Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen op Tenerife? - Forum Wereldfietser

Fietsen op Tenerife?

Hallo beste fietsers,

Ik woon al sinds 1992 op Tenerife en de laatste paar jaar is het aantal fietsers behoorlijk toegenomen. Ik zou wel willen weten wat voor ervaringen jullie hebben, en of er mensen zijn die dit jaar een fietsreis naar Tenerife in de planning hebben.
Mijn vriend en ik zijn met een klein guesthouse begonnen in het zuiden van Tenerife, wij vinden nl, dat het een perfecte plek is voor fietsers, om na een lange dag neer te strijken en tijdens een goede maaltijd van het uitzicht genieten.
Ik zoek naar sites om naar te kunnen linken, heeft iemand suggesties?

Voor mensen die op Tenerife willen fietsen en nog geen verblijf hebben:

www.casaesmeralda.webnode.com

Groeten

Edith
hoi edith,

ik heb een keer gefietst op Tenerife. Dat was vanaf de Teide terug naar Los Christanos. Leuke route en weinig trappen. We zijn toen wel vervoerd naar de Teide en toen naar benede gefietst.

gr Syl
Joanna schreef:Hallo beste fietsers,

Ik woon al sinds 1992 op Tenerife en de laatste paar jaar is het aantal fietsers behoorlijk toegenomen. Ik zou wel willen weten wat voor ervaringen jullie hebben, en of er mensen zijn die dit jaar een fietsreis naar Tenerife in de planning hebben.
Mijn vriend en ik zijn met een klein guesthouse begonnen in het zuiden van Tenerife, wij vinden nl, dat het een perfecte plek is voor fietsers, om na een lange dag neer te strijken en tijdens een goede maaltijd van het uitzicht genieten.
Ik zoek naar sites om naar te kunnen linken, heeft iemand suggesties?

Voor mensen die op Tenerife willen fietsen en nog geen verblijf hebben:

http://www.casaesmeralda.webnode.com

Groeten

Edith
Hebben jullie ook een veldje om tentjes op te zetten?
bert sitters schreef:
Hebben jullie ook een veldje om tentjes op te zetten?
Hoi Bert,
Nee, wel een dakterras. Wij zijn een guesthouse, geen camping, ons huis staat op een helling, geen goede ondergrond voor een tent.
Dus als je een camping zoekt, zijn wij helaas niet het goede adres.
Op Tenerife zijn er twee campings als ik me niet vergis, waar bijna geen bomen staan, en dus weinig schaduw bieden.

groetjes

Edith
Ergens in de 80er jaren van de vorige eeuw heb ik 8 dagen, met een groep, gefietst op Tenerife. Machtig was dat! Één hele week klimmen. De El Teide hebben we van alle kanten gehad. Twee maart reed ik mijn laatste schaatswedstrijd. Drie maart met een temperatuur van -2 gingen we weg van Schiphol. We kwamen aan op een zonnig eiland bij een temperatuur van +20 en maakten de zelfde dag al een trip van 60 km. Het is een eiland en een berg die in het voorseizoen, naar mijn indruk, geweldig te doen zijn met de racefiets.
Beste wereldfietsers, ik merk in ieder geval dat in Tenerife het aantal mensen dat komt om te fietsen, professionelen, amateurs en vrije tijds fietsers, behoorlijk is toegenomen. Het klimaat is natuurlijk ideaal. Het is nooit echt te heet en nooit te koud.

Wat is de ervaring met het vervoer van jullie fietsen per vliegtuig, of huren jullie ook wel eens fietsen op bestemming?

Groeten

Edith

www.casaesmeralda.webnode.com
Een fietser is altijd bang dat wat aan de fiets komt, als je valt is de eerste reactie is niets aan de fiets.
Dus als je goede fietsen zou verhuren tegen redelijke prijs of arangement, zou dat wel eens interesanter kunnen zijn dan zelf mee nemen.
maar dan moeten de fietsen wel in goede staat zijn, geef de fietser zelf de gelegenheid om de fiets te prepareren .

http://www.wingeltje.nl/Fietstechniek/F ... antie.html

marcel