Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Avaghon - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Nieuwe Avaghon

Shadow schreef:
ma 07 jun, 2021 21:03
Oh er zijn er 2?
Jazeker. Atlas en Grave.

(-:

En ach...

Shadow schreef:
za 08 mei, 2021 18:24
Ik vind de x29 een prachtige fiets, maar die mogelijkheid voor een geveerde vork had niet gehoeven van mij :oops:
Wie weet ;)
Als er maar geen velgremnokken meer op zitten, da's een beetje zinloos.
Fedor schreef:
ma 07 jun, 2021 20:56
Maar Atlas zal ook vast een mooie fiets worden :)
Die zal de wereld kunnen torsen mag ik aannemen.
Ik denk nog 'ik maak hem niet' :wink:
Grandonneur schreef:
ma 07 jun, 2021 20:37
D'r staat hier een geometrietabel, die lijkt ingevuld.

https://avaghon.nl/avaghon-grave/

Snel vergelijk met m'n racert: stukkie langer aan de voorkant en een scherpere balhoofdhoek. iets langere achterkant. iets hoger balhoofd. Ik denk: toch scherp sturen, zonder nerveus te worden. Ruimte voor ~50mm banden. drop bar. Wel voor comfort en controle, iets minder diepe zit.

Opmerkelijk verschil tussen stack L vs XL. kweenie of dat klopt. De XL zit op de waarden van een 64cm Specialized Diverge. Da's wel héél XL.
Da's hetzelfde als een XL Fargo en die is groot idd kan ik je vertellen :shock:
Ja, twee nieuwe Avaghons! Die pagina’s moet je met een korrel zout nemen, die moet ik nog vullen met echte data en foto’s. Maar ik ben nu zelf een weekje fietsen, daarna ga ik foto’s maken en pagina’s vullen. ;)
Dan zijn ze ook gewoon via het menu te vinden uiteraard.
Dit is het geworden dus;
Screenshot_20210809-165655_Instagram.jpg
Mooie fiets, jammer van de velgremnokken :?
Hoeveel ga je er daar nog van slijten...
Maak gewoon onderscheid tussen de S28 mét velgremmen of de Atlas zonder.
Mooi fietsie. Ik zou er velgremmen op laten zetten.
Ja, maar dan kijk je tegen de schijfremnokken aan................
Ja inderdaad, daar zeg je wat.
Daarom dus :lol:
Shadow schreef:
ma 09 aug, 2021 16:59
Maak gewoon onderscheid tussen de S28 mét velgremmen of de Atlas zonder.
ja maar de Atlas is toch gewoon de opvolger van de S28 die eerst nog uitgefaseerd moet worden?

Geen hard to find lugs meer behalve de vette custom onderbuislug zoals de X29. Balhoofd omhoog vanwege geen traditionele vorken meer. GT doorsteek zadelbuis vanwege geen idee. Vast nog een paar slimme tweaks.
Grandonneur schreef:
ma 09 aug, 2021 18:24
Shadow schreef:
ma 09 aug, 2021 16:59
Maak gewoon onderscheid tussen de S28 mét velgremmen of de Atlas zonder.
ja maar de Atlas is toch gewoon de opvolger van de S28 die eerst nog uitgefaseerd moet worden?

Geen hard to find lugs meer behalve de vette custom onderbuislug zoals de X29. Balhoofd omhoog vanwege geen traditionele vorken meer. GT doorsteek zadelbuis vanwege geen idee. Vast nog een paar slimme tweaks.
Daar heb je vast een punt, maar stop er dan een excenter in plaats van schuifpadden, schijfrem bevestiging IS2000 en klaar.

De Magura velgremmen worden iedere keer verder 'verbeterd' tot ze op hetzelfde punt zijn beland als de XT naaf; onbruikbaar. Er is geen optie behalve V-Brakes en die gaan ook rap verdwijnen nu een setje Shimano mt200's net zoveel kost als de blokjes die erin gaan...

Voor de mensen die geen hydrauliek willen zijn er prima mechanische schijven zoals de BB7.
Op basis van de meest recente bijdragen in dit topic moet ik bijna wel concluderen dat fietsen (of remmen, zo je wilt) op mijn Avaghon uit 2006 onmogelijk is. Wat een niveau.
Shadow schreef:
ma 09 aug, 2021 16:59

Mooie fiets, jammer van de velgremnokken :?
Ach, die kunnen er voordat 'ie gelakt wordt vast wel af, of misschien is het wel mogelijk 'm te bestellen zonder dat ze er ooit op hebben gezeten. Als de voorvork dezelfde is als in de S28 zit, dan kan die sowieso al zonder velgremnokken, want die had de mijne ook al niet. ;)

Shadow schreef:
ma 09 aug, 2021 18:50

Daar heb je vast een punt, maar stop er dan een excenter in plaats van schuifpadden [...]
Een Avaghon met excenter kan ook, alleen dan wordt het een tandem. Of full custom natuurlijk ;)
op de site van Avaghon staat nu een afbeelding van een volledige opgebouwde Grave in twee kleuren gespoten. Mooi!
Maar even een linkje erbij:

https://www.instagram.com/p/CSkDrvos6Rg/
peterk67 schreef:
do 19 aug, 2021 09:31
op de site van Avaghon staat nu een afbeelding van een volledige opgebouwde Grave in twee kleuren gespoten. Mooi!
Idd erg fraai. Grote kans dat dat de volgende fietsuitgave wordt :)

Zag in de configurator wel dat max 40mm-banden worden voorgesteld, dat scheelt niet heel veel met de Racert. En frames alleen in L of XL.

Afbeelding
Inderdaad. 40-622 past ook (krap) in de Racert. Wat nou net welkom was: de keuze voor dikkere banden op kleinere wielen (50-584?). Maar zoiets lijkt niet in de achtervork te passen en 584 staat sowieso niet in de configurator (te smal, BB dan te laag?). Ben benieuwd naar uberhaupt de evolutie van racert naar grave. Welke features heeft ie nu.

Trouwens ook geen derailleur tussen de opties.
Fedor schreef:
do 19 aug, 2021 11:25
peterk67 schreef:
do 19 aug, 2021 09:31
op de site van Avaghon staat nu een afbeelding van een volledige opgebouwde Grave in twee kleuren gespoten. Mooi!
Idd erg fraai. Grote kans dat dat de volgende fietsuitgave wordt :)

Zag in de configurator wel dat max 40mm-banden worden voorgesteld, dat scheelt niet heel veel met de Racert. En frames alleen in L of XL.

Afbeelding
Voor mij in ieder geval wel: staat in bestelling. Kon alleen proefrijden op de Racert en toen wist ik het wel: staal is het helemaal.