Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thermarest Neo Air All Season - Actie @ Futurumshop - Forum Wereldfietser

Thermarest Neo Air All Season - Actie @ Futurumshop

Vandaag nog in de aanbieding voor 90 euro:
http://www.futurumshop.nl/zoeken/?q=the ... thermarest

Volgens mij tot 17.30 uur.
Ik moet nog een matje kopen voor mijn vakantie deze zomer (naar noorwegen), maar heb mij nog niet echt verdiept in slaapmatjes.
Ik moet ook zo gaan dus heb niet veel tijd ^^ Is dit matje aan te raden?
Over het algemeen wel. Ik vind 'm wat zwaar en overdreven warm, maar ik ben dan ook nog vrij jong en heb niet zoveel isolatie nodig in de Nederlanse winter.
Sommigen vinden een NeoAir teveel knisperen, ik heb daar geen last van met een XLite.
deze mat kan ik iedereen aanraden, lekker klein en je slaapt er heerlijk op , en wakker worden zonder pijntjes :wink:
Oke bedankt, ik heb hem besteld :)
Perry sport heeft ook mega aanbiedingen heb net een thermarest pro regular slaapmat gekocht ipv 89,95 voor 50 euro

Mario
thx tim , ik heb er maar meteen 2 genomen
Ik hoor altijd dat die matten nog al knisperen. wie heeft hier ervaring mee.

mario
Ik heb een exped 7UL en daar kan ik de camping goed mee wakker houden :?
Knispert bij iedere beweging. En ik ben nogal een draaikont :)

Erik Veenstra
Waarschijnlijk komt dat door de combinatie van het matje en het grondzeil. Het materiaal van de exped 7UL zelf knispert niet, maar bij sommige types grondzeil is er vrij veel frictie tussen de oppervlaktes en dat maakt lawaai. In de ene tent maakt mijn exped super veel lawaai, in de andere vrijwel niet. In beide tenten getest met een thermarest NA ernaast ter referentie (om het wetenschappelijk te houden :lol: ).

Thermarest NA's knisperen inderdaad. Ik heb er zelf geen last van, maar misschien is het vervelender voor degene die er naast ligt. Want ik kan me voorstellen dat je hersenen minder reageren op geluid dat gepaard gaat met je eigen beweging dan op extern geluid.
Als het knisperen te irritant is kun je gewoon een t-shirt ofzo tussen je mat en het grondzeil leggen en dan is het weg ;-).
Kreeg vandaag een e-mail van de fietsvakantie winkel dat zij de matten tijdens de beurs volgende week in de aanbieding hebben. Staat nu nog niet op de site. Ook geen idee of het volgende week online te bestellen is , of dat het alleen op de beurs te koop is.
De regular voor 65 Euro
De All Season Large voor 90.

Groet,
Ik ben 185 en zat te denken welke ik nu moet kopen?

Mario
supermario schreef:Ik ben 185 en zat te denken welke ik nu moet kopen?

Mario
Ha die Mario,

Kijk op de Fiets en Wandelbeurs, daar staan diverse buitensportwinkels en ook webshops. Praat ook daar ook even met wat wereldfietsers bij fietsers informeren fietsers.
Op diverse plaatsen staan tenten opgesteld.
Wim Jongman, bekend van dit forum, geeft een paar praktische workshops. Van Wim krijg je altijd een goed advies. Je kunt met je vragen eveneens terecht bij de Rugzaklopers, want die kamperen ook!
Mario,

Ik ben ook 1,85 m en heb twee jaar geleden de maat large gekocht. Deze maat bevalt me erg goed. De enige reden die ik zie om een regular te kopen, is de (beperkte) gewichtsbesparing, en kleinere pakgrootte. Daartegenover zul je dan denk ik moeten accepteren dat de voeten buiten het matje kunnen komen. Als je dat laatste zeker niet wilt, dan geen regular kopen lijkt me.
Ik ben 1,86 en heb twee jaar geleden de maat small gekocht. Hier nog geen spijt van gehad. Mijn hoofd ligt op een kussen van o.a. mijn donsjasje en onder aan het matje leg ik mijn kleren. Voor mij prima comfortabel en vooral minder pakvolume.
erikfiets schreef:Ik heb een exped 7UL en daar kan ik de camping goed mee wakker houden :?
Knispert bij iedere beweging. En ik ben nogal een draaikont :)
Ben 1.96 lang en afgelopen jaar 60-70 nachten geslapen op een Exped UL 7 LW. Gebruikte de bijbehorende pomp als kussen.
Is mij goed bevallen. Geen last van knisperen of andersoortig lawaai veroorzaakt door de mat. Tsja, zo heeft een ieder weer andere ervaringen.... maar misschien ben ik geen draaikont.
-Jan
Inmiddels wel een link gevonden voor de aanbieding op de site van de Fietsvakantiewinkel

Groet,
Als ik die site bekijk, is de regular versie dan wel de "all-season", of is het gewoon de "trekker" versie??
Volgens mij is namelijke een "Neo-air trekker" iets anders dan een "Neo-air All season". Het valt me op dat bij deze aanbieding, beide termen door elkaar gebruikt. Wat wordt dus aangeboden?? :|