Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Selle Royal zoekt enthousiaste wereldfietsers - Forum Wereldfietser

Selle Royal zoekt enthousiaste wereldfietsers

Voor meer dan 50 jaar support Selle Royal fietsers bij het vinden van de juiste oplossing en het bieden van maximum comfort. Dit willen wij ook de komende jaren blijven doen en daarom zijn wij altijd bezig met het ontwikkelen en testen van nieuwe zadels.

Wij zijn op zoek naar enthousiaste wereldfietsers die voor ons een testimonial zouden willen doen. Hoe werkt dit? U krijgt voor uw reis van ons een nieuw zadel aangereikt (momenteel gaat het om de Respiro 50's, kijk op http://www.selleroyal.com voor meer informatie over dit zadel), u gaat dit zadel tijdens uw reis testen en deelt uw ervaringen en foto's. Het zadel mag u uit dank uiteraard houden.

Graag uw reactie, reisplannen en motivatie sturen naar sales@selleroyal.com
Op dit mailadres kunt u ook terecht voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,
Selle Royal team
Dit is een heel mooie actie!
Toch heb ik heel wat fietsers in deze groep aangeraden om juist NIET met een nieuw zadel op reis te gaan omdat de kans dat een zadel tegenvalt reeël is. O.a. omdat een zadel ook een breedtemaat heeft hoeft dit overigens niet te betekenen dat het zadel niet goed is.
Dus mijn vragen aan Selle-Royal:
Kunnen deelnemers het zadel ook een aantal weken vóórdat hun reis aanvangt krijgen?
OF
Wat regelt Selle Royal als op reis zadelpijntjes te vervelend worden?
Groet en succes met de actie,
Leon
Ander probleem is dat ik niet van een plaatje alleen zou willen kiezen.

Je moet toch minimaal een zadel in handen hebben om te besluiten of je wel of niet aan zoiets mee wil doen.
En je moet, zoals Leon al schreef, minimaal een aantal dagen infietsen. Want om nu je eigen oude zadel in de fietstas mee te nemen is ook een beetje mal.

Peter
Leon, bedankt voor je reactie!

Natuurlijk krijgen deelnemers het zadel een aantal weken voordat de reis begint aangereikt om hem in te rijden en te proberen. Daarnaast zullen wij met de deelnemers in elk geval apart gaan bekijken welk zadel voor hun de beste oplossing en comfort biedt. Hierbij letten wij o.a. op de anatomische en ergonomische vorm van de rijder (dus ook op breedtemaat ed.) en de afstanden die gefietst worden. Zo kun je bijvoorbeeld al op http://www.selleroyal.com/Find_a_Saddle.aspx bekijken welk zadel geschikt zou kunnen zijn.

Mocht het voorkomen dat tijdens de reis toch nog blijkt dat het zadel niet geschikt is zullen wij per direct een andere oplossing zoeken samen met de rijders. Het doel van deze actie is dan ook een zorgeloze reis tegemoet te gaan!
"Al meer dan 50 jaar.....", net zoals het op de website staat, is de in Nederland gebruikelijke manier om aan te duiden dat een bedrijf reeds langer dan vijftig jaar aan het werk is en daar - overigens interessante - marketingacties voor bedenkt en uitvoert.

"
NL
Al meer dan 50 jaar maakt Selle Royal comfortabele fietszadels voor miljoenen wielrenners en fietsers verspreid over de hele wereld. Bekijk hier hoe u het beste een zadel kunt kiezen dat bij u past.
"

Groet, Hans
Hoi Hans,
Ik begrijp de opmerking niet zo goed. Het bedrijf bestaat gewoon al meer dan 50 jaar dus. Ik kan me herinner dat een van mijn eerste zadels ook een Selle Royal was (gelzadel anno 1992).
aandegracht schreef:"Al meer dan 50 jaar.....", net zoals het op de website staat, is de in Nederland gebruikelijke manier om aan te duiden dat een bedrijf reeds langer dan vijftig jaar aan het werk is en daar - overigens interessante - marketingacties voor bedenkt en uitvoert.

"
NL
Al meer dan 50 jaar maakt Selle Royal comfortabele fietszadels voor miljoenen wielrenners en fietsers verspreid over de hele wereld. Bekijk hier hoe u het beste een zadel kunt kiezen dat bij u past.
"

Groet, Hans
Voor meer dan 50 jaar stelt de starter van het topic. En ik ben soms meer en soms minder gevoelig voor verengelsing "For more than 50 years..." van Nederlands.
Vandaag is zo'n dag.

Verder wel een prima actie, kost vijftig zadels, en de resultaten zullen (als het zadel goed is) mooi te gebruiken zijn.

Ik ben benieuwd of de fabrikant ook een overzicht van alle gebruikers gaat publiceren, waarin ook de meer of minder negatieve aspecten van bepaalde gebruikers in genoemd gaan worden.

Groet, Hans
Wat een wantrouwige reacties. :?

Als je echt maandenlang op reis gaat kun je toch wel een x aantal dagen of weken voor het vertrek beslissen of je op dit Selle zadel wilt doorgaan.

Als dat niet het geval is geef je het gewoon terug aan Selle.
Als het wel goed bevalt geef je je oude zadel weg.

Met een mailtje naar Selle en een verklaring. Gewoon praktijkgericht klantenonderzoek. Niets mis mee.
Belangrijkste is natuurlijk de stand van de zitbotjes bij het zadel. Dus eigenlijk zou ik wel een persoonlijk advies willen hebben. Heb jarenlang een Brooks zadel en daar tienduizenden km's op gefietst. Ben wel benieuwd naar het verschil. Zou zelf wel wat meerdere zadels willen proberen.
De taal is best wel oke. Ze komen uit Italie.
Goede actie overigens. Een fabrikant die naar de ervaring luistert van anderen. Dat zou iedereen moeten doen.
Ik heb ze een mail gestuurd. Wil wel eens kijken of ze inderdaad met mijn Brooks kunnen concurreren. Wie niet waagt, die niet wint...
Ik heb antwoord gekregen van Selle Royale.

Ze gaan de uitdaging om mij uit mijn Brooks te halen niet aan. :roll:

Ze willen wel kijken of een Selle zadel verbetering geeft voor Mevr. vd Veeke, die vaak last heeft van een dameskwaaltje.

Wordt vervolgd...
HansvanderVeeke schreef:Ik heb antwoord gekregen van Selle Royale.

Ze gaan de uitdaging om mij uit mijn Brooks te halen niet aan. :roll:
Dan ga ik ze ook maar geen mailtje sturen...... :wink:
Voor de goed orde:

Voor dit onderzoek zijn wij voornamelijk op zoek naar enthousiaste fietsers die te kampen hebben met zadelproblemen om zo het oplossend vermogen van onze zadels te testen. U heeft aangegeven dat u zeer tevreden bent met uw Brooks zadel en uw vrouw daarentegen wel te kampen heeft met enige problemen. Daarom zien wij de mogelijkheid uw vrouw te helpen meer als uitdaging. Daarnaast is Brooks England (net als Fi'zi:k) onderdeel van de Selle Royal groep en is het niet de bedoeling om deze of andere merken zadels met SR in dit onderzoek te vergelijken maar het oplossend vermogen en comfort van de Respiro 50's te testen.

Ik wil u allen hartelijk danken voor uw inzendingen! We hebben er inmiddels al velen mogen ontvangen. Blijf vooral uw reacties sturen, wij zullen volgende week contact opnemen met alle potentiele deelnemers! Vergeet uw reactie dan ook niet van een telefoonnummer te voorzien en het tijdstip dat wij u het best kunnen bereiken. Daarnaast willen wij graag weten hoeveel kilometer u van plan bent om te gaan fietsen per dag en totaal en ontvangen wij altijd graag een representatieve foto van u en uw fiets.
HansvanderVeeke schreef:Ik heb antwoord gekregen van Selle Royale.

Ze gaan de uitdaging om mij uit mijn Brooks te halen niet aan. :roll:

Ze willen wel kijken of een Selle zadel verbetering geeft voor Mevr. vd Veeke, die vaak last heeft van een dameskwaaltje.

Wordt vervolgd...
selle_royal schreef:Voor dit onderzoek zijn wij voornamelijk op zoek naar enthousiaste fietsers die te kampen hebben met zadelproblemen om zo het oplossend vermogen van onze zadels te testen.
Aha,

Ik had niet door dat het alleen om probleemgevallen gaat. Ik dacht dat het ook ging om mensen een alternatief te laten uitproberen.
Als Brooks ook al bij jullie vandaan komt, dan snap ik wel dat je geen concurent van jezelf wilt zijn.
Naar aanleiding ven hun oproep:
selle_royal schreef: Wij zijn op zoek naar enthousiaste wereldfietsers die voor ons een testimonial zouden willen doen. Hoe werkt dit? U krijgt voor uw reis van ons een nieuw zadel aangereikt ..... u gaat dit zadel tijdens uw reis testen .....
en hun nadere uitleg, dacht ik, ik ga me ook aanmelden.

Ik gaf hierbij aan wat mijn plannen voor deze zomer zijn:

Dagafstanden op tochten: 50 – 120 km.
Komende geplande reis: Warschau – Tallinn, juni 2011 (ca.2000 km)


Als antwoord kreeg ik onder meer terug:

Echter zijn wij voor het onderzoek op zoek naar een testimonial over een relatief korte, maar hevige periode.

Het is mij nu toch echt onduidelijk wat ze willen. Er is sprake van een reis en tijdens die reis ga je testen. In het antwoord aan mij is ineens sprake van een korte, maar hevige periode.

Ik snap het niet meer :cry:
Volgens mij is de gemiddelde wereldfietser toch niet de doelgroep van deze oproep.


Overigens moet ik zeggen dat de reactietijd op mijn mail kort was en er wel werd ingegaan op de problemen die ik heb, en daar werd keurig een alternatief voor aangereikt.

Peter
selle_royal schreef:Voor de goed orde:

om zo het oplossend vermogen van onze zadels te testen.

maar het oplossend vermogen en comfort van de Respiro 50's te testen.


HansvanderVeeke schreef:.

.

Eh? Ik woon niet in NL, ben misschien het dagelijkse contact met de schitterende nederlandsche taal aan het kwijtraken,

maar wat betekent 'Oplossend vermogen' in dit verband? Ik krijg associaties van Suiker in thee. Verf die wordt afgebeitst.
Zware chemicalien die dingen verbranden. Edele delen op een zure ondergrond. Vleesetende planten.
Enz. enz.

Dat lijkt me niets, ongeacht of je een mannelijke of vrouwelijke fietser bent.
Peteragain schreef:misschien het dagelijkse contact met de schitterende Nederlandsche taal aan het kwijtraken
wat betekent 'Oplossend vermogen' in dit verband?
Rustig maar hoor, het komt goed. :wink:
Met oplossend vermogen bedoelen ze - denk ik - de kans dat iemand die last heeft van een slecht zadel beter af is met zo'n SR dan met hun oude zadel. Daarbij zoeken ze mensen die niet te lang maar wel hevig fietsen, geen mensen die lange rechte stukken fietsen. Het moet wel positief blijven natuurlijk! :roll: :wink:
Leon
Aan Selle Royal,
Doe alstublieft uw voordeel met de waardevolle meningen, deskundigheid en informatie van de wereldfietser. Ook al moet hiervoor enigszins van uw eigen testopzet worden afgeweken. Wereldfietsers zijn een beetje eigenwijs, maar wel heel erg sociaal en willen die mening ook delen. Vandaar ook dit forum. Het is absoluut een andere doelgroep dat het lezerspubliek van Fiets om maar wat te noemen. En ... een tocht van een maand zoals hierboven staat, is wel een beetje standaard. Het gaat bovendien ook om duurzaamheid en te voelen hoe zo'n zadel zich ook houdt na een paar weken zitten. Duurzaamheidstest is belangrijk!
Groeten,
Rutger
@ Peter M
Mijn excuses, uit het eerste deel van uw reactie heb ik begrepen dat het om dagtochten ging van 60 tot 70 kilometer. Ik heb het onderste gedeelte van uw reactie over het hoofd gezien met uw plannen voor komende zomer. Met een korte maar hevige periode bedoel ik inderdaad een reis die gepland staat door verschillende omstandigheden in de komende maanden en dus geen dagtochten op zomerse dagen en/of woon- en werkverkeer.

Daarbij hoop ik wel dat ik u verder heb kunnen helpen en dank ik u voor uw feedback over het kopje 'vind een dealer' op onze website. Wij zijn druk bezig om de website te optimaliseren en deze optie te verbeteren. Ik wens u veel fietsplezier de komende zomermaanden!

@ peteragain
Met oplossend vermogen bedoelen wij dat het zadel een oplossing moet bieden voor verschillende manieren van zadelpijn zoals het 'slapende' gevoel door afknellen van zenuwen, pijn in de zitbotjes, prostaatklachten en/of last van irritatie door transpiratie.
Selle ,

Bedankt voor de uitleg. Oplossend als in probleemoplossend dus.

Het zadel blijft natuurlijk een van de moeilijkste dingen om te ontwerpen.

Succes met uw onderzoek.