Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Teasi Powerbank die kan opladen tijdens het fietsen - Forum Wereldfietser

Teasi Powerbank die kan opladen tijdens het fietsen

Teasi Smar.T Powerbank, oplader, accu en verlichting inéén
De fabrikant Teasi komt met een slimme oplossing voor iedereen die lange fietstochten maakt. Een accu en fietsverlichting in één apparaat. Met de Teasi Powerbank kan een smartphone zo’n 2 keer worden opgeladen. De Teasi Powerbank kan ook via een naafdynamo tijdens het fietsen worden opgeladen. De accu van Teasi heeft ook een ingebouwde fietslamp die een lichtopbrengst heeft van zo’n 300 lumen. Zodat u ook als het donker is goed zicht heeft op de fiets. De Teasi Powerbank is ook als zaklamp te gebruiken.

Teasi Smar.T Powerbank, de eigenschappen
+ Lithium accu met een capaciteit van 5.400mAh, hiermee kan een Teasi of een Smartphone zo’n twee keer worden opgeladen
+ Past perfect tussen de Teasi One of Pro en de houder, ook geschikt voor de Blaupunkt BikePilot en alle houders van Teasi voor smartphones
+ Inclusief verstelbare Led lamp, met 2 standen: sterke en zeer sterke lichtopbrengst en mogelijkheid voor rood licht, te gebruiken als zaklamp
+ Inclusief Adapter voor microUSB, miniUSB, Apple 30pin connector
+ Kabel aansluiting voor naaf dynamo
+ Geschikt voor alle TEASI houders
+ Output: 5V / 1.5A
+ Indicatie van batterij status door LED’s
+ Schokbestendige behuizing en waterdicht volgens IPX5 norm
+ Gewicht: minder dan 300 gram

Teasi Powerbank, wat er in de verpakking
+ Mobiele Powerbank van Teasi, accu met verstelbare LED fietslamp
+ Verschillende uitgangen voor het opladen van mobiele apparaten als Teasi One en Pro, Blaupunkt Bikepilot, smartphones, mini USB / micro USB / iPhone4 / iPhone5
+ Micro USB charger kabel (input) om alle popilaire mobiele telefoons mee op te laden
+ Micro USB charger kabel (input) voor bijvoorbeeld opladen via naafdynamo
+ Handleiding in verschillende talen

zie ook: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 49#p208149

Afbeelding

Afbeelding
Maar alleen met wit kabeltje. :lol: :lol:
Geen gezicht 2014 dus.

Peter
Kan je deze ook opladen en ontladen tegelijk?
Pas dan word het interessant om met de naafdynamo te laden denk ik om de stroom naar je GPS bijvoorbeeld constant te houden.

Bedankt,

Rafaël
Dat witte kabeltje valt nog mee te leven, maar "waterdicht volgens IPX5 norm" is voor mij een afknapper. IPX5 = sproeidicht, ik zou het niet aandurven om daarmee een tijd door de stromende regen te rijden (wat helaas niet altijd valt te voorkomen tijdens een fietsvakantie).

Waterdichte apparaten van merken als Garmin en Sony zijn IPX7, dus twee klassen beter beschermd.
Op zich heb je gelijk, maar volgens mij maken noch Garmin, noch Sony dit soort powerpacks.
Je zal diverse powerpacks onderling moeten vergelijken. En in dat kader scoort deze nog niet slecht.
Van de Biological Reecharge weet ik eigen ervaring dat die stromende regen goed verdraagt, maar die heeft andere nadelen.
En de overige powerpacks die ik tegen ben gekomen kunnen helemaal niet tegen regen.

Peter
Nagekomen gedachte.

Als je een Garmin-gps met een USB-kabel aansluit op een powerbank zal de IPX7 norm van de GPS vast niet meer gelden. De conclusie mag dan zijn dat je in regen toch niet op de powerbank kan draaien (volgens de norm). De watervastheidsnorm van de powerbank is dus ook niet echt relevant.

In de praktijk heb ik wel in stromende regen gefietst met de GPS aangesloten op de Biological Reecharge (toen die nog niet kapot was). Ik had de kaartentas op mijn stuurtas opengevouwen, zodat die de GPS ruim afdekte. Geen centje pijn.

Peter
Deze Teasi Powerbank lijkt mij zeer aantrekkelijk. Overdag de Teasi opladen met mijn naafdynamo. 's Avonds mijn smartphone opladen met de Teasi en de volgende dag kan ik weer navigeren met mijn smartphone. Zijn er al mensen die ervaren hebben of het inderdaad zo soepel verloopt als het lijkt?

Gerd