Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cycletours failliet - Forum Wereldfietser

Cycletours failliet

Cycletours is failliet volgens www. faillisementsdossiers.nl; check http://www.faillissementsdossier.nl/nl/ ... us-bv.aspx
Vreemd dat de website nog in de lucht is en je reizen kunt boeken.
Nee hoop het niet. Wilde nog eens een x reisleider zijn zoals een aantal jaren geleden.

Zal het eens vragen aan dochter lief van de baas :D ex vriendinnetje van 6 jaar geleden.... Zucht
Jan Eleveld schreef:Vreemd dat de website nog in de lucht is en je reizen kunt boeken.
Vreemd ja, wie nu nog boekt is waarschijnlijk z'n geld kwijt of
er moet snel een doorstart/overname zijn/komen.
Het faillissement betreft maar 8 medewerkers trouwens 8)
Jammer, maar als je er nog kunt boeken: thanks for the heads up!
Is erg jammer. Wij zijn als familie toch zeker vijf keer mee geweest en daarna ook nog van de fietsbus gebruik gemaakt. Het was een mooie formule om met je gezin op een iets luxere manier te proeven aan hoe het is om op fietsvakantie te gaan.

Persoonlijk vond ik de groei van hun reisaanbod wat ambitieus waardoor er regelmatig reizen werden afgezegd omdat er te weinig deelnemers waren.

Ik denk dat de fietsers met name de fietsbus zullen missen. Ik hoop dat die in elk geval overgenomen wordt want anders verdwijnt er weer een mogelijkheid om met je fiets op een plaats van bestemming te komen.

Op de website staat inderdaad nog niets
Balen zeg. Fietsbus naar Saumur had ik eind vorig jaar bijna geboekt. Staat nog steeds op het lijstje dus idd hopen dat iemand anders hier in springt.
Het zou het einde van een tijdperk zijn, maar ik denk wel dat er nog markt voor is.

Als de boekingen op hold moeten moeten we m.i. de wiki en sommige forumitems tijdelijk aanpassen en aanvullen. Misschien ook een bericht op de homepage. Kan iemand van het bestuur dit initiëren? Het moet wel eerst goed nagevraagd worden.
Leon
Goed punt Leon. Ik zal het onder de aandacht brengen maar dan moet er ook eerst op de site van Cycletours wat staan.
Net nu je haast al niet meer zuid kunt met de trein was dit juist een goede optie aan het worden!
In Frankrijk wordt door de Franse Rover nderhandeld met de SCNF over de bus van Amsterdam naar Lille. Wellicht kunnen hier fietsen in mee. Bert Sitters is daar 'mee bezig', dus hopelijk levert dat wat op.

Als we meer weten van het al dan niet faillissement, kunnen we kijken óf, en zo ja wát, we er kunnen melden.
Cycletours blijft in de lucht .......doorstart nl. in afrondende fase..de gidsen staan klaar voor verzending v.a vrijdag weer brochure aanvragen... dus fietsvakantieplezier om naar uit te kijken :D
Ik heb daarnet net de SGR gebeld en zijn bevestigen dat Cycletours al sinds november 2012 niet meer aangesloten is bij SGR/ANVR. Ze raadden mij persoonlijk aan niet meer iets via de website te boeken. Ze zouden zelf eea wel gaan verifiëren.
Cycletours heeft wel nog het ANVR-logo op hun homepage staan maar dat is dus niet terecht.
Er kan uiteraard vanalles gebeuren de komende tijd maar ik zou nu even geen geld overmaken naar een bankrekening naar Cycletours.
Leon
evandenbemd schreef:Cycletours blijft in de lucht .......doorstart nl. in afrondende fase..de gidsen staan klaar voor verzending v.a vrijdag weer brochure aanvragen... dus fietsvakantieplezier om naar uit te kijken :D
Da's mooi dat de directie van Cycletours zich hier meldt, maar graag toch wat concreter ?? 8)
De curator is degene die hierover gaat.
Wim
Wim schreef:De curator is degene die hierover gaat.
Wim
Klopt, maar het kan ook een technisch faillissement zijn om bijv. het dure personeel te lozen 8)
Het technisch faillissement is dus een tevoren geregisseerde activa-transactie, waarbij men het faillissement als instrument gebruikt.
Wat is het doel hiervan? De ondernemer ziet, al dan niet samenwerkend met anderen, mogelijkheden om de activiteiten van de onderneming voort te zetten na herstructurering, terwijl dit zonder die herstructurering zou zijn uitgesloten. Het lijkt onwaarschijnlijk dat men voor een goed renderende onderneming het faillissement zou aanvragen, met als enige motief om na de doorstart de rentabiliteit nog verder te verhogen. De ondernemer wenst met een herstructurering de op zichzelf winstgevende activiteiten op langere termijn rendabel te kunnen exploiteren. Om dit te bereiken kan de ondernemer het faillissement gebruiken als instrument om crediteuren te saneren, die immers in de failliete vennootschap achterblijven. Verder kan hij zo de toepassing van de artikelen 7a:1639aa e.v. BW ontwijken, want die zijn wel van toepassing op surséance van betaling, maar niet op faillissementen. Daardoor hoeven bij een activa-transactie de arbeidsovereenkomsten niet over te gaan op de verkrijger. Hij kan kiezen aan welke werknemers van de gefailleerde vennootschap hij een nieuw arbeidscontract aanbiedt - bijvoorbeeld aan know-how- en kern-werknemers. En ten slotte kan de ondernemer het faillissement nog gebruiken om met een schone lei te beginnen.
Het anvr-logo is sinds enkele uren van de website gehaald! Cycletours kiest er dus actief voor om hun website in de lucht te houden. Maar ze zijn geen lid van ANVR/SGR.
Ik ben benieuwd.
Leon
té veel ballast, té veel overhead, té duur ... dus niet meer concurrentieel :cry:
Wie is speedy?
Ook bij technische faillissementen (wat dat dan ook zijn) zijn er mensen die tekort komen. De curator weegt die belangen af. Het is soms veel te makkelijk via een faillissement van je schulden af te komen en weer vrolijk verder te gaan.
Wim
Wim schreef:Wie is speedy?
Lijkt verdacht veel op een ex-werknemer die nu (helaas) aan de kant is gezet 8)
Het technisch faillissement is geen juridische term, maar duidt in het spraakgebruik de sanering van een onderneming via een faillissement aan. Bij deze sanering draagt de curator met een activa-transactie (delen van) de ondernemingsactiviteiten over aan een groepsmaatschappij van de gefailleerde vennootschap of aan een derde. Deze zet hierna de activiteiten als één geheel zoveel mogelijk ononderbroken voort.