Additionally, paste this code immediately after the opening tag: outdorado failliet - Forum Wereldfietser

outdorado failliet

Bron: http://www.outdorado.com/

Beste Klanten,

Na een lange periode van strijden hebben wij helaas de strijd moeten opgeven. Wij hebben er alles aan gedaan en vol passie en met hart en ziel geknokt om Outdorado te redden. Wij konden niet meer anders dan de stekker eruit trekken. Wij konden geen antwoord vinden op een te sterke concurrentie, verplichte, verboden prijsafspraken en leveranciers die niet meer wilden leveren.

Wij betreuren dat het niet is gelukt en willen onze trouwe klanten bedanken. En het spijt ons ontzettend dat er klanten zijn die nog geen bestelling hebben ontvangen of hun geld terug hebben. Wij zullen er alles aan doen om dit in de komende weken tot een zo goed mogelijk einde te brengen. Op dit moment weten wij niet meer dan dat. Zodra de Curator er is zal er meer duidelijkheid komen.

Wij willen jullie als klant bedanken voor jullie vertrouwen in de afgelopen zeven jaren. Dankzij jullie kon Outdorado zich ontwikkelen tot een bedrijf waarbij wij u gepassioneerd konden helpen met uw passie.

Het gaat u goed.

Team Outdorado
Jammer, ik vond jullie een aangename, betrouwbare en prijsbewuste leverancier. Veel succes in de toekomst met eventuele andere plannen!
Kreeg net hetzelfde bericht in mijn mail. Heb nog een aardige order bij ze open staan. Hopelijk blijft er nog iets over als de grote schuldeisers afgehandeld zijn :|
Ai, das zonde! Was een fijne site om spulletjes vandaan te halen! :(
Wilde eigenlijk binnenkort weer een flinke bestelling gaan plaatsen ook...
Ah, balen!

Ben altijd goed geholpen. Hoe zit het nou met de garantie die ik heb op bijvoorbeeld mijn Nordisk tent die ik bij Outdorado gekocht heb? Ik kan hem niet meer bij hun inleveren wanneer het mankementen o.i.d. vertoont.
Ook ik heb nog een bestelling lopen bij Outdorado. Ik ben benieuwd of ik nog wat van mijn betaling terugzie.

Tim
Mijn ervaring is dat die kans héééél klein is. Ik ben ook nog schuldeiser voor een paar honderd euro, toen een van de toeleveranciers van m'n nieuwbouwhuis failliet ging. Neem je verlies en ga door... hoewel het enorm balen is!
Travelmaster schreef:Mijn ervaring is dat die kans héééél klein is. Ik ben ook nog schuldeiser voor een paar honderd euro, toen een van de toeleveranciers van m'n nieuwbouwhuis failliet ging. Neem je verlies en ga door... hoewel het enorm balen is!
Precies, of het duurt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lang voordat je wat krijgt. Ik krijg ook nog geld uit het faillissement van de Selexyz boekhandels. Schrijf maar af ... 8)
En áls je geld wilt: zorg ervoor dat je bekend bent bij de curator... ze komen jou niet opzoeken hoor.
dvdc15 schreef:Ah, balen!

Ben altijd goed geholpen. Hoe zit het nou met de garantie die ik heb op bijvoorbeeld mijn Nordisk tent die ik bij Outdorado gekocht heb? Ik kan hem niet meer bij hun inleveren wanneer het mankementen o.i.d. vertoont.
Als er nog fabrieksgarantie op zit, kun je het bij de fabrikant proberen.
ik ben heel erg benieuwd naar dit: verplichte, verboden prijsafspraken
Slaapt schreef:ik ben heel erg benieuwd naar dit: verplichte, verboden prijsafspraken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prijsbinding

Idworx, Hilleberg, Arc'teryx, Yeti, Assos, Brooks......................................
Ik snap even niet wat dat rijtje merknamen onder de link doet...?
Ik snap eerlijk gezegd helemaal niet wat deze curieuze wending (of is het kaping) doet onder een melding van een faillissement.
Of is het weer zo'n oprisping van iemand die zegt dit forum niet te lezen?

Peter
Ach ja, dezelfde wending/kaping vond plaats op Hiking-Site. Ergens snap ik het ook wel, want er ligt of liggen (een) reden(en) ten grondslag aan het faillissement. Daar het fijne van willen weten ligt redelijk in de menselijke aard.

Ik zou wel willen voorstellen om een diepere discussie over al dan niet een prijsbinding op te starten in Kletspraat. Dan kan men hier verder over Outdorado zelf (dus niet over de hele buitensportbranche an sich) en het al dan niet (kunnen) terugkrijgen van (geldelijke) zaken.
Peter M schreef:Ik snap eerlijk gezegd helemaal niet wat deze curieuze wending (of is het kaping) doet onder een melding van een faillissement.
Of is het weer zo'n oprisping van iemand die zegt dit forum niet te lezen?

Peter
Bedankt voor de nietszeggende opmerking behalve dat het riekt naar aandacht vragen. Het moet haast wel want het voegt niets toe aan deze discussie. Negeren en leven en laten leven is lastig niet waar?
Maar goed hier heb je het je aandacht, alsjeblieft geniet ervan.

Ik vond het wel degelijke terzake doen. Net als mensen die bezorgt zijn over hun garantie en waar hun geld blijft. Daar hoor ik je dan niet over, dus toch nog ergens een sprankje empathie, gefeliciteerd. Maar goed als je niet verder kijkt dan je neus lang is....

Enfin ik vind het wel degelijk een belangrijke opmerking omdat(en daar gaat dit topic niet over) het suggereert dat wij als kopers van kampeerspullen structureel te veel betalen. Ik vind dat een belangrijk signaal om aandacht aan te besteden.

Maar wat nog veel belangrijker is deze zaak dus blijkbaar niet mag concurreren met andere partijen die jaren lang veel geld verdient hebben en dus meer vet op de botten hebben en dus nu kunnen overleven in tijden van crisis.
Ik vind dat jammer ik kocht ook veel bij Outdorado namelijk en vind het jammer! En als blijkt dat het bedrijf failliet is omdat ze niet mogen concurreren is wel degelijk on-topic lijkt mij.

En ja ik lees af en toe nog mee maar reageer zo min mogelijk om opmerkingen als de jouwe. Bedankt!
Slaapt schreef:Bedankt voor de nietszeggende opmerking behalve dat het riekt naar aandacht vragen.
Gaaaap.

Peter
nvt
Slaapt schreef:Maar wat nog veel belangrijker is deze zaak dus blijkbaar niet mag concurreren met andere partijen die jaren lang veel geld verdient hebben en dus meer vet op de botten hebben en dus nu kunnen overleven in tijden van crisis.
Als je niet mag concurreren met de minimum prijzen van bepaalde merkartikelen (wat volgens mij wettelijk verboden is, maar dat terzijde) dan doe je het toch gewoon anders. Geef je er wat leuks gratis bij of gratis verzending of vrij inwisselbare kadobonnen etc etc, kortom mogelijkheden genoeg :wink:
Ik kan op internet nog geen toegewezen curator vinden. Vaak wordt die enkele uren of dagen na het faillissement toegekend en gepubliceerd. Bij de curator kun je de claim indienen van betaalde en nog niet geleverde bestellingen. Met een beetje geluk worden de particulieren met voorkeur behandeld ten opzichte van de toeleveranciers. De belastingdienst zal wel als eerste zijn geld krijgen :(