel mooi of lijkt die je geweldig? Vind je de fiets spuuglelijk of lijkt het je helemaal niets? Heb je positieve of negatieve ervaring met Surly of met de onderdelen die ik gebruik? Laat een leuk of minder leuk berichtje achter op het forum!
Heb je vragen, wil je meer weten over de fiets, hoe die wordt opgebouwd, heb je specifieke wensen of wil je een afspraak maken? Stuur een berichtje naar mijn privébox!
Zo ziet een 26" met schijfremmen en een racestuur er uit...

Afbeelding

Ter vergelijk, zo ziet een 28" versie met Mini V-brakes er uit...

Afbeelding



Vind je de fiets heel mooi of lijkt die je geweldig? Vind je de fiets spuuglelijk of lijkt het je helemaal niets? Heb je positieve of negatieve ervaring met Surly of met de onderdelen die ik gebruik? Laat een leuk of minder leuk berichtje achter op het forum!
Heb je vragen, wil je meer weten over de fiets, hoe die wordt opgebouwd, heb je specifieke wensen of wil je een afspraak maken? Stuur een berichtje naar mijn privébox!
Afbeelding
28"; Deore LX, Sari T-19R DT Swiss wielen met naaddynamo

Afbeelding
of 26"; Deore LX, M-ZX 19 DT Swiss wielen met naaddynamo

Afbeelding
Deore 3x9 versnellingen Zilver of Zwart

Afbeelding
Tom Ritchey competition Zadelpen, Stuurpen (in 5 lengte maten) en Stuur (normaal, extra breed of gebogen model)

Afbeelding
of Tom Ritchey competition Racestuur 40, 42 of 44 cm (Breedte afhankelijk van jouw schouwers), Stuurpen (in 5 lengte maten) en Zadelpen

Afbeelding
Deore 3x9 Rapidfire shifters

Afbeelding
of Sora 3x9 2015 Dual control

Afbeelding
Zwart of Bruin Brooks B17 (zonder gleuf of damesmodel kan ook)

Afbeelding
Zwart of Bruin Brooks Flyer (B17 met veren) +€50 (met gleuf of damesmodel kan ook)

Afbeelding
Shimano Crankstel met vierkant aansluiting (omdat we geen andere type assen op een vakantiefiets willen) Zilver beperkt beschikbaar

Afbeelding
Stronglight Impact Crankstel Upgrade +€90 gesmeed aluminium

Afbeelding
Spa Cycles Crankstel Upgrade +€110 gevreesd aluminium

Afbeelding
Shimano HG50, keuze uit;
11-25
11-30
11-32
11-34
12-23
12-25
12-27
13-25
14-25

Afbeelding
Tubus Logo of Vega (lichter maar simpeler) drager (beide zwart of zilver verkrijgbaar)

Afbeelding
Standaard remmen Deore LX (Zilver moeilijk verkrijgbaar en paar tientjes extra)

Afbeelding
Remmen voor Sora grepen en een racestuur (maximaal 35 mm banden) Zilver beperkt beschikbaar

Afbeelding
Remmen voor Disc Trucker Zwart of Zilver.




Banden;

Afbeelding
Schwalbe Marathon standaard banden 32, 35 of 38 mm.

Afbeelding
Schwalbe Marathon Mondial banden (meerprijs afhankelijk van maat), deze banden zijn voor slecht wegdek en daarmee vooral bedoeld voor buiten Europa, deze gaan tot 45 mm maar dan moeten de spatborden eraf.

Heb je vragen of wil je een afspraak maken stuur een berichtje naar mijn privebox!


Vrijwel alles kan en alles is mogelijk binnen 3x9 Deore aandrijving en de Deore LX naven (de sterkste naven van Shimano). De keuze is aan jou!

Afbeelding


Vind je de fiets heel mooi of lijkt die je geweldig? Vind je de fiets spuuglelijk of lijkt het je helemaal niets? Heb je positieve of negatieve ervaring met Surly of met de onderdelen die ik gebruik? Laat een leuk of minder leuk berichtje achter op het forum!
Heb je vragen, wil je meer weten over de fiets, hoe die wordt opgebouwd, heb je specifieke wensen of wil je een afspraak maken? Stuur een berichtje naar mijn privébox!
Hoi!

Ik zie dit bericht nu pas en ben op zich zeker geïnteresseerd.. Ben van plan volgende lente aan een fietsreis naar India te beginnen en was tot nu toe op zoek naar een tweedehands Koga Randonneur, maar heb de indruk dat ze tegenwoordig vaak bijna evenveel kosten als deze volledig nieuwe fiets :)
Om één of andere reden lukt het me echter niet om je een privé bericht te sturen (ik ben nog niet lang lid en dit is mijn eerste forumpost, dus het zou kunnen dat het daarmee te maken heeft), maar ik zou je graag even contacteren om eens te zien wat mogelijk is :)

Bedankt,

Jef
Hi.
Wat een toeval. Ik was al op zoek naar deze fiets maar kon er niet achter komen waar deze verkrijgbaar zijn en dit bied een uitkomst. Zeker als de fiets geheel op maat samengesteld kan worden. Een PB sturen lukt helaas niet maar ik zou toch wat meer willen weten. Ik zou graag eens willen komen kijken wat er mogelijk is en hoe we de fiets kunnen opbouwen. Zou je kontakt met mij kunnen opnemen..

Bvb dank.

mac
Beste Hobbybouwer,

Hoe kan ik met je in contact komen om de mogelijkheden te bespreken?

Vriendelijke groet,

Shorty
Beste mensen helaas komen hier prive berichten niet altijd aan of blijkt het in sommige gevallen zelfs onmogelijk om een prive bericht te versturen, u kunt ook naar mijn prive adres sturen dan krijgt u ALTIJD antwoord hobbybouwer@outlook.com
mijn excuus voor het ongemak en bedankt.
Het zijn mooie fietsen, zo moeilijk zijn ze toch niet verkrijgbaar?
***NIEUWS***

Aanpassing;
Steeds meer groepen worden 10 speed, Deore M510 3x9 speed is als complete groep niet meer verkrijgbaar en wordt vervangen voor deore M610 3x10 speed. Helaas passen daarbij ook de Shimano 9 speed crankstellen met vierkante trapas niet meer. De fietsen worden vanaf nu volledig met de nieuwe Deore groep afgebouwd.


Weilen;
Deore LX gaat ook verdwijnen maar de weilen met Deore LX en de prachtige DH-T670 naafdynamo kunnen gelukkig nog wel gemonteerd worden.

Zilver/Pearl;
De Long Haul Trucker in de kleur pearl is nog maar in enkele maten beschikbaar, mocht je deze kleur nog graag hebben, moet je snel zijn.
Hobbybouwer schreef:Deore M510 3x9 speed is vrijwel niet meer verkrijgbaar en wordt vervangen voor deore M610 3x10 speed, de remmen komen dan ook uit deze groep. Helaas passen daarbij ook de Shimano 9 speed crankstellen met vierkante trapas niet meer. De fietsen worden vanaf nu volledig met de nieuwe Deore groep afgebouwd.
Dus met de beruchte buitenboordlagers? (Zie o.a. dit draadje).
Hobbybouwer schreef:Helaas passen daarbij ook de Shimano 9 speed crankstellen met vierkante trapas niet meer. De fietsen worden vanaf nu volledig met de nieuwe Deore groep afgebouwd.
9-Speed crankstel werkt probleemloos met 10-speed cassette. Zou toch echt voor de vierkante as optie blijven gaan.
Klopt 9 speed crackdstellen werken ook op 10 speed cassettes, maar Shimano Deore vierkant bestaat niet meer, Alivio vierkant duurt niet lang meer, wel kan er (tegen meerprijs) gekozen worden voor een ander merk vierkant crankstel en die zijn inderdaad geschikt voor 9 en 10 speed Shimano systemen. De standaard afmontage is overigens wel verbeterd, niet alleen is de nieuwe Deore beter dan de oude Deore, ook krijg je nu de gehele groep op je fiets waar je voorheen een mix kreeg van diverse Shimano groepen.

De standaard afmontage is vanaf nu;
Deore complete groep, Deore LX wielen net als de rest zelfde als voorheen.

De raceuitvoering wordt ook 10 speed, Shimano Deore/Tiagra of Deore/105 mix met krachtige mini v-brakes van Tektro.
Nieuw in 2016 Kona Sutra of Rove hangebouwd (licht groen of licht blauw)

https://www.youtube.com/watch?v=z9ieAX9WuOU


Een voorbeeld van hoe een hangebouwde LHT er uit ziet


https://www.youtube.com/watch?v=cS55np30m4w
Hobbybouwer schreef:Een voorbeeld van hoe een hangebouwde LHT er uit ziet

https://www.youtube.com/watch?v=cS55np30m4w

Dit is geen LHT maar een Surly Disc trucker. In je vorige posts zie ik alleen maar links en afbeeldingen naar surly's uit het buitenland. Het lijkt me beter voor je PR dat je eigen portfolio laat zien, hoe jouw, eventueel gebouwde fietsen eruit zien.

Misschien ben ik een beetje paranoïde maar de geïnteresseerden in deze thread zijn allemaal "first time posters" - dat vindt ik wat verdacht.

gr,
Patrick
Pat schreef:

Misschien ben ik een beetje paranoïde maar de geïnteresseerden in deze thread zijn allemaal "first time posters" - dat vindt ik wat verdacht.

gr,
Patrick

Hehe, ik heb inderdaad nog niet echt iets anders gepost hier op het forum maar kan je verzekeren dat ik en Hobbybouwer niet dezelfde persoon zijn ;) (hopelijk maakt dit bericht je niet nog meer paranoïde en blijk ik niet schizofreen) :) Heb ondertussen een aantal keer contact gehad met hem en zie hem zondag voor onze eerste afspraak, dus voorlopig lijkt alles volledig in orde te zijn, hij was in elk geval erg enthousiast om eraan te beginnen en heeft me al veel raad gegeven.. Haha moest ik nu wel zijn alter ego zijn begint dit inderdaad wel als marketing te klinken ja :D

Wanneer de fiets af is en ik hem in handen heb zal ik hier sowieso een review en wat foto's plaatsen als je wil :)

Jef