Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos Travelmaster 2.9 - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Santos Travelmaster 2.9

Er zijn foto's waarop een aantal van deze zaken er wel af zijn gelaten tbv de looks, vooral bij racefietsen wordt soms een iets cleanere fiets gefotografeerd zonder bidonhouders en kabels.
Remschijven, cranks, stuur etc. vormen een integraal onderdeel van de experience van de fiets en moeten dus op de foto staan. Ditzelfde geldt indien er speciale bidonhouders en/of kabels zijn gebruikt. En als er speciale pedalen worden gemonteerd zullen deze zeker op de foto staan, zo niet dan vooral weglaten. Om deze reden staan er zwarte tassen op de foto en geen opvallende andere kleur. De hele fiets is zo zwart mogelijk afgemonteerd, het frame is expres in een opvallende kleur want daar gaat het om. De gladde banden zijn denk ik ook voor de looks erop gezet. Functioneel gezien is het logischer om gelet op de voorvering iets 'ruigere' banden te monteren.

En alle andere onderdelen maken ook niets uit voor het vervoer.
@ Leon: Joh, maak je niet druk en stuur gewoon een mailtje naar info@santosbikes.com. Dan heb je je antwoord zo.
Leon schreef:
JaapG schreef:
Leon schreef:Maar waarom blijft deze rare gewoonte intact?
Leon
Makkelijker vervoeren, en een fiets ziet er 'cleaner' uit zonder pedalen. Vooral dat laatste is doorslaggevend in deze tijd waar niet functionaliteit maar experience doorslaggevend is in de reclame.
Waarom zitten de bidonhouders, de kabels, het zadel, de bagagedrager, de banden, de ketting/riem, de remschijven, de crancks, het stuur en het kettingblad er dan wel op?
Leon
de betere MTB en Race fietsen worden gewogen, geprijst en geleverd zonder pedalen. Pedalen zijn er in vele merken en soorten en moeten geschikt zijn voor de schoenene die de koper al heeft. Door ze weg te laten is de fiets lichter en goedkoper. Soms worden goedkope noname pedalen gemonteerd om een proefstukje te fietsen. Voor het vervoer in een compacte fietsdoos zijn gemonteerde pedalen ook erg lastig. Op zich zou shimano het geen enkel probleem vinden als het spd pedaal behorend bij de gemonteerde groep wordt meegeleverd met de fiets. Een pedaal van de groep wordt niet meegenomen in het gewicht van de groep. Een belangrijk onderdeel om te kunnen fietsen maar vanwege het gewicht, prijs en persoonlijke voorkeuren, een ondergeschikt onderdeel.
Het si natuurlijk ook erg prettig om wat extras te verkopen bij een fiets zoals een helm of pedalen. Een pedaal kan ook een service artikel zijn en de kortings onderhandeling met een koper. Geen korting maat gratis pedalen is gezien de marge op pedalen voor een verkoper best interesant.
Hoi Eric,
Bedankt voor je uitleg.
Ik vermoedde dit al en ik had er wel aan gedacht.
Het leek me al dat dit iets afkomstig zou kunnen zijn uit de wielrennerij waar fietsen nog (?) vooral standaard verkocht worden.
In het betere reisfietssegment vind ik het raar. In dit segment zijn de pedalen niet bepaald het enige onderdeel dat naar wens geleverd wordt en ook is het gewicht van stevige pedalen is niet verwaarloosbaar. (halve kilo)
Leon
Christophorus schreef:Hier een paar foto's van een gifgroene Travelmaster 2.9 met voorvering, schijfremmen en vette banden: http://www.sintchristophorus.nl/de-drom ... wel-stoer/

Afbeelding
VET (mooi hoor!)

# terug naar de fiets, die stiekem toch wel heel erg mooi is (alleen jammer dat ie wel dik meer dan 5000euro gaat kosten)

Afbeelding
Passen er onder de spatborden nog 60mm Racing Ralphs?
AB schreef:Passen er onder de spatborden nog 60mm Racing Ralphs?
Dat denk ik niet, maar je kan eventueel wel een setje kunststof atb-spatborden monteren.
Christophorus schreef:@ Leon: Joh, maak je niet druk en stuur gewoon een mailtje naar info@santosbikes.com. Dan heb je je antwoord zo.
Het heeft 6 dagen geduurd, maar ik heb inderdaad antwoord gekregen.

V: De eerste foto's van deze nieuwe fiets bekijkend valt het mij - weer - op dat fietsen vaak zonder pedalen worden gefotografeerd. Mijn vraag is waarom dit zo is. Is daar een reden voor? Gemakzucht kan het niet zijn, als fotograaf zou ik daar beslist niet mee wegkomen. Dat pedalen niet standaard bij een fiets zitten kan bij een fiets als Santos ook niet zo zijn, want bij een Santos kun je heel veel zelf kiezen.

A: "Meestal worden er geen pedalen op de "Show-fietsen" gedaan aangezien dat er slanker (aantrekkelijker) uitziet, maar dat klinkt natuurlijk een beetje gek bij een fiets met tassen, verlichting en volle PET-fles houders... Een echt bevredigd antwoord heb ik dus niet, maar aangezien wij een Custom Built merk zijn kun je sowieso alles nog naar eigen wens invullen."

Leon
Nou, op de Santos-site staat inmiddels meer info over dit apparaat:

http://www.santosbikes.com/assortiment/ ... master-2-9
AfbeeldingFoto Santos
Wel opvallend dat de achtertassen ook erg ver naar achteren geplaatst zijn. Heeft dat te maken met de schijfremmen?
Dat zou best eens kunnen, óf dit is een 26"-drager. Er wordt namelijk ook nog gesproken over een XL-drager, op de site. Misschien was die nog niet klaar...
De "Speciale, extra sterke Travelrack XL drager mogelijk", lijkt me een optie als ik het goed lees.
Eric op de Fiets schreef:Wel opvallend dat de achtertassen ook erg ver naar achteren geplaatst zijn. Heeft dat te maken met de schijfremmen?
Kwestie van afstellen zo ver naar voren of achter als je zelf wil en de grootte van je voeten toelaten.

De XL drager is een nieuwe versie van de achtervork-lowrider (beter geschikt en sterker gemaakt voor grote tassen) waarmee de tassen een flink stuk lager komen te hangen en waarop geen aflegruimte bovenop is.
Made by Tubus? Is dat de vervanger van de vorige Santos achterdrager? (Die met dat extra beugeltje met de mogelijkheid je fiets aan de drager te tillen zonder je achterlicht afbreekt.)
Christophorus schreef:geen aflegruimte bovenop
Wat is daar het voordeel van? Nu word je min of meer gedwongen met die zijtassen te fietsen. Nog geen bikepacking aspiraties bij Santos?
AB schreef:
Christophorus schreef:geen aflegruimte bovenop
Wat is daar het voordeel van?
Dat je niet teveel troep meeneemt. Als je een beetje licht wil reizen, dan is alles wat niet in de tassen past overtollige ballast.
Christophorus schreef:
AB schreef:
Christophorus schreef:geen aflegruimte bovenop
Wat is daar het voordeel van?
Dat je niet teveel troep meeneemt. Als je een beetje licht wil reizen, dan is alles wat niet in de tassen past overtollige ballast.
Zoals je natte tentje? Die past toch wel tussen de twee zijtassen in, bovenop de drager?
Om verwarring te voorkomen, dit is de lowrider waar het om gaat. LiteRack genaamd.

Afbeelding
Afbeelding

En daar komt dus een sterkere variant van die Santos de LiteRack XL noemt.

Wie meer bergruimte wil, kan altijd nog gewoon de normale Tubus bagagedrager kiezen.
Christophorus schreef:Om verwarring te voorkomen, dit is de lowrider waar het om gaat. LiteRack genaamd.

Afbeelding
Afbeelding

En daar komt dus een sterkere variant van die Santos de LiteRack XL noemt.

Wie meer bergruimte wil, kan altijd nog gewoon de normale Tubus bagagedrager kiezen.
ah, duidelijk, ik dacht dat je die logo bedoelde, dat dat de "vernieuwde drager" was.
waar laat je je tent met die literack xl?
De tent kan in de achtertas van je maatje die geen kookspullen en gereedschap bij zich heeft.
Wanneer ik alleen kampeer met een éénpersoons tentje, dan past alles in twee achtertassen en een stuurtas. Geen voortassen nodig.