Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vamos Pinion 57 voor weinig - Forum Wereldfietser

Vamos Pinion 57 voor weinig

Direct te koop bij de fabrikant, de Vamos Pinion 57. Twee ex-demonstratiemodellen voor € 3.750, per stuk uiteraard.

Opgetrokken uit titanium, Pinion-versnellingsbak, Kinekt LR-zadelpen, Supernova-verlichting, Tubus-bagagedrager. Prima materialen, prima prijs.

Sla je slag!?
Prima om deze 'aanbieding' te delen. Maar van "voor weinig", "prima prijs" en "Sla je slag!?" krijg ik de kriebels. Het forum is geen reclamefolder. Bovendien is 3.750 euro voor veel mensen een enorm bedrag.
Of vinden het wel een hoog bedrag, maar willen er véél meer fietsen van kunnen kopen :wink:
Het blijft een smak geld, dat zeker, maar gezien het gebodene vind ik de prijs niet verkeerd. Daarbij dwing ik niemand tot kopen en is de reclamefolderimitatie hooguit ironisch bedoeld.

Iedereen hier is oud en volwassen genoeg om zelf te kunnen bepalen wat een fiets waard is, of eigenlijk mag kosten, en aan welke eisen de tweewieler moet voldoen.
Aha, ironisch bedoeld. In dit geval doe je dan met de ironie afbreuk aan je inhoudelijke boodschap dat het een goede aanbieding zou zijn. Verwarrend...😉🤔😅

(Ik ben van de generatie die emoticons nodig heeft om op social media ironie te herkennen.)
Ik vind de combinatie van een titanium frame met een verende zadelpen wel een wonderlijke. Geef je een sloot geld uit aan een duur frame van een exotisch materiaal dat bekend staat om zijn (zo wordt gezegd) superieure rij-eigenschappen en vervolgens zet je er een verende zadelpen op.
Leon schreef:
vr 25 nov, 2022 14:44
Ik vind de combinatie van een titanium frame met een verende zadelpen wel een wonderlijke. Geef je een sloot geld uit aan een duur frame van een exotisch materiaal dat bekend staat om zijn (zo wordt gezegd) superieure rij-eigenschappen en vervolgens zet je er een verende zadelpen op.
Dat was ook mijn eerste reactie, moet ik toegeven.
Als je wil dat een frame van welk materiaal dan ook net zoveel veert als een verende zadelpen dan zul je toch minstens iets met een achterdemper moeten gaan doen.

Of als je die vering in een titanium frame wenst naar een titanium full suspension van bijvoorbeeld 11Ants:

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 7#p2699557

Zie ook de rest van het topic aldaar.

Tevens is Pilot voorzover ik weet ook importeur van de verende zadelpen in kwestie, wat het als demofiets daarvoor uiteraard ook makkelijker maakt.

Overigens heeft de andere van beide Pilot Vamos demo-fietsen die te koop staan een titanium vaste zadelpen in plaats van een verende. Dat maakt voor een geïnteresseerde, zolang beide fietsen in dezelfde framemaat uit voorraad nog beschikbaar zijn, een vergelijk door een simpele proefrit best makkelijk.
Titanium frames zijn niet inherent veel comfortabeler dan andere frames. Het materiaal heeft dempende eigenschappen, maar de mate waarin een frame filtert hangt vooral af van het ontwerp en de dimensies van de buizen. Mijn titanium BLT filtert b.v. een stuk minder dan mijn fietsen met dunnere stalen buizen. In het totaal maakt het allemaal ook niet zoveel uit, een tiende minder druk in je banden heeft meer effect.

Ik vind het overigens wel een mooie aanbieding voor een titanium Pilot met Pinion.
zwerfkat schreef:
zo 27 nov, 2022 16:42
Titanium frames zijn niet inherent veel comfortabeler dan andere frames. Het materiaal heeft dempende eigenschappen, maar de mate waarin een frame filtert hangt vooral af van het ontwerp en de dimensies van de buizen. ...een tiende minder druk in je banden heeft meer effect.
Je banden hebben idd meer effect maar ik werk wel degelijk verschil tussen mijn alu en titanium gravelbike (beiden vergelijkbaar maar niet echt zwaar oversized qua buissterkte) maar het gaat dan meer om de fijne trillingen bijv. op ruw asfalt of "gladde" gravel.

Beide fietsen stonden op dezelfde type banden met dezelfde druk. Anders is het lastig vergelijken ;)
zwerfkat schreef:
zo 27 nov, 2022 16:42
Titanium frames zijn niet inherent veel comfortabeler dan andere frames. Het materiaal heeft dempende eigenschappen,
Mijn opmerking 'zo wordt gezegd' tussen haakjes staat er niet zomaar. Je kunt van elk materiaal immers een comfortabel en een oncomfortabel frame maken, al weet ik dat het lastig is om van titanium een frame te maken dat tegelijk geschikt is voor heel veel bagage en toch nog licht is.
Ik zou wel eens een informatiebron willen hebben over de dempende eigenschappen van titanium.