Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rose Versand op de Fiets en Wandelbeurs - Forum Wereldfietser

Rose Versand op de Fiets en Wandelbeurs

Rose is een bedreiging voor de Nederlandse fietshandel

Peiling eindigde op za 11 feb, 2012 13:53

Ja
Geen stemmen
0
Neen
Geen stemmen
0
Weet niet/geen mening
Geen stemmen
0

Ook veel Wereldfietsers vinden inmiddels hun weg naar het Duitse Rose Versand in Bochholt (net over de grens met Nederland). Via de digitale snelweg of door gewoon naar deze megafietsenwinkel van 6.000 m2 toe te gaan. Speciaal voor de Nederlandse markt hebben ze een ook een website in het Nederlands. In de winkel is Nederlandstalig personeel.
Het bedrijf is niet genoemd naar een bloem, maar de eigenaar heet Herr Erwin Rose en is de kleinzoon van de oprichter. Zie: http://www.rose.nl
Rose komt nu voor het eerst naar de Fiets en Wandelbeurs op 11 en 12 februari in de Amsterdam-RAI. Iedereen is natuurlijk vrij om de prijs-kwaliteit vergelijking te maken met de andere fietsen en accessoires op de Fiets en Wandelbeurs. Fietsen kunnen worden gestest op het fietsparcours van de beurs: http://www.fietsenwandelbeurs.nl
Nma is toch een met een onderzoek bezig betreffende de Nederlandse fietsen industrie.
Concurrentie is geen bedreiging, maar een kans. ;-)

(en de poll invullen lukte niet (Chrome) ik krijg de melding dat het formulier ongeldig is).
Idem, maar dan met IE9.
Rose gebruikt de beurzen doorgaans om een paar pallets van die catalogi uit te zetten. Tip: haal dat zware ding pas op als je klaar bent met je beursbezoek
bert sitters schreef:Poll: Rose is een bedreiging voor de Nederlandse fietshandel
Hoe vat je de vraag op?
Ja, Rose is een bedreiging en dat is vervelend?
Ja, Rose is een bedreiging en dat werd hoog tijd?
Ik denk dat het geen bedreiging is, want hun fietsen zijn niet erg populair hier. Het aantal dat ik in NL op straat ooit zag varieert van 1 (Lars) tot misschien 2. De trekkingfietsen op hun huidige site kunnen de toets der kritiek van kenners hier zeker niet doorstaan. Zo hebben ze niet één trekkingfiets zonder verende voorvork. Wat dat betreft huppelen ze net zo zeer achter marketeers aan als Nederlandse fietsnhandelaren.
Als onderdelenmagazijn is het hopelijk wel een bedreiging/aanmoediging, want over het kopen van onderdelen bij de LFB heb ik sinds 1996 al tientallen ****-ervaringen beschreven.
In FF werkt de poll ook niet overigens.
Leon
Het vordeel is wel dat Rose alles zeer groot inkoop en sommige producten tegen inkoop van de hand doet.

In december had Rose een mega aanbieding waar Marten niet blij van kan worden. i.v.m de aanschaf van de nieuwe Son 28 deluxe naven, kon je de oude met veel korting kopen namelijk 126,25. Helaas was ik net te laat.

Leon, Rose verkoop wel fietsen zonder verring maar dan alleen de Reb Bull 26 versie. Wel met veel goede Shimano onderdelen.

Mario
Om een keer per jaar een voorraad slijtspullen in te slaan vind ik Rose prima. Heb ik dan toevallig ook net wat anders nodig, dan neem ik dat gelijk mee. Van de fietsenmakers hier in de buurt moet ik het niet hebben.

Voor het overige koop ik liever bij iemand die de spullen die hij verkoopt zelf ook zou gebruiken/gebruikt, niet de ambitie heeft volgend jaar een glimmend nieuwe showroom te openen of beursgenoteerd te zijn en gratis goed advies geeft.

Dat ik dan misschien niet altijd de allerscherpste prijs betaal, betekent voor mij hooguit dat die zeer bruikbare adviezen dan toch niet helemaal gratis zijn ;)

Daar betaal ik dan graag voor!

Sjors
Trouwens één keer de fout gemaakt een setje 26" wielen bij Rose te kopen om een atb weer rollend te krijgen: had ik beter niet kunnen doen, na één rit was ik meteen een half uurtje in de weer met de spakenspanner :(

Ik zeg: wielen of zelf doen, of aan een expert overlaten.

Sjors
Sjors schreef:Trouwens één keer de fout gemaakt een setje 26" wielen bij Rose te kopen om een atb weer rollend te krijgen: had ik beter niet kunnen doen, na één rit was ik meteen een half uurtje in de weer met de spakenspanner :(
Dat is toch nog beter dan de klussende fietser die ik eens onderweg tegenkwam die het volle pond bij de LFB had betaald waarvoor hij spaken had gekregen die zo slap als een waskoord in het wiel hingen.
Leon
Als ik een wielenset koop bij Rose dan, verricht ik de volgende handelingen:

Kraak het wiel, daarna ga ik hard in de spaken knijpen en sla daarna met een drevel de spaakkoppen goed in het velg gat en spaak daarna de boel weer aan. Nooit problemen mee gehad.

Mario
Hun fietsen zijn lelijk en de site is nogal onoverzichtelijk, Roseversand is alleen interessant tijdens hun uitverkoop, bvb bike-components.de heeft een groter assortiment is goedkoper.
Voor onderdelen en accesoires valt er niet veel te winkelen bij de lokale fietsboer. Webshop hebben ze niet.
Doet de poll het sowieso wel? Met safari ook niet...
Die poll werkt niet!
Welke van de onderstaande serieuze fietsenwinkels staan op de beurs?
a. Snel
b. Van Herwerden
c. Vittorio
d. Van Avaghon
e. anders namelijk:
f. alle antwoorden goed
:) :)
Uit mijn geheugen vorig jaar ook nog de Vakantiefietser, M-gineering, en Bike4travel (nu ook Avaghon). Voor dit jaar heb ik nog niet op de deelnemerslijst gekeken.
Zelf geef ik er beide dagen een lezing over de eerste keer op fietsvakantie, en sta ik er als vraagbaak achter een tafeltje, maar natuurlijk zonder handel.
Wim
snowfreakyvon schreef:Doet de poll het sowieso wel? Met safari ook niet...
Klopt. Op de een of andere manier hebben die polls nooit oud gewerkt. En omdat de overgang naar een nieuw forum nakende is, verwacht ik niet dat dit of opgelost gaat worden :roll:
Leon schreef:
bert sitters schreef:Poll: Rose is een bedreiging voor de Nederlandse fietshandel
Hoe vat je de vraag op?
Ja, Rose is een bedreiging en dat is vervelend?
Ja, Rose is een bedreiging en dat werd hoog tijd?
Op onderdelengebied doet Rose dingen waar de Nederlandse handel niet blij mee is.
Rose levert fietsen onder eigen naam en wordt derhalve gezien als een fabrikant en krijgt zo veel onderdelen geleverd tegen fabrikantenprijzen, welke veel lager liggen dan de groothandelprijzen waar de reguliere fietsenwinkels het mee moeten doen.
Voorwaarde voor het krijgen van onderdelen tegen fabrikantenprijzen is dat ze deze onderdelen niet aan particulieren mogen verkopen. Rose houdt zich hier lang niet altijd aan en verkoopt diverse onderdelen (m.n. Shimano) voor erg lage prijzen onder het mom van partijhandel en magazijnopruiming. Soms is het voor een Nederlandse fietsenwinkel goedkoper om onderdelen bij Rose te bestellen i.p.v. bij Shimano Nederland. Shimano Nederland kan hier niets tegen doen, omdat Rose in Duitsland zit en Shimano Duitsland knijpt een oogje toe.

Je kan als Nederlandse handelaar hier over gaan mopperen, maar eigenlijk is de huidige verdeling van de markt niet meer van deze tijd. Veel te veel merken werken nog met landelijke vertegenwoordigers die elkaar op Europees niveau de loef af proberen te steken. Er is nog geen sprake van een Verenigd Europa. Diverse Duitse groothandels wordt verboden aan Nederlandse winkels te leveren om de Nederlandse grossiers te beschermen. En dan fietst een partij als Rose er op een handige manier tussendoor... Tijd voor een herstructurering van de Europese markt, lijkt me. Opengooien die grenzen!
Christophorus schreef:Op onderdelengebied doet Rose dingen waar de Nederlandse handel niet blij mee is.
....
Rose ... krijgt zo veel onderdelen geleverd tegen fabrikantenprijzen, welke veel lager liggen dan de groothandelprijzen waar de reguliere fietsenwinkels het mee moeten doen.
Voorwaarde voor het krijgen van onderdelen tegen fabrikantenprijzen is dat ze deze onderdelen niet aan particulieren mogen verkopen. .... Diverse Duitse groothandels wordt verboden aan Nederlandse winkels te leveren om de Nederlandse grossiers te beschermen.
En niemand denkt "gossie, hoe noemen we dat ook alweer"?
Leon