Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano fietsschoenen. - Forum Wereldfietser

Shimano fietsschoenen.

Ik overweeg shimano fiets/wandelschoenen aan te schaffen maar wat is het verschil tussen de MT-60 schoen en de MT-71? De MT91 lijkt me te warm?

Zijn deze beide waterdicht door de gore-tex?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Paul
Paul&Yvette schreef:Ik overweeg shimano fiets/wandelschoenen aan te schaffen maar wat is het verschil tussen de MT-60 schoen en de MT-71? De MT91 lijkt me te warm?

Zijn deze beide waterdicht door de gore-tex?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Paul
Ik zou geen gore-tex nemen. Bij regen sijpelt het water toch nog van boven in je schoen. Als je lange wandelingen gaat doen door nat gras en zo nu en dan door waterplassen loopt dan zou gore-tex wel kunnen helpen, maar hoe vaak doe je dat als je aan het fietsen bent? Mocht je de hele dag door de regen fietsen, neem dan een paar gamaschen mee (regenoverschoenen).

Wat de verschillen tussen MT1 en MT2 is weet ik niet, maar heb zelf recentelijk een lange fietstocht met de MT53 gemaakt, en dat voldeed prima. Wel veel last van stank en zweetvoeten, dus neem een paar slippers mee voor savonds. Wandelen ging prima, zelfs Angels Landing in Zion NP mee naar boven geklommen, geen centje pijn. Hoewel de stalen plaatjes je wel een gevoel van onzekerheid geven bij een pittige wandeling over stenen paadjes, maar echt onveilig heb ik me nooit gevoeld.

Mocht mijn volgende reis weer voornamelijk uit fietsen bestaan, dan neem ik weer een paar ATB-sidi's, aanvullend met een paar slippers.
AB schreef:Wel veel last van stank en zweetvoeten
Hoewel ik geen gebruik maak Shimano schoenen maar van ecco schoenen, heb ik ook erg veel last gehad van stinkende voeten en schoenen. Ik heb dat kunnen verhelpen door gewoon de orginele binnenzool te vervangen middels een binnenzool die ik in een schoenenwinkel heb gekocht. Sindsdien nooit meer last van stinkende voeten en schoenen
Wim Tjan schreef:
AB schreef:Wel veel last van stank en zweetvoeten
Hoewel ik geen gebruik maak Shimano schoenen maar van ecco schoenen, heb ik ook erg veel last gehad van stinkende voeten en schoenen. Ik heb dat kunnen verhelpen door gewoon de orginele binnenzool te vervangen middels een binnenzool die ik in een schoenenwinkel heb gekocht. Sindsdien nooit meer last van stinkende voeten en schoenen
Willicht een eind offtopic, maar kun je ook vertellen welke/wat voor binnenzool je gekocht hebt? Ben wel nieuwsgierig namelijk aangezien ik ook best zweterige voeten heb.
Helaas zie ik geen merk of het is inmiddels al uitgesleten. De bovenkant van de zool is van een dun soort zeemleer en de onderkant en die ook de vorm bepaald, is van een soort piepschuim materiaal. Bovendien is de zool onder de bal van de voet voorzien van ventilatie gaatjes. Verder is de kleur oranje en wit gespikkeld. m.i kun je dat bij elk willekeurig schoenenwinkel kopen. Succes!