Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe Almotion - nieuwe lichtlopende trekkingband - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Schwalbe Almotion - nieuwe lichtlopende trekkingband

sjefke schreef:
Leon schreef:
sjefke schreef:die Greenguard-laag is maar 2mm dik, dat is bijna niets voor een acacia doorn, zelfs voor een meidoorn nog te doordringen (vandaag wel 7mm door de Marathon buitenband heen).
Weet je zeker dat de meidoorn door de antileklaag ging? Die laag is zoms niet zo breed als je zou denken.
Met Marathon bedoel je waarschijnlijk Marathon Plus?
Leon
Precies midden op de band, in gewone Marathon.
Dat is pech hebben. De meeste meidoorns worden door de gewone marathon wel tegengehouden. Ik ben ze hier wel gewend.
Leon
rogierbloem schreef:Hoe zou deze band zich verhouden tot een 26' Schwalbe Kojak? Ik gebuik deze nu op onze tandem en heb het gevoel dat deze erg goed lopen...
lopen wel, maar hoe lang? Kojaks hebben maar een dun laagje loopvlak rubber, maar ze wegen ook maar 510 gr in 50-559 (eigen weegschaal). Dat scheelt al zo'n 300 gram per band.
sjefke schreef:
rogierbloem schreef:Hoe zou deze band zich verhouden tot een 26' Schwalbe Kojak? Ik gebuik deze nu op onze tandem en heb het gevoel dat deze erg goed lopen...
lopen wel, maar hoe lang? Kojaks hebben maar een dun laagje loopvlak rubber, maar ze wegen ook maar 510 gr in 50-559 (eigen weegschaal). Dat scheelt al zo'n 300 gram per band.
Nu al meer dan 3000km, 1 maal lek en ik maak regelmatig een schuiver met het achterwiel op losse ondergrond, traktie is daar dan ook nul. Met een Marathon heb ik dat op glad nat asfalt trouwens ook, daar plakt de Kojak gewoon lekker aan de weg.
Ben nog steeds blij dat ik de oude Marathon heb gehamsterd. 8)
DeFietsreiziger schreef:Ben nog steeds blij dat ik de oude Marathon heb gehamsterd. 8)
Ik heb er ook 4 op zolder. Die op de fietsen witten gaan echter zo lang mee dat ik me straks zorgen ga maken over scheurtjes die er in komen... :D
Leon
Je kunt je bestelling klaarzetten bij hikebike.com :!:
Reinder schreef:Je kunt je bestelling klaarzetten bij hikebike.com :!:
die website is for sale. Vraag aan de moderator: is dit nu spam?
Christophorus schreef:Gerrit Gaastra heeft voor Schwalbe een nieuwe trekkingband ontworpen. De Marathon Almotion.

Volgens GG is dit de lichtstlopende trekkingband die Schwalbe tot nu toe gemaakt heeft. Lichter dan de Supreme, Big Apple, etc.

Check: http://www.sintchristophorus.nl/almotio ... kkingband/
Deze treath is al lang stil, Zijn nu echte ervaringen met deze band?
- Rolweerstand op Nederlandse varharde fietspaden?
- Durability?
- Comfort ?
Ik wil deze band gebruiken voor woon werk verkeer fietsen - 2x33km gem snelheden zomer 30km/h s’winters 25..27km/h .
Tot nu toe rij ik met marthon racer 40x622. Ik heb slechte ervaringen met marathon plus bij deze snelheiden – comfort over Brabantse boomwortels is slecht,
Bij voorbaad dank
treath??? wat is dat?
nieuw topic: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=21434
sjefke schreef:treath??? wat is dat?
nieuw topic: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=21434
Thread. Maar je snapt het wel;).
Travelmaster schreef:
sjefke schreef:treath??? wat is dat?
nieuw topic: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=21434
Thread. Maar je snapt het wel;).
Als je het wel weet, is het wel zo fatsoenlijk correct te schrijven. :!:
Dat doe ik toch?
We hebben alleen de achterband verwisseld van een plus naar de Almotion met een gadi binnenband.
Verdomd het is voelbaar en hoorbaar, de band "zingt anders! Niet dat het kilometerteller ophoog vliegt maar er is duidelijk verschil.
Nu hopen dat de almotion net zo lekvrij is, met de plus nooit een lekke band gehad en benieuwd hoeveel kilometer hij onder de tandem kan blijven liggen.

groeten
Peter
Peter_m schreef:We hebben alleen de achterband verwisseld van een plus naar de Almotion met een gadi binnenband.
Verdomd het is voelbaar en hoorbaar, de band "zingt anders! Niet dat het kilometerteller ophoog vliegt maar er is duidelijk verschil.
Nu hopen dat de almotion net zo lekvrij is, met de plus nooit een lekke band gehad en benieuwd hoeveel kilometer hij onder de tandem kan blijven liggen.

groeten
Peter
Bedankt voor de uitleeg. Ik zou een Almotion bestelen.
Ik was tevreden van Marathon Plus. Ik heb met een echterband 15 000km gereden en ik heb geen enkele lekke band gehad. De band was half versleten. Waarschijnlijk haal je 25….30 000km. Ik heb de band weggegooid omdat ik rugklachten heb gekregen. Ik fiets nu met Marathon Race Evo en ik ben echt tevreden mee, aleen de levensduur van racer is iets minder.
Groeten,
Miro
Gelezen in de "Vogelvrije Fietser" van de fietsersbond van deze maand

De bandentest in 2012 laat zien dat de winnaar is de Vittoria Voyager Hyper. Dat is de snelste en lichtst lopende band met een breedte van 37mm zie:

http://www.fietsersbond.nl/de-fiets/ond ... 2Fk8k2KCDZ

De rolweerstand van de Almotion is iets hoger als van de Vittoria (77 i.p.v. 70 watt bij 20km/h) Met de gewone Marathon heb je 75 Watt nodig. Daarbij geeft de Almotion ook meer trillingen door.

Comfort en Snelheid Almotion versus Marathon.
De Almotion is niet de beloofde superband. Het is wel een goede tourband met een iets hogere rolweerstand als de gewone Marathon. Hij is wel 120 gram lichter, iets comfortabeler, biedt wat minder lekweerstand en is minder duurzaam.

De Almotion heeft een adviesprijs van €50 en dat is 2 maal duurder als de gewone Marathon en €10 meer als de Vittoria

Ronald van der Perk
Christophorus schreef:Gerrit Gaastra heeft voor Schwalbe een nieuwe trekkingband ontworpen. De Marathon Almotion.
Volgens GG is dit de lichtstlopende trekkingband die Schwalbe tot nu toe gemaakt heeft. Lichter dan de Supreme, Big Apple, etc./
Nu de eerste rolweerstandsmetingen op een rijdende fiets binnen zijn, kunnen we deze beweringen verwijzen naar het rijk der fabelen. Behalve de Big Apple loopt zelfs de gewone Marathon draadband lichter (en ook nog wat banden van concurrenten). En omdat er zovelen zijn die deze banden op basis van de uitspraken van deze autoriteit hebben aangeschaft en dus veel geld voor hebben betaald, kunnen we ook gewoon spreken van ordinaire oplichterij!
Euh.. nee. Het is nog altijd aan die mensen zelf he, of ze zo'n band willen kopen op basis van wat één man claimt. 't Is net religie, dat fietsen:).

Take your loss like a man and move on.
Laat maar
Ave Gone schreef:
sjefke schreef:Nu de eerste rolweerstandsmetingen op een rijdende fiets binnen zijn,
Van die bewering wil ik graag de bron zien. Meet de fietsersbond de rolweerstand op een rijdende fiets, of doen ze het nog altijd in een vaste opstelling op een gladde stalen rol die niets met een echt wegdek te maken heeft?
Dat was ook het eerste wat ik dacht. De meeste uitgevoerde rolweerstandsmetingen (zoals die hierboven beschreven) zeggen bijzonder weinig (zeg maar gerust niets) over de rolweerstand in echte omstandigheden.

Renaat
{Ik heb dit verwijderd omdat de kritiekloze lezers op dit forum het niet aankonden}