Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beurskrant Fiets en Wandelbeurs Vlaanderen - Forum Wereldfietser

Beurskrant Fiets en Wandelbeurs Vlaanderen

A.s. zaterdag en zondag, 18 en 19 januari, is de Fiets en Wandelbeurs Vlaanderen in de Nekkerhal te Mechelen. De Vlaamse VZW de Vakantiefietser is opmerkelijk aanwezig met een groot paviljoen vol met informanten, workshop en beeldreportages.
Zie de fraaie beurskrant: http://www.fietsenwandelbeursvlaanderen ... -24_DS.PDF
Spijtig dat de beurs in hetzelfde weekend als velofollies wordt georganiseerd...
Inderdaad jammer dat het samen met velofollies wordt georganiseerd, maar gaat ook de concurrentie met het autosalon aan. Dit alles in het teken van de herdenking van het begin van de eerste wereldoorlog, waar Studio 100 gedurende een lange tijd de Nekkerhal heeft afgehuurd.

Kan er iemand mij zeggen of Velofollies een nuttige beurs is voor vakantiefietsers. Dacht dat deze meer gericht was op de wielertoeristen. Heb wel gezien dat Vaude daar een stand heeft en ook Odlo. Bij de fietsvakantiebeurs zie ik enkel Mammut als exposant van kledij voor de vakantiefietser.

Weet dus nog niet naar welke beurs ik zal gaan. Beide beurzen kan ik niet doen wegens tijdsgebrek.

Groetjes,
Lucsje
Lucsje schreef: Kan er iemand mij zeggen of Velofollies een nuttige beurs is voor vakantiefietsers. Dacht dat deze meer gericht was op de wielertoeristen. Heb wel gezien dat Vaude daar een stand heeft en ook Odlo. Bij de fietsvakantiebeurs zie ik enkel Mammut als exposant van kledij voor de vakantiefietser.

Groetjes,
Lucsje

Beste
Ik bezocht beide beurzen en kan u met volle overtuiging zeggen dat er voor de vakantiefietser op Velofollies niet veel te beleven valt (ivm fiets en wandelbeurs). Velofollies is (of was toen toch in Kortrijk) volledig gericht op wielertoeristen.

Vandaar mijn advies, ga naar de Nekkerhal dit weekend, zoals ik :)

vriendelijke groeten,
Frank
Ik kan uit eerste hand verklappen dat juist vanwege het Studio 100-gebeuren er geen keuze voor de organisatie overbleef om de beurs te plannen. Erg mooi dat zij het voor elkaar hebben weten te krijgen en dat ook onze Vlaamse zusterorganisatie een zodanige bijdrage kan leveren aan de beurs. Ik wens eenieder veel succes bij de organisatie en de bezoekers vooral veel plezier en genot bij al de fietsreizigers-producten en -lezingen.
Keuze is dus gemaakt, zal naar Mechelen afgezakt komen dit weekend. Inderdaad knap dat het niet volledig van de kalender is geveegd door een grote allesverslindende organisatie.
Ik verwacht ook niet teveel op vlak van vakantiefietsen in Kortrijk. Zaterdag ga ik er naar toe, omdat ik een avondcursus fietshersteller volg, en we er met het hele klasje naar toe trekken. Bepaalde zaken zullen mogelijks voor mij wel interessant zijn. Na de zomer ben ik van plan een volledige vakantiefiets zelf op te bouwen. Specifieke info voor mijn zelfbouwproject zal ik daar niet vinden, maar verwacht deze ook niet echt te vinden in Mechelen als ik naar het overzicht van de standhouders kijk. Het zal dit jaar dus weeral een uitstapje naar Amsterdam vanuit het verre Zeeuws-Vlaanderen worden denk ik...
Mag ik u allen uitnodigen om ook langs te komen bij het testparcours voor sporttandems? De Tandemclub organiseert dit jaarlijkse 'duofestijn' alweer voor de derde keer in Mechelen (en later voor de achtste keer in Amsterdam).

We kunnen een mooi variatie aan tandems aanbieden:
  • SantosDual Travel (in 2 of 3 maten)
Diverse vouwtandems: Kom vooral langs op het testparcours als je voor de eerste of de honderdste keer op een tandem wilt rijden.