Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cycletours failliet - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Cycletours failliet

Wim schreef:Wie is speedy?
Ook bij technische faillissementen (wat dat dan ook zijn) zijn er mensen die tekort komen. De curator weegt die belangen af. ....
... tegen de belangen van de curator. Dus worden er net zolang automatisch overbodige brieven aangemaakt tot de curator trots kan melden dat het uitdelingspercentage is vastgesteld op 0.07 *)oid :(

*)
en of je per post je rekening nummer door kunt geven voor die 23 cent , want je kunt er immers niet vanuit gaan dat dat op een factuur, of een kopie van een factuur of... staat
Zelfs met een doorstart lijkt Cycletours me een vogel voor de kat; je kan oude wijn wel herverpakken, maar het blijft wel oude wijn.
Jammer voor de medewerkers en de crediteuren ... die zullen resp. hun baan verliezen/minder salaris ontvangen en de crediteuren kunnen fluiten naar hun centen.
Hoeveel mensen hebben sinds november iets betaald? Zijn die hun geld kwijt? Gaan er nog steeds rekeningen de deur uit? De site blijft immers online. Waar blijven de overige media? Hoe gaan bedrijven als de Fietsvakantiewinkel hiermee om? Is het faillisement de reden dat Cycletours niet op de deelnemerslijst van de W&F-beurs staat?
Leon
speedy schreef:Jammer voor de medewerkers en de crediteuren ... die zullen resp. hun baan verliezen/minder salaris ontvangen en de crediteuren kunnen fluiten naar hun centen.
Ja zo gaat dat met dit soort 'faillissementen'.
Wij hebben ook nog geld tegoed van Selexyz; kunnen we ook wel naar fluiten 8)
Vreemd dat in de vakpers (Reisburo Actueel en Travmagazine) helemaal niets te lezen staat over dit faillissement, en evenmin in de Telegraaf en de overige landelijke pers. Ik dacht dat Cycletours toch een vrij grote speler was in het segment actieve vakanties. Maar het kan natuurlijk zijn dat de redactie van die bladen vandaag vrolijk op de vakantiebeurs rondzwalkt.
Ook vreemd is dat Cycletours sinds een paar maanden geen SGR-lid meer is, maar dat je kennelijk de SGR moet bellen om dat te weten te komen. Zoiets zou toch op de SGR-site vermeld moeten staan (even afgezien van het feit dat het ontbrekende logo op de Cycletours-site een belletje had moeten laten rinkelen bij potentiële boekers).
Ik vindt dit erg jammer, ik ben heel wat keren met plezier op pad geweest met Cycletours. Vooral de luifel als huiskamer is fijn.

Ik neem aan dat zij wel door zullen blijven gaan. Wel heel vreemd dat dit op deze manier loopt met Cycletours.

Wel wachten natuurlijk op de doorstart en het vooral ook het herstel van de garantie door SGR met het doen van een betalingen natuurlijk.
speedy schreef:Zelfs met een doorstart lijkt Cycletours me een vogel voor de kat; je kan oude wijn wel herverpakken, maar het blijft wel oude wijn.
Ben je een gefrustreerde/teleurgestelde klant of een gefrustreerde/teleurgestelde zakelijke relatie?
Ik zou het doodzonde vinden als ze echt failliet waren en er geen doorstart komt. Ik ben vaak met ze mee geweest; de laatste jaren wat minder. Maar ik had nog wel een paar reizen uit hun programma willen doen.

Ik snap vooralsnog ook niet helemaal hoe dit kan. Ik had niet de indruk dat het erg slecht ging in dit reissegment.
peter de rijk schreef:Vreemd dat in de vakpers (Reisburo Actueel en Travmagazine) helemaal niets te lezen staat over dit faillissement, en evenmin in de Telegraaf en de overige landelijke pers. Ik dacht dat Cycletours toch een vrij grote speler was in het segment actieve vakanties. Maar het kan natuurlijk zijn dat de redactie van die bladen vandaag vrolijk op de vakantiebeurs rondzwalkt.
Ook vreemd is dat Cycletours sinds een paar maanden geen SGR-lid meer is, maar dat je kennelijk de SGR moet bellen om dat te weten te komen. Zoiets zou toch op de SGR-site vermeld moeten staan (even afgezien van het feit dat het ontbrekende logo op de Cycletours-site een belletje had moeten laten rinkelen bij potentiële boekers).
Who the . is de Telegraaf? En wat weten zij van het fijne? Zit wat gecompliceerder in elkaar. De organisatie bestaat uit diverse BV-jtes. Een ervan is failliet. Wat er gebeuren gaat?
Wim schreef:Wie is speedy?
Ook bij technische faillissementen (wat dat dan ook zijn) zijn er mensen die tekort komen. De curator weegt die belangen af. Het is soms veel te makkelijk via een faillissement van je schulden af te komen en weer vrolijk verder te gaan.
Wim
Speedy Gonzales!
bert sitters schreef:Zit wat gecompliceerder in elkaar. De organisatie bestaat uit diverse BV-jtes. Een ervan is failliet. Wat er gebeuren gaat?
Ik denk dat de consumenten er niets van merken, alles gaat gewoon verder als voorheen, alleen zijn ze wat werknemers en wat schulden op een goedkope manier kwijt. 8)
bert sitters schreef:Who the . is de Telegraaf? En wat weten zij van het fijne? Zit wat gecompliceerder in elkaar. De organisatie bestaat uit diverse BV-jtes. Een ervan is failliet. Wat er gebeuren gaat?
De Telegraaf is een veelgelezen krant die goed ingevoerd is in de reiswereld. Dat weet jij als auteur in deze sector ook, naar ik aanneem.
peter de rijk schreef:
bert sitters schreef:Who the . is de Telegraaf? En wat weten zij van het fijne? Zit wat gecompliceerder in elkaar. De organisatie bestaat uit diverse BV-jtes. Een ervan is failliet. Wat er gebeuren gaat?
De Telegraaf is een veelgelezen krant die goed ingevoerd is in de reiswereld. Dat weet jij als auteur in deze sector ook, dus je reactie is wat flauw.
Veelgelezen zegt totaal niets over de kwalitieit. Zie ook weer eens dit voorbeeld: zo goed ingevoerd is die Teletoeter dus niet! Bij ingevoerden in de reiswereld waren er al langer signalen. Triest is dat 16 mensen in vaste dienst ontslag is aangezegd.
Je was me te snel af, Bert :o
Ik had mijn reactie alsnog wat vriendelijker verwoord, maar het mocht niet baten.
Het feit is simpel, je leent geld bij de bank en je kan het niet meer terugbetalen.
Alleen er is nog een heel voortraject. Als bedrijf zijnde kom je niet meteen in faillissement, als bedrijf zijnde kom je eerst in een begeleidingstraject van de bank en wordt gekeken waar het probleem zit en wordt er gekeken naar oplossing.
Komt hier niets uit, dan volgt surseance van betaling (ik heb hier overigens niets over gelezen). Lukt dit ook niet, dan volgt uiteindelijk faillissement
De oorzaak van een faillissement kan velerlei zijn, stagnerende markt, economische crisis, directeur/aandeelhouder die teveel geld onttrekt uit zijn zaak, verkeerde c.q. onverantwoorde investeringen etc. etc.
Ik verwacht niet dat een bedrijf als Cycletours bewust op een faillissement heeft aangestuurd om van overtollig (duur) personeel of van (lastige) crediteuren af te komen.
Cycletours lijkt mij een gerenommeerd bedrijf die in de afgelopen jaren nauwelijks negatief in het nieuws is geweest.
Ik hoop voor ze (en voor veel klanten) dat ze in een afgeslankte vorm weer terug kunnen komen.
Frits
Cycletours Plus B.V. is één van vier Cycletours b.v.'s die onder een enkele aandeelhouder vallen (Deben Houdstermaatschappij). De zusjes van dit bedrijf zijn (nog) niet in faillisement. Het hoe en waarom is giswerk.
Ondertussen is ook de consument de dupe want op deze Cycletours-pagina wordt nog steeds met ANVR-voorwaarden geschermd, wat een verkeerde indruk geeft. Ik heb overigens niet geprobeerd of je daadwerkelijk een boeking kunt voltooien.
bert sitters schreef:
peter de rijk schreef:
bert sitters schreef:Who the . is de Telegraaf? En wat weten zij van het fijne? Zit wat gecompliceerder in elkaar. De organisatie bestaat uit diverse BV-jtes. Een ervan is failliet. Wat er gebeuren gaat?
De Telegraaf is een veelgelezen krant die goed ingevoerd is in de reiswereld. Dat weet jij als auteur in deze sector ook, dus je reactie is wat flauw.
Veelgelezen zegt totaal niets over de kwalitieit. Zie ook weer eens dit voorbeeld: zo goed ingevoerd is die Teletoeter dus niet! Bij ingevoerden in de reiswereld waren er al langer signalen. Triest is dat 16 mensen in vaste dienst ontslag is aangezegd.
Flauw om de Telegraaf aan te halen. Heeft de Volkskrant, Trouw, NRC, AD hierover al gepubliceerd? Waar is de tv? En trouwens alle fietsreportages die ik voor De Telegraaf maak getuigen toch van kwaliteit.
peter de rijk schreef:Ondertussen is ook de consument de dupe want op deze Cycletours-pagina wordt nog steeds met ANVR-voorwaarden geschermd, wat een verkeerde indruk geeft.
Ach ja, dat klopt niet natuurlijk maar ik zal toch maar even een lans voor ze breken;
het is ook wel een verdraaid moeilijke branche om wat te verdienen 8)
Veelgelezen zegt totaal niets over de kwalitieit. Zie ook weer eens dit voorbeeld: zo goed ingevoerd is die Teletoeter dus niet! Bij ingevoerden in de reiswereld waren er al langer signalen. Triest is dat 16 mensen in vaste dienst ontslag is aangezegd.[/quote]

Flauw om de Telegraaf aan te halen. Heeft de Volkskrant, Trouw, NRC, AD hierover al gepubliceerd? Waar is de tv? En trouwens alle fietsreportages die ik voor De Telegraaf maak getuigen toch van kwaliteit.[/quote]

Onder fietsvakantiegangers is Cycletours natuurlijk een begrip, maar als je gaat kijken naar de rest van de spelers in de reisbranche, dan is Cycletours een relatief kleine jongen. Wellicht heeft dit bericht niet zo'n hoge prioriteit.