Koga World Traveller 2023

Grandonneur schreef:
do 16 mar, 2023 16:45
terwijl je bij de nieuwe voor €5494 maar liefst 23,5 kg fiets krijgt :D
Waanzin. Wel goed voor het milieu, want vliegen met je fiets kun je met dat gewicht wel vergeten. De meeste vliegmaatschappijen hanteren een maximum gewicht van 23kg...
Grandonneur schreef:
do 16 mar, 2023 16:45
Maar bij de classic krijg je voor €5651 slechts 17,4 kg fiets, terwijl je bij de nieuwe voor €5494 maar liefst 23,5 kg fiets krijgt :D
Niet toevallig de e-bike variant gekozen...?

Hoop ik dan ;)
Ik krijg de fiets (WTR-S, niet E) met Rohloffnaaf in de configurator nauwelijks onder de 22 kilo.
De maat maakt trouwens niet eens uit.

Als ik steeds het lichtste kies kom ik net niet onder de 20. Als ik voor zover mogelijk dezelfde onderdelen kies in de Classic versie kom ik net onder de 15 kilo.
Wat me opvalt is dat de spatborden van het zware model liefst 1,3 kilo toevoegen aan het geheel. Dat is voor menige fiets het gewicht van het frame exclusief vork.
18,7 op de nog-net-niet-allerlichtste-stand (wel met pomp en bidons) :)

Blijft best zwaar dus ;)
Het is lastig vergelijken zo. Verschil zal wel wat minder opmerkelijk zijn irl. Zo is er op de de nieuwe gekozen voor een band van 1335gr en op de classic voor een band van 660gr. Om maar wat te noemen.

Overigens blinkt de configurator verder ook niet uit in goed. Kies je voor een suspension versie is de eerste vraag of je een vaste vork blieft, kies je voor een rohloff versie is de tweede vraag of je wellicht een XT groep blieft. tja dan is zo'n tool meer voor de bladvulling dan daadwerkelijk over nagedacht.
Grandonneur schreef:
vr 17 mar, 2023 11:05
Kies je voor een suspension versie is de eerste vraag of je een vaste vork blieft, kies je voor een rohloff versie is de tweede vraag of je wellicht een XT groep blieft. 
Het lijkt dit forum wel ;)
:lol: zouden ze meelezen?
Iemand bekend met de combinatie met de derailleur shimano XT i.c.m. bosch motor CX?
Ik ben aan het overwegen om de nieuwe e-worldtraveller 2023 aan te schaffen voor mijn vriendin.