Additionally, paste this code immediately after the opening tag: HEMA -> Waterdichte "kanozakken" - Forum Wereldfietser

HEMA -> Waterdichte "kanozakken"

Afbeelding

http://www.hema.nl/winkel?fh_location=% ... l_41177195

(even hele link kopiëren)

Bij de Hema zijn er nu voor 4,95 waterdichte tassen te koop. 10 liter inhoud. Niet het Ortlieb materiaal maar wel waterdicht en stevig genoeg.

Ik heb er zelf vandaag 2 opgehaald. (met nog 15% korting door stickers uit het krantje).
Past mooi een tent in op de bagagedrager en tijdens het fotograferen in slecht weer de belangrijkste zaken.
Dank voor de tip! Kun je iets zeggen over het gewicht?
Anders schreef:Dank voor de tip! Kun je iets zeggen over het gewicht?
Tja.... Lastig te zeggen. Niet veel in ieder geval. Ik zal vanavond even een weegschaaltje tevoorschijn halen.
De tas weegt om precies te zijn: 238 gram (met schouderhengsel)
Ik kan niets over de kwaliteit zeggen, dus misschien zijn het prima spullen. Maar 238 gram is relatief veel. Ik heb kanotassen van verschillende merken. De kanotas met een vergelijkbare inhoud die ik heb liggen weegt 51 gram. Ik heb ook nog een tas liggen die wel van 'Ortliebmateriaal' is en die 386 gram weegt, maar dat is een tas met een inhoud van 60 liter.

Renaat
Ik ben toevallig juist langs de HEMA geweest en zag de zakken liggen. Ze hebben ook een 58 liter uitvoering die over de lengte richting open gaat. Misschien dan wel niet interessant voor de super light fietsers, maar zeker wel voor de low budget fietsers lijkt mij. En zo heel zwaar voelden ze ook al weer niet aan. Een van de zakken kan bovendien als rugzak gebruikt worden, erg handig voor wie ook eens een stuk wil wandelen op zijn fietsvakantie lijkt mij.