Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drie dagen de Santos Travel Lite getest - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Drie dagen de Santos Travel Lite getest

multiwgb schreef:Als het dan toch high tech moet ga dan door naar titanium. Krijg je een hele mooie las.
Wat is het verschil tussen een mooie aluminium-las en een mooie titanium-las? TIG gelast vertonen beide legeringen de "lasrups". Of bedoeld je toch een smooth welded of "bewerkte" titanium las?

Om bij het onderwerp te blijven: De Santos Travel Lite is een hele mooie fiets!

Piet.
Leon schreef:Een lostrillende standaard vind ik een typische kleinigheid waar ik geen enkele fiets echt op af zou rekenen.
Alleen maar handig toch? Dan hoef je hem er zelf niet af te halen!

grtjs, wltr
Eric Schuijt schreef:Hierbij moet gezegd worden dat de lasnaden na het lassen met een soort pasta worden vlakgemaakt. Daarna gaat het frame terug de oven in om te bakken om o.a. de pasta uit te laten harden.
Zo ongeveer werkt het, maar wellicht dat ik het niet goed omschrijf, want ook pasta gebruikten mijn vader en opa's niet. Maar ze aten het wel!
Wegplamuren noem ik dat, niks high-tech aan... :lol:

Greetz,
Bram
Vergis je niet voor dit soort behandelingen is aluminium best een lastig materiaal.
Menigeen schreef:Smooth Welding
Nieuwsgierig naar lastechnieken was Smooth Welding toch iets nieuws voor mij. Ik heb even wat gegoogeld en kom er - voor zover ik lees - op dat Smooth Welding bij fietsen betekent dat er een dubbele TIG-las* gelegd wordt waardoor de tweede rups vloeiender is en het geheel dikker. Daarna wordt de totale las terugbewerkt totdat een vloeiend resultaat ontstaat. Doordat er geen hoekjes meer zijn is het resulterende frame duurzamer.
Het is wel een bewerkelijke techniek, en het moet uiteraard goed uitgevoerd worden.
Leon

*: http://nil.nl/gasbooglassenmetnietafsmeltende