Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verslag Eurobike 2012 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Verslag Eurobike 2012

Mooi filmpje aardig gemaakt. Je hoeft de deur niet meer uit tegenwoordig. :lol:
Ha die Eric,

Inderdaad een prima filmpje. Zijn al die noviteiten die jij nvoor het voetlicht laat brengen ook op de Bikemotion in Utrecht van 12 - 14 oktober?
Dag Bert,
Als het goed is, zijn alle noviteiten op de Bike Motion beurs te bewonderen.
Op de Idworx stand staan in ieder geval alle (ook de nieuwe) modellen opgesteld.
Frits
Dat vertelde Herr Schmidt al in het filmpje van Eurobike van een jaar geleden.

Ik weet niet zeker of ik zijn uitleg heb gebruikt in de uiteindelijke afmontage, maar volgens mij staat hij hier:http://www.vakantiefietser.nl/201109/be ... bike-2011/

(maar euh, alleen kijken als je gevoel voor humor hebt)
henkfietst52 schreef:Als die nieuwe Son naaf [idworx] geen stekkertjes meer heeft, hoe werk het dan als je het wiel er uit moet nemen? [lekkeband]

Henk

kunst en fietswerk

De meeste SON naven zijn al twee jaar als SL (Steckerlos) leverbaar. IPV twee stekeraansluitingen is het ene eind van de as massa, en de andere asring de spanningsaanluiting. Je hebt dus een speciale voorvork nodig met een geisoleerde zijkant waar de verlichtingsdraad aan vast zit. Die isolatiehardware is erg lomp, en moeilijk pas te maken in stalen voorvorken, zeker achteraf. Aluminium voorvorken hebben meestal meer vlees en zijn soms om te bouwen. (holte uitfrezen, isolatie inpersen, contactplaat inleggen .

Met de SL uitvoering kun je dus zonder verder gedoe het wiel in en uitnemen, je kunt het alleen niet achterstevoren monteren, dan heb je kortsluiting. Maar dat zie je gauw genoeg in het donker
jumbo schreef:Alfine 11 di2 was 2 weken geleden ook op de Koga Signature-site zeer kort als optie te kiezen.
De volgende dag was deze optie ook al weer weg van de site.
Dit zal waarschijnlijk met levertijden te maken hebben
Staat vandaag weer bij de optie-lijst van KOGA-Signature : Alfine di2
Ik vraag me wel af of dit zinvol is bij bv een woonwerk-fiets.
Iets meer investeren ( 340 euro ) en je hebt een rohloff-naaf